Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا و تاسیسات زندان کنونی گناباد در منطقه‌ مسکونی به نام خیابان ناصر خسرو قرار دارد. واقع بودن زندان در جوار و روبروی ۲ مدرسه سبب شده است دانش‌آموزان آنها هر روز شاهد تصاویر ناخوشایند و نامناسب از ورود و خروج مجرمان زندانی با دستبند و پابند باشند.

این در حالی است که انتقال زندان به خارج محدوده شهری از سه دهه پیش تاکنون روی میز مسئولان این شهرستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس ساخت زندان جدید گناباد نیز قدیمی ترین طرح نیمه‌تمام در این شهرستان محسوب می‌شود. طرحی که اجرای آن از ۱۳۷۴ آغاز شده اما با گذشت ۲۴ سال هنوز به سرانجام قابل قبول نرسیده است.

ساخت زندان جدید گناباد در محدوده خارج شهر، از همان سال‌های ابتدای اجرای آن به خاطر تنگنای مالی با رکود مواجه شد.

گرچه تاکنون ۷۰ درصد کار ساخت زندان جدید گناباد اجرا شده اما روند کند ساخت و ساز سبب فرسودگی شدید آن شده بطوری که بخشی از آن پیش از فرارسیدن موعد بهره‌برداری رو به تخریب است. 

هیات وزیران مرداد ماه امسال در چارچوب آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه دستورالعمل "بهبود وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و شتاب در انتقال زندان‌ها به خارج محدوده شهرها" را به نهادهای ذیربط ابلاغ کرد و بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش‌های دولتی و خصوصی برای تکمیل زیرساخت‌های زندان‌ها و انتقال آن‌ها تاکید نمود.

یکی از شهروندان گنابادی ساکن خیابان مجاور زندان این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: وجود زندان در داخل شهر نه تنها تصویر نازیبا ایجاد کرده بلکه از منظر فرهنگی و اجتماعی نیز به هیچ عنوان مناسب نیست و این در حالی است که طرح انتقال زندان گناباد به خارج از شهر پس از حدود سه دهه هنوز بلاتکلیف مانده است.

علیرضا شریفی افزود: ساختمان زندان گناباد در مجاورت مدرسه به هیچوجه قابل پذیرش نیست زیرا نه تنها دانش‌آموزان کم سن و سال بلکه حتی ساکنان محلی همواره ناگزیر از رودرویی با مجرمان در حال ورود و خروج از زندان هستند که بخاطر تاثیرات روانی، تبعات منفی بر احساس امنیت از سوی شهروندان دارد.

یکی دیگر از شهروندان گناباد هم از مسوولان خواست با توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی وجود زندان در داخل شهر، تکمیل ساختمان زندان در حال احداث گناباد را در اولویت طرح‌های عمرانی شهرستان قرار داده و از محل اعتبارات سایر بخش‌ها به این امر اختصاص دهند.

محمد محمودی گفت: این خوشایند نیست که مردم و نوجوانان و جوانان این منطقه همیشه شاهد ورود و خروج زندانیان به داخل این شهر باشند و این امر به عنوان یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی نیازمند توجه بیشتر مسوولان است.

وی افزود: وجود زندان در داخل شهر موجب نارضایتی مردم منطقه شده لذا مسوولان ذیربط باید روند تکمیل ساختمان جدید زندان و انتقال زندان فعلی به آن مکان را سرعت بخشند.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: وجود ساختمان زندان در بافت شهری با توجه به مشکلات اجتماعی برای شهروندان به هیچ عنوان صحیح نیست و باید با رفع موانع و تنگناهای تکمیل ساختمان جدید زندان این مرکز به خارج از شهر انتقال یابد.

حمید رضا بنی اسدی، کمبود اعتبار را مشکل مهم تکمیل ساختمان جدید زندان گناباد ذکر کرد و خواستار پیگیری‌های بیشتر مسوولان ذیربط نسبت به انتقال زندان فعلی این شهر شد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مسائل و مشکلات و دغدغه مردم نسبت به وجود ساختمان زندان در داخل شهر گفت:  تکمیل ساختمان جدید زندان و انتقال زندان فعلی به این مکان یکی از مطالبات مهم مردم است.

حمید بنایی افزود: این مساله در جلسات متعدد با حضور مسوولان استانی و کشوری پیگیری شده و در دست اقدام است.

فرماندار گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل طولانی شدن روند احداث ساختمان جدید زندان این شهر بخش‌هایی از آن رو به تخریب نهاده و نیازمند بازسازی است.

حامد قربانی افزود: از ابتدای احداث ساختمان زندان گناباد تا سال ۱۳۹۶ مبلغ ۶۰ میلیارد ریال و در سال جاری ۹ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تا سال آینده ۲۰ میلیارد ریال و تا سال ۱۴۰۰ نیز مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل زندان گناباد اختصاص می‌یابد، ابراز امیدواری کرد این طرح طی این مدت به بهره برداری برسد.

وی گفت: انتقال زندان از داخل شهر یکی از مطالبات مهم شهروندان است و تلاش مجموعه اجرایی و قضایی گناباد سرعت بخشیدن به تکمیل این طرح است.

هم اکنون بیش از ۲۰۰ زندانی در زندان گناباد تحت مراقبت قرار دارند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها زندان مطالبه اجتماعی گناباد خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندان مطالبه اجتماعی گناباد خراسان رضوی زندان مطالبه اجتماعی گناباد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • انتقال و مدت قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه