Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام موسوی هشترودی با بیان‌اینکه مساجد بهترین پایگاه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور هستند، گفت: طرح «شنبه‌ها با کتاب» که به همت کانون‌های مسجدی اجرا می‌شود، سرانه مطالعه را افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام «سیدعیسی موسوی هشترودی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی مروج فرهنگ کتاب خوانی و پژوهش است زیرا پیشرفت بدون دانش به دست نمی آید، اظهار کرد: هر قدر دانش عمومی یک ملت بیشتر شود، بهتر می تواند آینده را به دست خود بسازد زیرا با اطلاع دقیق از تحولات داخلی و خارجی، بهترین سرنوشت را برای خود رقم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد قمر بنی هاشم(ع) (واقع در تهران، شهرک دولتخواه) گفت: مقام معظم رهبری فرهنگ را همچون هوایی دانستند که در آن تنفس می کنیم و کتاب را بهترین وسیله پاک نگاه داشتن این هوا معرفی کرده اند بنابراین ملتی که می خواهد برای همیشه در هوایی پاک زندگی کند باید اهل مطالعه باشد.

 

وی با بیان اینکه مساجد بهترین پایگاه ترویج فرهنگ کتاب خوانی در کشور هستند، تصریح کرد: اجرای طرح هایی همچون «شنبه ها با کتاب»  که به همت کانون‌های مسجدی اجرا می شود، سرانه مطالعه را افزایش می دهد ضمن اینکه موجب تقویت نقش مساجد در مدیریت فرهنگی کشور می شود. نسل جوان با مشاهده امام جماعتی که هر هفته یک کتاب مفید را معرفی می کند به آن روحانی علاقمندتر می شود.

 

موسوی هشترودی در ادامه تاکید کرد: تجهیز و به روز رسانی منابع کتاب خانه های مساجد می تواند میزان مراجعه مردم به این خانه های را افزایش دهد، بنابر این، دستگاه های فرهنگی باید اعتبارات بیشتری برای رونق کتاب خانه های مساجد اختصاص دهند. هر قدر مساجد در این زمینه تقویت شوند فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی بیشتر در جامعه گسترش می یابد.

 

وی اضافه کرد: مراجعه مردم به کتابخانه های مساجد موجب می شود که گروه های مختلف مردم، به سراغ کتب انحرافی و مخرب نروند و به جای آن با مطالعه آثار مناسب و آموزنده، میزان علاقمندی آنان به دین، انقلاب اسلامی و ارزش های انسانی بیشتر شود.

 

امام جماعت مسجد قمر بنی هاشم(ع) خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید مردم را به نذرهای فرهنگی از جمله نذر کتاب تشویق کنند زیرا بسیاری از مردم از این موضوع مطلع نیستند که می توانند همانطور که برای اطعام مردم در مناسبت های دینی نذر کنند، برای تغذیه فرهنگی و روحی مردم نیز نذرهایی را اختصاص دهند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه راهپیمایی هفته بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه سهمیه بندی بنزین اصفهان مساجد خطبه نماز جمعه نذر فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب که با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای متولی در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب علاوه بر شریعت باید به قانونی بودن موضوع نیز توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون‌گرا بودن مردم در بسیاری از کشورها لازم الاجرا است و عفاف و حجاب نیز مختص بانوان نبوده و در این بین باید به آقایان نیز در جهت رعایت برخی موارد تذکر داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: کشف حجاب در جامعه کنونی معلول یک سری علت‌ها است و یکی از این علت‌ها شرایط اقتصادی‌است که کاشفان حجاب از آن به عنوان یک ابزار در جهت اعتراض مدنی به شرایط اقتصادی استفاده می‌کنند.

مؤمن تصریح کرد: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین نهادهای مجری در این حوزه آموزش و پرورش است که وظیفه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اثرگذار در سطح جامعه را برعهده دارد و آموزش و پرورش در عمل به این معروف خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 748522

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری