Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه تمکین به قانون اولویت اول هر جامعه ای است، گفت: مسئولان به دغدغه ها و مطالبات مردم توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان پارسیان، حجت الاسلام « محمد بارانی » در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به افزایش قیمت بنزین و حوادث هفته گذشته در کشور، اظهار کرد: طبیعی است که پیرامون یک تصمیم قانونی، پیشنهادات و انتقاداتی هم مطرح می شود اما آنچه که باید به عنوان یک اصل قرار گیرد، تمکین به قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این تصمیم نتیجه نظر کارشناسانی است که امین سران قوای کشور بوده اند لذا اگر قانون نقصی هم داشته باشد باید از مجرای قانونی برای اصلاح تن پیگیری کرد و مردم بصیر ماهم قطعا همین نظر را دارند و در عمل هم قانون مداری خود را همیشه نشان داده اند

 

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: متاسفانه فرصت طلبانی خواستند از این فرمایشات به نفع خودشان بهره ببرند و نکته جالب اینکه افرادی که فرمایشات حکیمانه رهبری را مبنی بر تمکین به قانون در سال ۸۸ قبول نکردند امروز در حال ماهیگیری هستند.

 

وی، سیره مستمر امامین انقلاب در 40 سال گذشته را دفاع از قانون و ساختارهای قانونی کشور معرفی کرد و گفت: حتی اگر قانونی مورد پسند ایشان نبوده است بازهم حمایت کرده اند چون بنابر حکم عقل جایگاه قانون نباید تضعیف بشود و رهبری انقلاب هم طبیعی است که باید اولین نگهبان و محافظ قانون باشند.

 

بارانی با اشاره به تاکید رهبری بر اجرای قانون و پیگیری اعتراضات در مجاری قانون در سال ۸۸ تصریح کرد :اگر رهبری در ۸۸ درخواست خلاف قانون را قبول می کردند این بدعت در همه انتخابات ها جاری می شد و یقینا در صورت ضرر و خسران مردم و کشور بیشتر خواهد بود.

 

وی، حمایت رهبری را از تصمیم سران قوا و بدنه کارشناسی آن دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب  شیوه اجرا و مراحل آن را دخالتی نداشته و ندارند بلکه حمایت ایشان، پشتیبانی از تصمیمات قانونی کشور بر اساس خوش بینی به مسئولان و منتخبان مردم است.

 

حجت الاسلام بارانی سیره امام راحل عظیم الشان را نیز مبتنی برهمین روش حکیمانه دانست و با تبیین مسائل پذیرش قطعنامه ۵۹۸ خاطرنشان کرد: امام امت تا چند روز قبل از پذیرش قطعنامه بر تداوم جنگ تاکید می کردند اما بنابراحترام به نظر کارشناسان و مسئولان کشور امام قطعنامه را پذیرفتند، در حالی که می دانستند چه سرخوردگي در بین رزمندگان اسلام ایجاد خواهد شد و از آن طرف دشمن نیز سوء استفاده های بزرگی خواهد کرد.

 

وی شرایط کشور را حساس ارزیابی کرد و گفت: دشمن زخم خورده به دنبال فتنه و آشوب در قلب جبهه مقاومت است و یقینا این مگس های کثیف به دنبال جای زخم می گردند و همگان مشاهده کردید که در این چند روزه چه شرارت ها و جنایاتی را در کشور به بهانه مطالبات مردم عزیز ایران مرتکب شدند

 

خطیب جمعه پارسیان، هدف آمریکا و جیره خواران بین المللی و منطقه ای اش را ناامن کردن ایران اسلامی دانست و گفت: به لطف الهی با بصیرت مردم فهیم و هدایت های رهبری عالیقدر انقلاب نقشه های آنها خنثی شد و یقینا رهبری عزیز با صداقت انقلابی؛با عقلانیت انقلابی؛با بصیرت و راهبری و مدیریت انقلابی خودشان بهترین مسیر را انتخاب کردند.

 

بارانی، مسئولان را به پیگیری جدی توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع دغدغه های مردم در این موضوع فراخواند و بیان کرد: مسئولان توجه کنند که مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و نباید آنها را نامحرم دانست لذا باید افکار عمومی را، نخبگان را و نمایندگان را در جریان جزییات این طرح قرار می دادند و جامعه را برای پذیرش این کار آماده می کرد.

 

وی با اشاره به نگرانی های مردم مبنی بر گرانی اجناس و کالاها گفت: این دغدغه های مردم جدی و به حق است لذا باید دولت مردان کشور با کار جهادی و تلاش شبانه روزی جلوی گرانی کاذب را بگیرند و نهادهای نظارتی در مجلس و قوه قضائیه نیز باید نظارت کنند که همان طور که وعده داده شده است تمام درآمدهای حاصل از این طرح به حساب مردم واریز شود و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید مدافع قاطع حقوق مردم باشند.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان خطاب به مسئولان تاکید کرد: در این شرایط سخت قدر این مردم فهیم و نجیب و بصیر را با ساده زیستی و پاکدستی و دوری از روحیه زشت اشرافیگیری و تجملاتی بدانید و خدمت صادقانه و خالصانه و بدون منت را سرلوحه کار خود قرار دهید.

 

وی همچنین از مجاهدت های نیروهای مجاهد اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی و سپاه و بسیجیان عزیز در جمع کردن فتنه اخیر تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد هفته کتاب کتاب کتابخوانی سهمیه بندی بنزین اصفهان اردبیل شهرستان پارسیان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار با جمعی از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با بیان اینکه کارگران بازوان حرکت هر جامعه هستند که به سوی رشد و شکوفایی حرکت می‌کنند گفت: بی شک تمام پیشرفت‌های کشور و جامعه کارگری در مسیر زندگی، نشات گرفته از رشد پویایی فکر و اندیشه ورزی بوده و آن جامعه‌ای موفق است که با تفکر تکامل یافته جلو می‌رود و هر جامعه‌ای ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتراستفاده کند توسعه و پیشرفت رونق دو چندان پیدا می‌کند.

امام جمعه تبریز افزود: در دین اسلام، برای نیروی کار در حوزه منابع انسانی و نیروی فعال جامعه، برنامه‌ها و دستورات ارزشمندی آمده است که هر کدام چراغ راه مدیریت کلان جامعه برای رسیدن به نظام اسلامی است و در همین خصوص کارگران از اهمیت و جایگاه ارزشمندی برخوردار بوده و برای این قشر توصیه‌های فراوانی شده است.

وی رویکرد‌های اقتصادی که برای نامگذاری سال‌های گذشته توسط مقام معظم رهبری تعیین شده را نشان ازاهمیت و موقعیت کارگران بعنوان ستون‌های اقتصادی کشور حائز اهمیت دانست و گفت: باید با تاسی به سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام مسیر درست ترسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب همواره دغدغه معیشت کارگران دارند و برای رفع این مشکلات بیانات مبسوطی باارایه راهکار‌های عملی ارائه کرده اند گفت: باید مسئولین امر به این دغدغه‌ها توجه کنند و بدانند توجه به تورم ومعیشت کارگران و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، به همت همین کارگران است.

امام جمعه تبریز ضمن اشاره به اینکه دولت و مجلس باید برای بهبود کسب و کار تلاش مضاعف کنند و از کارگر دقیق حمایت کنند اظهار داشت:برای این منظور تنها شعار کافی نیست بلکه نیازمند حمایت عملی هستیم و در این راستا تامین امنیت شغلی کارگر، توجه به معیشت کارگر، تامین مسکن و ساماندهی قرارداد‌های کار از مهمترین دغدغه‌های این بخش باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» شعار امسال هفته کار و کارگر است و رهبر معظم انقلاب توجه به محیط و بهداشت و سایر مسایل کارگر را از مهمترین بخش‌های رشداقتصادی کشور دانستند.

فتحی افزود: به لطف خدا شاهد آرمش صنعتی در استان هستیم که مایه ارزش افزوده و امنیت شغلی در کشوراست و علیرغم تلاش معاندین و دشمنان در ایجاد اختلال در صنعت، کارگران ما مانع این تلاش‌ها شدند و باز همدشمنان را مایوس کردند.

در پایان مراسم از کارگران نمونه و شاخص استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران