Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان هر گونه اعزام نیرو به لیبی برای جنگ در کنار خلیفه حفتر یا هر گروه دیگری در لیبی را تکذیب کرد.

وی گفت که عدم حذف کشورش از فهرست کشورهای حامی تروریسم با وجود تغییرات ایجاد شده در سودان(منظور برکناری عمر البشیر) برای مردم سودان ناخرسند است و اینکه عواملی که کشورش را در فهرست تروریسم قرار داده، برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره اخبار مربوط به اعزام نیروهای سودانی به لیبی هم گفت: این اخبار نادرست است وما نیرویی برای جنگ در لیبی اعزام نکرده ایم و هیچ کشوری یا احدی از ما تقاضا ارسال نظامی به آنجا نکرده است و ما طرفی در درگیری لیبی نیستیم.

وی در عین حال اینکه گروههای مسلح سودانی خارج از سلطه دولت سودان در لیبی باشند را بعید ندانست و تاکید کرد: این ربطی به دولت ما ندارد.

این در حالی است که برخی رسانه ها از اعزام هزار نظامی به لیبی در حمایت از خلیفه حفتر در ماه جولای گذشته خبر داده بودند.

البرهان درباره نیروهای سودانی در یمن هم گفت: این نیروها ماموریت جنگی در آنجا ندارند وفقط برای حمایت هستند! این نیروها در یمن تا تحقق هدفی که به خاطر آن مشارکت کرده اند، می مانند.

گفتنی است که سودان نیروهایی در یمن در کنار ائتلاف سعودی دارد و محمد حمدان حمیدتی معاون رئیس شورای حاکمیتی قبلا اعلام کرده بود که تعداد نیروهای سودانی در جنگ یمنی بالغ بر ۳۰ هزار نظامی می شود.

کد خبر 4777921

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالفتاح البرهان سودان یمن لیبی رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا فلسطین سوریه عراق ایران روسیه ترکیه دونالد ترامپ لبنان بولیوی استیضاح ترامپ فرانسه ایوو مورالس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

کد خبر 847097 برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا