Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:27:28 GMT

مفقود شدن یک فروند پهپاد ارتش آمریکا در لیبی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۱۶۹۲

مفقود شدن یک فروند پهپاد ارتش آمریکا در لیبی

وزارت دفاع آمریکا از مفقود شدن یک فروند پهپاد وابسته به ارتش این کشور در حریم هوایی لیبی خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا در آفریقا (آفریکام) گزارش داد، یک فروند پهپاد غیرمسلح ارتش این کشور در حریم هوایی طرابلس،‌ پایتخت لیبی مفقود شده است.

این پهپاد در حال پرواز در حریم هوایی لیبی بود؛‌ کشوری که شاهد درگیری بین نیروهای ارتش مستقر در شرق لیبی موسوم به "ارتش ملی" تحت امر خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی (دولت رسمی از سوی سازمان ملل) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه آفریکام، تحقیقات درباره این حادثه در جریان است و هنوز اطلاع زیادی در دسترس نیست.

در این بیانیه آمده است: عملیات این پهپاد در لیبی با هدف ارزیابی وضعیت امنیتی و زیر نظر گرفتن فعالیت‌های افراط‌گرایانه خشونت‌آمیز در این کشور بود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این عملیات برای مقابله با فعالیت تروریستی در لیبی ضروری بود و با هماهنگی کامل مقامات دولتی مناسب انجام گرفت.

نزاعی دو طرفه بر سر قدرت در لیبی در جریان است که یک طرف آن دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج است که در پایان ۲۰۱۵ براساس توافقی زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده و طرف دیگر مقامات شرق لیبی مورد حمایت ارتش ملی به سرکردگی خلیفه حفتر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي پنتاگون پهپاد آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن دختر مفقود شده در جنگل دشت‌شاد

ایسنا/سمنان سرپرست جمعیت هلال‌ احمر استان سمنان از پیدا شدن دختر مفقود شده در جنگل دشت‌شاد در شهرستان میامی خبر داد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دختر مفقوده شده در جنگل دشت‌شاد با تلاش مردم و تیم های امدادی پیدا شد.

وی ادامه داد: این دختر ۲۴ ساله که بعدازظهر روز گذشته مفقود شده بود، حدودا پنج صبح امروز در یکی از زمین‌های کشاورزی مربوط به این خانواده، پیدا و تحویل خانواده‌اش شد.

سرپرست جمعیت هلال‌ احمر استان سمنان از نیروهای مردمی، تیم‌های امدادی و مردم محلی به خاطر مشارکت در این جست‌وجو تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته اعلام شد که این دختر ۲۴ ساله حوالی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، به قصد پیاده‌روی از منزل خارج و به سمت جنگل دشت شاد حرکت می‌کند. در ادامه  نیروهای مردمی و امدادی با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، به‌صورت گسترده عملیات جست‌وجو را آغاز کردند. استاندار سمنان شب گذشته طی دستوری ویژه از مسئولان خواست  با بسیج همه امکانات این دختر مفقودی را یافته و تحویل خانواده‌اش دهند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۸ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر وارد کشور شد
  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • بیانیه ارتش اسرائیل درباره عملیات رفح
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • طرح پهنه‌بندی حریم مشهد به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید
  • پیدا شدن دختر مفقود شده در جنگل دشت‌شاد
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟