Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ با اعلام رمز یا محمد رسول الله(ص) توسط فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به یگان های عملیاتی حاضر در رزمایش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 98 امروز (جمعه اول آذر) با اعلام رمز یا محمد رسول الله(ص) توسط فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به یگان های عملیاتی حاضر در رزمایش آغاز شد که مراحل گسترش و استقرار سامانه های پدافندی حاضر در رزمایش با تاکید بر واکنش سریع نیروهای مدافع و توانایی جابجایی سریع سامانه های موشکی، راداری و توپخانه ای پس از انجام عملیات از مهمترین اقدامات انجام شده در  مرحله نخست این رزمایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، از دیگر اقدامات انجام شده در مرحله نخست این رزمایش می توان به برقراری ارتباط امن و چند لایه میان سامانه های پدافندی، ارتباط مناسب میان تجهیزات و نیرو های عمل کننده و شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برای اتخاذ تصمیم دفاعی متناسب با تهدید، اقدامات مهندسی رزمی و پدافند غیر عامل برای استتار و اختفای سامانه ها و تجهیزات و فریب دشمن اشاره کرد.

 

انجام پروازهای اطلاعاتی و شناسایی با سرنشین و بدون سرنشین در منطقه عمومی رزمایش، تهاجم هواپیماهای شکاری به منطقه رزمایش و انجام اقدام تاکتیکی و دفاعی هواپایه بر علیه هواگردهای مهاجم تحت هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.

 

همچنین انجام عملیات سوختگیری هوایی بر فراز منطقه رزمایش با هدایت افسران کنترل شکاری پدافند هوایی، تمرین مراحل دفاع هوایی شامل کشف، شناسایی، رهگیری، درگیری و اصابت الکترونیکی سامانه‌های پدافند هوایی در این مرحله از رزمایش تمرین شد.

 

استقرار سامانه‌های فرماندهی و کنترل متحرک فکور، سامانه های راداری بومی معراج، فتح-2، سامانه های تاکتیکی اطلاعات و شناسایی، سامانه های جنگ الکترونیک و شبکه دیده بانی بصری نیروی پدافند هوایی ارتش از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش است.

 

چندی پیش امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ گفته بود: این رزمایش در منطقه‌ای به گستره ۴۱۶ هزار کیلومتر مربع در منطقه عمومی سمنان انجام می شود. مرحله نخست این رزمایش شامل کشف و شناسایی اهدافی خواهد بود که توسط نیروی متخاصم برای ما به وجود خواهد آمد و در مرحله بعد نیز علاوه بر کشف و شناسایی، سامانه‌های حاضر در رزمایش با اهداف درگیر خواهند شد. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این رزمایش، سخت ترین و واقعی‌ترین شرایط رزم را تمرین خواهیم کرد.

 

وی ادامه داده بود: یکی از اهداف ما این است که در این رزمایش توانمندی رزم پدافند هوایی را که الان نوک حمله است، محک بزنیم تا اگر دشمن قصد تجاوز، حمله و حتی تخلفی نسبت به فضای آسمان کشورمان که جزو خطوط قرمز ماست داشته باشد، بتوانیم با آن مقابله کنیم. در این رزمایش سلاح و سامانه‌های بومی و به روز دنیا به کارگیری شده که در لبه تکنولوژی پدافند هوایی دنیا قرار دارند. در این رزمایش از نیروهای جوان استفاده می‌کنیم که تجربه قدیمی‌های ما و تحرک و شادابی جوانان در هم آمیخته شده و پیش‌بینی می‌کنیم نتیجه آن، یک رزمایش بسیار خوب و موفق باشد.

 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص شرایط ارزیابی و دیگر نیروهای شرکت کننده در این رزمایش، تصریح کرده بود: ما در این رزمایش از نیروی هوایی به عنوان نیروی متخاصم (نارنجی) استفاده می‌کنیم و از همه داوران هم خواسته‌ایم ما را به صورت واقعی مورد ارزیابی و محک قرار دهند که انشالله در آینده بتوانیم از همه توانمندی‌های خود در میدان رزم استفاده کنیم.

 

وی گفته بود: این رزمایش اولین رزمایش نیروی پدافند هوایی است که خردادماه امسال به عنوان یکی از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. منطقه این رزمایش شبیه‌سازی منطقه عمومی خلیج فارس، به خصوص تنگه هرمز است؛ یعنی همه تجهیزات و سامانه‌هایی که ما برای کشف، شناسایی و درگیری در خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده می‌کنیم در این میدان حاضر است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد هفته بسیج کتاب هفته کتاب سهمیه بندی بنزین کتابخوانی اصفهان رزمایش مدافعان آسمان ولایت رزمایش مشترک رزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسول الله (ص) محور وحدت هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد زمانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه در هتل منازل الزهرا میهمان زائران عمره‌گزار اهل سنت از کرمانشاه بود.

در این دیدار ابتدا مسئولان کاروان ضمن خوشامدگویی به حجت الاسلام زمانی، از زحمات بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت برای برقراری سفرهای عمره تشکر کردند.

در ادامه، حجت الاسلام زمانی در سخنانی از رسول اکرم (ص) به‌عنوان محور وحدت نام برد و اهمیت مودت با اهل بیت را یادآور شد.

وی با اشاره به حدیث" من صلی معهم فی الصف الاول کان کمن صلی خلف رسول الله فی الصف الاول-کسی که در صف اول نماز جماعت اهل سنت شرکت کند، مانند آن است که در صف اول پشت سر پیامبر (ص) نماز خوانده باشد" از قول امام صادق (ع) اهتمام اهل بیت به وحدت را یادآور شد.

کد خبر 6097426

دیگر خبرها

  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر