Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، این بیمار ۳۶ ساله به علت عفونت خونی ناشی از کبد اهدایی دچار آنوریسم شریانی (ضعف دیواره شریان و گشاد شدن آن) شد و به این علت درگذشت.  دو بیمار دیگر هم به علت آلودگی اعضای پیوندی دچار بیماری شده‌اند.

این وقایع که در سال ۲۰۱۵ در بریتانیا رخ داد، مربوط به جراحی می‌شود که در دانشگاه آکسفورد کار می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضیه هنگامی افشا شد که یکی از بیماران در بیمارستانی در دانشگاه کاردیف در ویلز بستری شد.

سازمان بهداشت بریتانیا با پرداختن ۲۱۵ هزار پوند خسارت در یکی از این موارد با شاکیان به توافق رسیده است.

ظاهرا هنگامی‌که جراح معده فرد دهنده را باز کرده بود تا اعضای او را بردارد محتویات معده روی اندام‌های داخلی دیگر ریخته و چندین عضو این دهنده با کاندیدا آلبیکانس، یک عفونت قارچی آلوده شده بود.

این جراح این واقعه را به کسی نگفته بود و اندام‌های برداشته شده به سه بیمار پیوند شده بودند.

یکی از گیرنده‌ها پس از دریافت کبد آلوده درگذشت، یک گیرنده ۴۴ ساله که کلیه و لوزالمعده و یک گیرنده ۲۵ ساله که کلیه دریافت کرده بودند، نیز بیمار شدند.

آشنایی با عوارض زودرس پیوند آشنایی با عوارض دیررس پیوند اعضا جراح مقصر بود

این واقعه هنگامی آشکار شد که جراحان در هیئت بهداشتی دانشگاه کاردیف در ویلز نگرانی خود را با سازمان مسئول اندام‌های پیوندی در میان گذاشتند. آن‌ها از این موضوع نگران بودند که بیمار ۲۵ ساله‌شان که کلیه پیوندی دریافت کرده بود و در بیمارستان دانشگاهی ویلز تحت مراقبت بود، به علت اندام پیوندی دارای عفونت به شدت بیمار شده است. پزشکان در نهایت مجبور شدند به علت درد شدید و خونریزی وسیع داخلی کلیه پیوندی را بردارند.

بیمار ۲۵ ساله به‌وسیله پزشکان به اغما فرود برده شد و ۱۶ واحد خون دریافت کرد و یک سال را روی دستگاه دیالیز گذراند، درحالی‌که قبلاً دیالیز نمی‌شد.

جراح در جریان تحقیقات درباره این حادثه گفت موقع برداشتن اندام «حادثه مهمی رخ نداده است» اما «متوجه نشت مقدار اندکی از محتویات معده شده بود.»

این نشت در شرح عمل ثبت نشده بود، بنابراین پزشکانی که اندام‌ها را دریافت می‌کردند از خطر عفونت آگاه نبودند.

گزارش نهایی درباره این بیماران به این نتیجه رسیده است که عفونت قارچی کاندیدا آلبیکانس منتقل شده از طریق اندام پیوندی باعث شکست خوردن یک پیوند کلیه و مرگ یک بیمار دریافت‌کننده کبد شده است.

بر اساس این گزارش عفونت اندام‌های پیوندی ممکن است در حین عمل برداشتن اندام‌ها رخ داده باشد و جراح به خاطر ثبت نکردن برش معده دچار قصور شده است.

بیمار ۲۵ ساله دریافت‌کننده پیوند کلیه خسارتی ۲۱۵ هزار پوندی سازمان بهداشت بریتانیا دریافت خواهد کرد، اما هنوز معلوم نیست، خانواده‌ بیمار ۳۶ ساله درگذشته و بیمار ۴۴ ساله دریافت‌کننده  کلیه و لوزالمعده تا چه حد در این باره مطلع هستند.

مجله پیوند عضو کد خبر 464693 برچسب‌ها جراحی پیوند اعضا حوادث پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جراحی پیوند اعضا حوادث پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، بیماری پارکینسون یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است، و در حالی که گزینه‌های درمانی در دسترس هستند، اما با گذشت زمان تاثیرشان کمتر شده است.

به گفته کارشناسان، این مطالعه می‌تواند راه را برای تحقیقات بیشتر در مورد نقش میکروبیوم روده در شرایط تخریب کننده عصبی هموار کند.

یک کارآزمایی بالینی کوچک که در بیمارستان دانشگاه گنت، بلژیک انجام شد نشان داد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون که یک دوز پیوند مدفوع را از یک اهداکننده سالم دریافت کرده بودند، در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، علائم شأن بهبود یافته بود.

نتایج منتشر شده نشان می‌دهد که امتیاز حرکتی افرادی که پیوند اهداکننده دریافت کرده‌اند پس از ۱۲ ماه ۵.۸ امتیاز بهبود یافت، در مقایسه با بهبود ۲.۷ امتیازی در افرادی که پیوند دارونما دریافت کرده بودند.

علائم گوارشی خفیف یک عارضه جانبی منفی رایج در زمان پیوند بود و بیشتر در افرادی که پیوند اهداکننده را دریافت کردند مشاهده شد. دریافت کنندگان پیوند اهداکننده نیز احتمال بیشتری داشت که پس از ۱۲ ماه خستگی شأن تشدید شود.

برای این مطالعه، در مجموع ۲۲ شرکت کننده مبتلا به بیماری پارکینسون در مراحل اولیه، پیوند را از اهداکنندگان سالم دریافت کردند و ۲۴ نفر دارونما دریافت کردند.

پیوند مدفوع برای هر دو گروه درمان شده و گروه دارونما از طریق لوله‌ای که در ژژنوم، بخشی از روده کوچک، قرار داده شده بود، انجام شد.

محققان شرکت کنندگان را در ۳، ۶ و ۱۲ ماه پس از پیوند پیگیری کردند. آنها داده‌هایی را در مورد علائم گوارشی، علائم غیرحرکتی، افسردگی و اضطراب، خواب و خستگی و شناخت جمع آوری کردند.

در حالی که افرادی که از اهداکنندگان سالم پیوند مدفوع دریافت کرده بودند، بهبودی در علائم حرکتی خود داشتند، به نظر می‌رسید خستگی بیشتری را تجربه کردند.

«پاتریک سانتنز»، محقق ارشد و استاد عصب شناسی در بیمارستان دانشگاه گنت، گفت: «دلیل این تأثیر منفی نامشخص است. ما توضیح خوبی برای این پدیده نداریم، اما گمان می‌کنیم که مکانیسم‌های التهابی ممکن است دخیل باشند. خستگی در اختلالات التهابی روده شایع است.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 6086931

دیگر خبرها

  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری