Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته بسیج، با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس شجره طیبه بسیج به فرمان امام راحل قرار داریم، اظهارداشت: پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام که از آن به عنوان انقلاب دوم یاد می کنند، امام فرمان تشکیل بسیج را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت های اصلی بسیج که امام راحل در آذر ۶۷ متصور شدند، مقابله با کینه ورزی استکبار جهانی به ویژه آمریکا بود و امام گفتند که اگر در هر کشوری نوای بسیج وجود داشته باشد، سعادت ایجاد می شود.

رییس سازمان بسیج افزود: بسیج عمومی در مقابل فتنه افکنی و در مقابل استکبار و به ویژه آمریکای خونخوار هدف امام راحل بود تا با ایجاد فتنه، مردم آماده حضور در مقابله با دشمنان باشند.

سردار سلیمانی بیان کرد: در حالی که کشورمان بعد از انقلاب در حال استقرار دولت بود، با فتنه های متعهد و همچنین تجاوز عراق مواجه شد که باعث حضور بسیج در میدان مبارزه شد و این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

وی گفت: همه فرزندان اقشار مختلف در طول دفاع مقدس به میدان آمدند و حدود ۹۲ هزار شهید برای امنیت کشور و نظام تقدیم کردند.

تمامی پیروزی های ما و حتی جهان اسلام ریشه در موفقیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس دارد

رئیس سازمان بسیج اضافه کرد: امروز تمامی پیروزی های ما و حتی جهان اسلام ریشه در موفقیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس دارد که آن هم ناشی از حضور مردم در صحنه های دفاع مقدس و بعد از آن به تدبیر امام در ادامه رسالت خود در سایر حوزه‌های کشور دارد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: پرچمداری بسیج در مقابله با ناتوی فرهنگی و بخش های دیگری که جمهوری اسلامی نیاز به حضور مردم دارد، باعث موفقیت کشور در عرصه های مختلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که قرار شد فلج اطفال در کشور ریشه کن شود، به کمک بسیج در طول یکماه حدود ۲۰ میلیون نفر واکسیناسیون شدند که اقدامی خیره کننده بود که چرا دیگر کشورها این اقدامات را در طول چند سال انجام می دادند.

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: ساخت بسیج سازندگی نیز در مسیر خدمت رسانی به محرومان و حضور در مناطق کم برخوردار برای کمک به قشرهای ضعیف باعث شد که کارنامه درخشانی از بسیج در اقتصاد مقاومتی شکل گیرد.

رئیس بسیج افزود: حضرت آقا امسال نیز تاکید فرمودند که اهتمام جدی شود تا گروه های جهادی ادامه کار خود را دهند و خدمت رسانی کنند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: چهلمین سال بسیج را در حالی جشن می گیریم که سند گام دوم به عنوان سند راهبردی پیش روی ما است.

وی ادامه داد: رویکرد جدید بسیج توسل به بیانیه گام دوم و پیش برد اهداف آن به کمک جوانان و نوجوانان برای ایجاد تمدن اسلامی است و در این زمینه باید رویکردهای جدیدی اتخاذ شود و با اتکا به پشتیبانی مردم، میراث ارزشمند امام راحل و منظومه بلند رهبری در تمامی عرصه های مطرح شده در بیانیه گام دوم بسیج حضور داشته باشد.

کد خبر 4777895

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته بسیج سازمان بسیج مستضعفین سردار غلامرضا سلیمانی مجلس شورای اسلامی حسن روحانی قیمت بنزین هیئت دولت محمدجواد ظریف شورای نگهبان علی لاریجانی بنزین انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران قوه قضائیه علی ربیعی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد