Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هنر نوگرای ایران در اوایل دهه سی خورشیدی با تشکیل گروه خروس جنگی توسط جلیل ضیاپور آغاز و سپس همزمان با سیر تحولات هنری جهان با حضور چند تن از هنرمندان پیشرو از جمله منصور قند ریز فرامرز پیل آرام، صادق تبریزی، ناصر اویسی،حسین زنده رودی با عنوان مکتب سقاخانه دنبال شد که تاثیر زیادی در آفرینش های هنری نسل جدید و هنرمندان معاصر ایران داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه که با همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان تهران ترتیب یافته آثاری از فرامرز پیل آرام، ژازه تباتبایی، منصوره حسینی، صادق تبریزی،بهزادگلپایگانی رعنا فرنود،حسن قائمی بهزاد شیشه گران، علی یادگار یوسفی فرناز اخلاقی، یدالله رویائی احمد رویایی، رخشاد نورده، اکرم افضلی،بهمن زارعیان،حسین نوروزنیا کامبیز برنجی، صابر سلیمانی، پژمان متقیان، کورش برجیان، ناصر عزیزی وتعدادی ازهنرمندان جوان نوگرابه نمایش در آمده است.

در مراسم پایانی این نمایشگاه  رخشاد نورده پیرامون هنرهای جدید و ارتباط آن در زندگی معاصر سخنرانی می کند.

گفتنی است نمایشگاه تا سوم آذرماه میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی اخبار هنرمندان نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود

سومین بخش از نمایشگاه گروهی تریلوژی رنگ، با عنوان «تریلوژی رنگ؛ پالت سفید» به کیوریتوری بصیر حسین‌بر در گالری گویه افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، تریلوژی رنگ عنوان پروژه‌ای است که به پیچیدگی رنگ‌ها می‌پردازد و سه پالت رنگی آبی، قرمز و سفید را مورد بررسی قرار داده است. هر پالت رنگی نمایشگاهی گروهی با روایتی مستقل دارد و در تلاش است تا با استفاده از سه رنگ انتخابی و روایتی مرکزی، خوانشی امروزی از این رنگ‌ها ارائه کند.

نمایشگاه گروه نقاشی «تریلوژی رنگ؛ پالت سفید» به کیوریتوری بصیر حسین‌بر جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در گالری گویه افتتاح خواهد شد. 

در «تریلوژی رنگ؛ پالت سفید» آثاری از بهداد نجفی اسدالهی، بهنام بخشی، فرناز فردوسیان، زهرا عزیزی، سپیده مرشدی، شیوا بیرانوند، عاطفه مهرورز، مینو کیانی، مرضیه جعفری، مهرنوش ساوری، فاطمه عباس زاده، حوریه هاشمی و زهره صولتی به نمایش گذاشته شده است.

برای بازدید از این نمایشگاه باید به گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شمارۀ سی‌ونه رفت.

این نمایشگاه روزانه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ برپاست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد