Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینب سادات واسعی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کتابخانه های عمومی یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی هستند، اظهار داشت: اعتماد و مراجعه مردم به کتابخانه ها باعث می شود که مسئولیت مدیران در این حوزه افزایش پیدا کند.

۱۵ کتابخانه عمومی در سطح شهرستان کاشان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه ۱۵ کتابخانه عمومی در سطح شهرستان کاشان وجود دارد، ابراز داشت: این تعداد جدا از کتابخانه مساجد، مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست کتابخانه های عمومی کاشان با بیان اینکه بیش از ۱۷هزار شهروند کاشانی در کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان عضویت مستقیم دارند، تصریح کرد: در طول هفته کتاب و کتابخوانی طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی اجرا شد که در قالب این طرح دو هزار نفر به عضویت کتابخانه های سطح شهر درآمدند.

اصلی ترین هدف نهاد کتابخانه های عمومی نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان برای عضویت در کتابخانه های کاشان پیشرو هستند، بیان داشت: اصلی ترین هدف نهاد کتابخانه های عمومی نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان است.

واسعی از امانت بیش از ۲۰هزار کتاب در سه ماهه تابستان توسط کودکان و نوجوانان کاشانی خبر داد و افزود: تمام کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان تحت پوشش سامانه مرکزی تحت وب قرار گرفته اند.

اجرای بیش از ۸۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه های کاشان

وی فعالیت کتابخانه های عمومی کاشان را یک کار کیفی دانست و تصریح کرد: در طول هفته کتاب و کتابخوانی امسال بیش از ۸۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان توسط کتابخانه های عمومی کاشان اجرا شده است تا بتوانیم کتابخانه ها را به عنوان یک نهاد فرهنگی و قابل اعتماد به مردم معرفی کنیم.

کد خبر 4777797

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های عمومی کشور هفته کتاب و کتاب خوانی کتاب و کتابخوانی هفته کتاب بوشهر بارش برف شهرکرد راهپیمایی ایلام هفته بسیج قیمت بنزین قزوین بنزین گرگان اصلاح قیمت حامل های انرژی خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری