Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پنجمین همایش سالانه متخصصان علوم اطلاعات با محور تحولات نوپدید در علوم اطلاعات کتابخانه‌ها و آرشیو‌ها عصر امروز به کار خود پایان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آینده پژوهی در حوزه علوم اطلاعات، ساختار و محتوای نظام آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی در آینده، روند‌های تأثیرگذار بر آینده خدمات کتابخانه‌ها و ارشیو‌ها و ارشیو‌های مردمی و مشارکتی و فرهنگ آرشیو سازی از محور‌های موضوعی نشست‌های تخصصی این همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای محمد زره ساز دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه 20 نشست تخصصی و 100 سخنرانی کوتاه با رویکرد (نگاه به آینده) در این همایش برگزار می‌شود گفت: چهارمین دوره اهدای جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با هدف توسعه فعالیت‌های نظری و حرفه‌ای از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این همایش است.
وی افزود: توجه به تحولات آینده در حوزه‌های تخصصی علوم اطلاعات و همچنین در محیط‌های حرفه‌ای از جمله کتابخانه‌ها و آرشیو‌ها به منظور برنامه ریزی برای حضور و ایفای نقش مؤثرتر در آینده پرمخاطره ضرورت دارد.
آقای مهندس حسین مهدیان مدیر کل ارشیو سازمان صدا و سیما نیز با اشاره به غنای ارشیو این سازمان گفت: ظهور رسانه‌های دیداری شنیداری به عنوان مظاهری از مدرنیته، بستر ساز تحولات شگرفی در جهان بوده است این رسانه‌ها در طول سال‌های متمادی با فرهنگ زبان ادبیات تاریخ و آداب و رسوم و تمامی جنبه‌های حیات ما پیوندی ناگسستنی یافته اند.
وی با اشاره به اینکه این میراث ناملموس جایگاه مهمی در حفظ، ارتقا و تعاملات فرهنگی دارد گفت: آگاهی از وضعیت کمی و کیفی این منابع در کشور و ارتقای آگاهی نسبت به اهمیت حفظ و نگهداری از آن‌ها تنها راه نجات این میراث از نابودی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری همایش علوم اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­حوریه محمدی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود: امروز به مناسبت روز استاد و گرامیداشت مقام شامخ اساتید و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه‌های علوم پزشکی مراسم برگزار می‌شود، و علاوه بر هفدهمین جشنواره شهید مطهری، جشنواره بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و ششمین جشنواره ایده‌های نوآورانه دانشجویی­ در روزهای­ دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود. وی ادامه داد:­ تقدیر از اساتید نمونه براساس شاخص‌های­ ارزیابی و فرایند‌های دانش‌پژوهی­ به همت اساتید و مدیران حوزه آموزش طرح‌های خلاق و نوآورانه در زمینه آموزش اجرا می‌شود که اینها وارد یک مرحله دانشگاهی را می‌گذرانند، داوری می‌شوند و به دبیرخانه کشوری می‌آیند. محمدی اظهار کرد: داوری در حوزه های­مدیریت کلاس و بحث یاددهی، یادگیری الکترونیک، محصولات آموزشی، برنامه‌ریزی درسی­ و مدیریت آموزشیدر شش مرحله داوری در دبیرخانه­ به صورت حضوری و بعضی از مراحل به صورت مجازی با حضور خبرگان و­ اساتید صاحب‌نظر­ انجام می‌شود. دبیر هفدهمین دوره جشنواره کشوری شهید مطهری افزود:­امسال ۱۹۶ فرایند از دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری‌هایی که انجام شد از ۲۰ فرایند امروز تقدیر می‌شود. محمدی گفت: فرایند‌های دانش‌پژوهی فرایند‌هایی هستند که براساس اصول علمی و مبتنی بر شواهد علمی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شوند که هم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم، افزایش بهره‌وری را داشته باشیم و ایجاد انگیزه کند. وی ادامه داد: امسال تلاش کردیم­ داوری‌ها را کیفی‌تر کنیم­ ­و­ ­معیارهایمان را عملیاتی‌تر در نظر بگیریم و می‌خواهیم که واقعاً این فرایند‌هایی که اجرا شده تداوم داشته باشد در دانشگاه‌ها که بتوانیم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم. محمدی بیان کرد: امسال به مناسبت بیست و پنجمین همایش ۲۵ سوال کلیدی­ در مراسم افتتاحیه به اعضای حاضر در صحنه و مسئولان فرهنگ‌های تخصصی‌مان مطرح می‌شود تا عصر پاسخ‌های عملیاتی و کاربردی دریافت شود. وی افزود: در کنار این رویداد‌ها رویداد دانشجویی را هم داریم، ­ دانشجویان­ یک رویداد جانبی دو روزه را دارند که خودشان مدیریت می‌کنند و کارگاه و سمپوزیوم‌ها و نشست‌ها و ایده‌هایی که دارند می‌آورند و این رابطه دو طرفه شکل می‌گیرد که هم دانشجویان مشکلات و مسائلی که ممکن است اساتید با آنها در ارتباط باشند و درک کنند و هم اساتید ببینند که دانشجویان چه نیاز‌هایی دارند.

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه