Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نظارت بر جلوگیری از تأثیر افزایش قیمت بنزین بر کالاها، گفت: باتوجه به فرمایش ایشان نباید افزایش قیمت بنزین و مدیریت مصرف انرژی اثری بر هزینه خانوار‌های مختلف ایرانی داشته باشد، یعنی شاهد افزایش موجی قیمت‌ها به دلیل گرانی بنزین نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه رئیس مجلس، کمیسیون‌های تخصصی را مأمور کرد تا اقداماتی را برای هماهنگی، نظارت بر امور و کمک انجام دهند، افزود: مجلس با توجه به وظیفه ذاتی خود در بحث نظارت باید بر اجرای صحیح افزایش قیمت بنزین نظارت کند و در صورت نیاز به هماهنگی میان قوا اقدامات لازم را دهد، همچنین اگر دولت یا قوه قضاییه نیازمند قانونی جدید برای کمک هرچه بهتر به مردم و هستند به سرعت کار کارشناسی کنند.

مصری ضمن درخواست از مردم برای مقداری صبوری اظهار کرد: منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین قرار است به تدریج به حساب گروه‌های اجتماعی از پایین به بالا پرداخت شوند، به طور مثال با وجود بانک‌های اطلاعاتی درباره خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و بازنشستگان کشوری و لشکری و... هر شب به حساب ۲۰ میلیون نفر ارقامی از سوی دولت پرداخت می‌شود.

نایب رئیس مجلس با تاکید براینکه بقیه مردم هم مطلع باشند در مراحل بعدی مشمول این موضوع خواهند شد، تصریح کرد: امکان دارد بانک اطلاعاتی درباره یک سری از افراد کامل نباشد بنابراین دولت تدبیری اندیشیده تا توسط وزارت رفاه از این افراد ثبت‌نام به عمل آید تا در مراحل بعدی به آن‌ها پرداخت شود، البته معتقدیم که باید تمامی این اقدامات و توضیحات قبل از افزایش قیمت بنزین توسط دولت انجام می‌شد تا ناراحتی به وجود نیاید.

او بیان کرد: منابع حاصل از فروش مازاد بنزین ۳ هزار تومانی به عنوان یارانه به مردم پرداخت می‌شود و در صورت عدم استفاده مردم از این بنزین مازاد، می‌توان به راحتی آن را صادر و ارز حاصل از آن را به کشور بازگرداند و به مردم پرداخت می‌شود.

مصری ادامه داد: قرار شده است ریالی از مابه تفاوت قیمت بنزین برای بودجه‌های جاری مانند حقوق بازنگردد، در حقیقت این مبلغ به اقشار کم درآمد جامعه اختصاص داده شود، زیرا تاکنون افراد ثروتمند ۱۷ برابر اشخاص فقیر از یارانه بنزین استفاده می‌کردند و از این به بعد این مابه تفاوت به افراد کم درآمد داده می‌شود.

نایب رئیس مجلس گفت: موضوع افزایش قیمت بنزین پیش از این در تبصره ۱۴ بودجه قرار داده شده و مجوز آن به دولت داده شده بود، اما دولت باید با مجلس در این مورد هماهنگی می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد

متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به ۱۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داود منظور در فضای مجازی در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه 1403، نوشت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از 131 هزار میلیارد تومان (همت) در سال 1399 به 630 همت در سال 1403 افزایش یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از 617 هزار تومان به 1690 هزار تومان افزایش یافته است.
تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از 3.2 میلیون خانوار به 3.9 میلیون خانوار افزایش یافته است.

1728 میلیارد تومان برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ 840 میلیارد تومان در بودجه سال 1402 و مبلغ 1728 میلیارد تومان در بودجه 1403 پیش‌بینی شده است.
منظور پیش از این نیز خبر داده بود که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم 10 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.
نگهداشت کادر درمان و ارتقاء نظام سلامت یکی از مقوم های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور