Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی شمشیربازی مصر و حضور  در آن فرصت خوبی بود برای اینکه شمشیربازی ایران بتواند شرایط فعلی خود را برای حضور در المپیک و کسب سهمیه تیمی آن هرچه بیشتر بهبود بخشد. به همین دلیل و با وجود مشکلات ایجاد شده در رابطه با ویزای شمشیربازان، تلاش زیادی صورت گرفت تا این اعزام به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه هم کسب امتیازات المپیکیِ دوباره و ارتقای جایگاهی بود که برای تیم اسلحه سابر ایران و در رنکینگ جهانی رقم خورد اما در عین حال حضور چین و نتایجی که شمشیربازان این کشور در مصر به دست آوردند تا حدی زنگ خطر را برای شمشیربازان ایران به صدا درآورد تا برای حفظ موقعیت فعلی و سهمیه‌ای که هنوز به نام‌شان ثبت نشده، آگاه تر باشند.

در جریان جام جهانی مصر که هفته گذشته برگزار شد، نمایندگان ایران در بخش انفرادی و تیمی به نتایج قابل توجه - در حد رویدادهای دیگر - دست پیدا نکردند با این حال ۳۰ امتیاز المپیکی گرفتند و در رنکینگ تیمی جهان هم یک پله صعود کردند و در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

در همین رقابت ها چین برخلاف خیلی از پیش بینی ها ظاهر شد. شمشیربازان این تیم برابر آمریکا و فرانسه که از مدعیان جهان هستند به پیروزی دست یافته و توانستند ۲۸ امتیاز المپیکی به دست بیاورند یعنی تنها ۲ امتیاز کمتر از ایران؛ با این عملکرد چینی ها در رده دهم جهان ایستادند، فاصله خود را با ایران کمتر از همیشه کردند و نشان دادند که پتانسیل لازم برای بهتر شدن را هم دارند.

آنچه مسلم است با شرایط فعلی، کسب سهمیه شمشیربازی ایران در بخش تیمی قطعی است اما به خاطر در پیش بودن سه رویداد گزینشی دیگر فعلا نمی توان روی این سهمیه حساب کرد تا فرودین ماه سال آینده که فدراسیون جهانی به صورت رسمی و بر اساس نتایج رویدادهای گزینشی موردنظر، کشورهای صاحب سهمیه را معرفی می کند.

مسابقات جام جهانی لهستان (۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ماه - ورشو)، مسابقات جام جهانی ایتالیا (۱۷ تا ۱۹ اسفندماه - پادووا) و مسابقات جام جهانی مجارستان (۲ تا ۴ فروردین‌ماه ۹۹ - بوداپست) رویدادهایی گزینشیِ باقی مانده هستند که ایران حضور در آنها را در برنامه دارد تا اینگونه سهمیه المپیکی خود را نهایی کند اما با توجه به شرایط جدید و ظهورِ مدعی گونه چین، باید نیم نگاهی هم به این تیم و عملکرد آن در رقابت های پیش رو داشت.

سهمیه المپیکی شمشیربازی در چه صورت به خطر می‌افتد؟

پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه گفت: به قدری خوب هستیم و موقعیت‌مان در رنکینگ جهانی ایده آل است که تا حد زیادی از سهمیه خود اطمینان داریم اما احتمالات و اتفاقاتی که ممکن است در رابطه با دیگر کشورها رقم بخورد را نادیده نمی گیریم.

وی با اشاره به در پیش بودن سه رویداد دیگر که نتایج آنها در امتیاز المپیکی شمشیربازان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: اگر از مجموع این سه رویداد، چین بتواند به دو فینال راه یابد تا حد زیادی برای ما خطرناک خواهد بود. به همین دلیل باید تمام تلاش مان را داشته باشیم تا در ورشو، پادووا و بوداپست بهتر از همیشه نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تاکید کرد: در حال حاضر اختلاف امتیاز ایران و چین زیاد است اما اگر به هر دلیلی ما در رقابت های پیش رو دور از انتظار ظاهر شویم و چینی ها مانند جام جهانی مصر غافلگیرکننده ظاهر شده و بتوانند دو فینال هم داشته باشند، موقعیت ایران به خطر می افتد. به هر حال چین هم نمی خواهد فرصت کسب سهمیه را از دست بدهد. هر کاری می‌کند تا به این مهم برسد. بنابراین ما نباید طوری باشیم که کارمان به اما و اگر کشیده شود.

فخری با تاکید بر اینکه حساسیتِ رقابت میان تیم های برتر رنکینگ جهانی برای کسب سهمیه به صورت وحشتناک بالا است، گفت: چین تاکنون و حداقل در رویدادهای گزینشی المپیک توکیو نتوانسته جزو چهار تیم برتر جهان شود اما عملکردی که در مصر داشت، نشان داد می تواند به این مرحله هم برسد. به هر حال باید در رویدادهای آینده بهتر از همیشه باشیم تا سهمیه خود را از دست ندهیم.

تلاش برای تثبیت جایگاه جهانی و اولین سهمیه تیمی

به گزارش خبرنگار مهر، چهار تیم اول رنکینگ جهانی اسلحه سابر سهمیه المپیک را به صورت مستقیم دریافت می کنند. چهار تیم بعدی هم از میان تیم های پنجم تا شانزدهم رنکینگ جهانی انتخاب خواهند شد. بدین ترتیب که تیم های اول هر زون از این جایگاه ها صاحب سهمیه می شوند. آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا - اقیانوسیه زون های موردنظر هستند.

ایران بر اساس رنکینگ فعلی و در اختیار داشتن جایگاه پنجم جهان، برای المپیک کسب سهمیه خواهد کرد اما برای تثبیت این جایگاه و بهبود آن باید در سه رویداد پیش رو حضور داشته باشد.

شمشیربازی ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو به ترتیب با یک و دو نماینده در بخش انفرادی حضور داشت اما تلاش دارد برای نخستین بار سهمیه تیمی را کسب کند. در این صورت چهار شمشیرباز راهی المپیک توکیو خواهند شد که سه نفر از آنها می توانند در بخش انفرادی بازی ها هم شرکت داشته باشند.

کد خبر 4776841 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شمشیر بازی کسب سهمیه المپیک المپیک 2020 توکیو پیمان فخری چین رنکینگ جهانی تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال عراق تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ کشتی فدراسیون والیبال والیبال تیم فوتبال امید ایران مارک ویلموتس وزارت ورزش و جوانان کشتی آزاد تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی

به گزارش همشهری آنلاین اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

کد خبر 847333 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • شمشیرباز اسلحه فلوره دختران حذف شد
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک