Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه پایه قدرت نظام اسلامی مردم هستند، گفت: دشمنان این نظام هر آنچه که می‌زنند به در بسته می‌خورند، این به برکت قائده قدرت در نظام اسلامی است که مردم است. ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سردار سرتیپ دوم یعقوب‌علی نظری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در آستانه چهل ساله شدن شجره طیبه بسیج هستیم، 40 سال قبل امام راحل ما با یک نگاه بلند و دوراندیشی ژرف و دیدن آنچه که اشخاص عادی معمولا نمی‌بینند، در 5 آذر ماه سال 1358 با یک فرمان الهی بسیج را رسما بنیان‌گذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خود حضرت امام بر مبنای تفکر و اندیشه بسیجی نهضت انقلابی اسلامی را پایه‌گذاری کردند و نهایتا به پیروزی رساندند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ادامه گفت: این تفکر بسیجی در نظام مقدس اسلامی نهادینه شد و در قالب یک تشکیلات درآمد، پس بنا به فرمایش حضرت آقا، همه مردم ما بسیجی هستند و همه کسانی که اندیشه، فکر و نگاه بسیجی دارند، در واقع بسیجی هستند، اما مقصود از 5 آذر تشکلات بسیج است، یعنی همه کسانی که با این اندیشه بنا دارند در خدمت نظام انقلاب اسلامی باشند، دورهم باید جمع بشوند و تشکلات مختلف را ایجاد بکنند و براساس نیازهایی که مسیر انقلاب اسلامی پیدا می‌کند، وظایف خودشان را انجام بدهند.

نظری با اشاره به اینکه حضور بسیج در هر میدانی به معنای حل آن مشکل و تمام شدن یک مسئله است، گفت: 40 سال از آن فرمان می‌گذرد، در طول 40 سال همه مردم به اندازه‌های مختلف بخاطر دارند در طی این 40 سال چه میدان‌هایی سختی را با حضور بسیج پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: بسیج چیزی جز ملت نیست، جز مردم نیست، ما به عنوان یک ملت وقتی بنا داریم در مسیر اهداف عالیه و آرمان‌ها حرکت بکنیم، حتما به عنوان یک ملت حرکت می‌کنیم، حرکت ما حرکت جمعی است، در یک حرکت جمعی همه نمی‌توانند در صف اول قرار بگیرند، یک عده‌ایی باید پیشتاز باشند، یک عده‌ایی باید صف مقدم را تشکیل بدهند از همین مردم، یک عده‌ایی پرچم‌ها را در خطوط مقدم برای هدایت خیل گسترده مردم پیشاپیش به احتزاز دربیارند و حرکت کنند، آن‌ها بسیجیان این مردم هستند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ادامه خاطرنشان کرد: بسیج و بسیجیان از بطن این ملت هستند اما در خطوط مقدم همه عرصه‌ها پیشتاز هستند، بدیهی است در همه عرصه‌ها با حضور مردم، این پیشتازی توسط بدنه‌ایی از مردم و جمعی از مردم به عنوان بسیج صورت می‌گیرد، البته ما طی 40 سال گذشته به خوبی و موثر و با سربلندی حضور عصاره ملت به عنوان عزیزان بسیجی شاهد بودیم و این است که بسیج می‌شود افتخارآمیز، این است که امام فرمودند بسیج مدرسه عشق است، آن‌هایی که جلودار هستند بسیجی هستند، آن‌هایی که بنا دارند پرچم ها را در خطوط مقدم به دوش بکشند، بسیجی هستند.

نظری با تاکید بر اینکه پایه قدرت نظام اسلامی مردم است، گفت: دشمنان این نظام هر آنچه که می‌زنند به در بسته می‌خورند، این به برکت قائده قدرت در نظام اسلامی است که مردم است.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از نیازمندی‌ها جدی هر ملت اقتدار دفاعی است، شما اگر قدرت دفاعی به معنی حقیقی کلمه نداشته باشد، حیات  و هویت آن ملت زیر سوال است، پایه قدرت دفاعی این کشور و این نظام مردم هستند، راهبرد دفاعی و نظامی این کشور و نظام براساس مردم تنظیم شده است، تجربه آن هم هشت سال دفاع مقدس است.

نظری افزود: وقتی آمریکا غرش موشک‌های فرزندان شما را می‌شنود و جرات عرض و اندام ندارد، نه آن موشک است، بلکه  پشتوانه‌ایی است که آن موشک دارد که آن مردم است و خیلی مهم است. امروز براساس همین راهبرد، در حوزه دفاعی حضور عزیزیان بسیجی در گردان‌های امام حسین (ع) نمادی از این اتصال قدرت به قائده قدرت یعنی مردم است.

وی با اشاره به 23 گردان امام حسین (ع) که در این استان مرتب در حال تمرین و آمادگی هستند، گفت: در کل کشور هزاران گردان امام حسین (ع) با حضور بسیجیان عزیز فعالیت می‌کنند که یک روزی اگر دشمن دست از پا خطا کند، آن موقع خواهد دید پیشتازان این ملت در مقابل آن‌ها چه خواهند کرد، این توان و قدرت نظامی است که مبتنی بر مردم است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ادامه تصریح کرد: حضور عزیزان بسیجی فقط برای دفاع نیست، یکی از تهدیداتی که برای این مردم مدتی است نظام استکبار تاکید دارد، حوزه فرهنگی است، حضور برادران عزیز بسیجی ما در عرصه فرهنگی، باعث شده امروز علارغم اینکه دنیای استکبار از ابزارهای زیادی در عرصه فرهنگی استفاده می‌کنند، و ما نمی‌توانیم براساس اعتقاداتی که داریم در این عرصه از همه ابزارهایی که آن‌ها استفاده می‌کنند، بکنیم، اما مبتنی بر همان تفکر اسلام ناب موفق می‌شود.

موسوی: اروپا به‌جای دفاع از اشرار، خلف وعده‌های خود نسبت به مردم ایران را پاسخ‌گو باشداختصاصی| لید‌رهای اغتشاشات کردستان دستگیر شدند / سرکردگان اشرار ‌وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب بودندراهپیمایی مردم یاسوج علیه آشوبگران و اشرار / ندای مرگ بر اغتشاشگر در آسمان ‌طنین‌انداز شد‌ + فیلم

نظری با اشاره به اینکه توسل به فرهنگ دفاع مقدس واکسینه کننده و ایمن خواهند بود، اضافه کرد: در گسترش فرهنگ شهدا مکرر در این استان در سطح کشور برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود، که یکی از آن ها راهیان نور است، در همین استان تا 30 هزار اعزام به راهیان نور به صورت عمده به جنوب و غرب کشور داشتیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدات دشمن، تهدیدات امنیتی است، بسیار دشمن فکر و توان خودش را متمرکز کرده است که  امنیت این جامعه را به هم بریزد، اما این کشور به لطف الهی مسیر خودش را طی می‌کند و دشمن از این موضوع عصبانی است، در طی سه سال گذشته سه حادثه مهم در این کشور رخ داده است، سال 96  را یادتان بیاید، تحریم، فشار اقتصادی، گرفتاری‌های معیشتی، از این نظر که ارتباط مردم با نظام را سست بکنند ولی نتوانستند.

وی ادامه داد: بنابراین این یک موضوع جدی در دستور کار دشمن است، ما نگران اقدامات دشمن نیستیم، ما نگران گروه‌های سازمان یافته منافقین و سلطنت طلب‌ها نیستیم، نظام به راحتی از پس آن‌ها برمیاد، اشراف کامل بر آن‌ها وجود دارد. آنها نمی‌دانند که علارغم همه این گرفتاری‌هایی که مردم در بحث اقتصاد دارند، معترض اتصال به نظام هستند، پس بنابراین متوجه ارتباط معنوی و اعتقادی و نرام افزاری مردم با نظام اسلامی نمی‌شوند.

انتهای پیام/281/ ع

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در فرمانده سپاه شهرستانی و جمعی از پاسداران که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد، بیان کرد: آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان، انسان بسیار والا و شایسته یکی از متفکرین انقلاب اسلامی بود و همه گفتمان حضرت امام را به خوبی تفسیر و تحلیل می‌کرد.

وی افزود: همواره باید تلاش کنیم که عقیده ما در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی شود و پاسداران باید در گفتمان انقلاب اسلامی پیش‌قدم باشند.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه باید ایمان و معنویت را از خود افزایش دهیم، ادامه داد: اگر خود را در تراز پاسدار انقلاب پالایش نکنیم در بسیار از مواقع دچار تزلزل خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری تصریح کرد: تلاش کنیم وحدت در گفتمان نظام که جزء مباحث اعتقادی حکومت و نظام اسلامی است را قوی کنیم.

وی اذعان کرد: باید نسبت به دیگران به عنوان پاسدار پرتحرک‌تر از دیگران در انجام مباحث دینی و اعتقادی و عقیدتی باشیم و در بدنه بسیج این مولفه را با نوآوری رشد دهیم.

علی ثمره حسینی فرمانده سپاه شهرستانی سراوان نیز در این نشست بیان کرد: اگر سپاه امروز این جایگاه ارزشمندتر پیدا کرده و در قلوب همه مستضعفین عالم قرار گرفته به واسطه بعد معنوی و اعتقادی آحاد پاسداران است.

وی ادامه داد: در شرایط سخت در کنار مردم بوده و نوع عملکرد و رفتار باعث شده در قلب مردم جای پیدا کند.

فرمانده سپاه سراوان ادامه داد: تلاش کنیم راه شهدایی که از انقلاب اسلامی پاسداری کردند ادامه دهیم، در بین نیرو‌های مسلح از سپاه انتظار بیشتری برای خدمت به مردم و حفظ نظام و انقلاب که از وظایف اصلی ماست.

ثمره حسینی خاطرنشان کرد: تلاش کنیم در زمینه‌های مختلف الگو باشیم و از پاسداری به خوبی پاسداری کنیم چرا که توفیق الهی به عنوان پاسدار نصیب ما شده و باید قدر دان باشیم.

وی تصریح کرد: ۲۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه شهرستانی سراوان با همکاری حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌ها برگزار خواهد شد.

در پایان به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی امام‌جمعه شهرستان به همراه فرمانده سپاه و جمعی از پاسداران مزار شهدای گمنام مدفون در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) را غبارروبی و عطر افشانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟