Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه جانبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارت های ناشی از بچه ماهی هایی که به دلیل سیلاب از بین رفتند به ۱۱۱ واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: مستندات مورد نیاز ۱۹ واحد تولیدی مزارع پرورش ماهی مورد تائید کارگروه استانی قرار گرفته و به زودی پرداخت تسهیلات بلاعوض حوزه شیلات آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از بقیه واحدهای تولیدی خسارت دیده حوزه شیلات خواست با تکمیل مستندات خود از مزایای قانونی پیش بینی شده بهره مند شوند.

وی ابراز داشت: سیل همچنین به تاسیسات زیربنایی ۳۱ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد خسارت زده است که براساس برنامه ریزی و بعد از احراز مستندات قانونی به این بهره برداران نیز تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بازسازی پرداخت خواهد شد.

جانبازی تصریح کرد: ۲۱۶  مزرعه فعال و ۳۵ مزرعه غیرفعال پرورش ماهی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شودابراز داشت: نیمه نخست امسال ۶هزار تن ماهی سردآبی در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه هزار تن کاهش یافته است.

وی بیان کرد: سیلاب و از بین رفتن بچه ها ماهی ها باعث کاهش تولید ماهی در استان شده است.

بهره برداران حوزه پرورش ماهی که بچه ماهی ها را به مزارع ریخته بودند پس از جاری شدن و از این رفتن آنان افزون بر از دست دادن فصل بهار برای درآمدزایی ناچار به خرید دوباره بچه ماهی شدند.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.
این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.
این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد سازمان شیلات ایران کهگیلویه وبویراحمد سازمان شیلات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود