Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:31:59 GMT

کاهش وابستگی به نفت ویژگی لایحه بودجه ۹۹ است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۳۴۸۴

کاهش وابستگی به نفت ویژگی لایحه بودجه ۹۹ است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد شاعری صبح شنبه در جلسه شورای اداری استان با گرامیداشت هفته بسیج و تبریک انتصاب آیت الله محمدی لائینی به سمت نماینده ولی فقیه در استان و تقدیر از تلاش های ۴۰ ساله آیت الله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در استان اظهار داشت: مازندران با ۱۶۰ هزار ورزشکار سازمان یافته می تواند نقش موثری در توسعه ورزش کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اتفاقات اخیر گفت: فرامین رهبری را فصل الخطاب می دانیم و هرآنچه ایشان بفرمایند عمل کنیم و در موضوع افزایش قیمت بنزین علی رغم اینکه با نمایندگان مجلس صحبت گفتگو و نشده بود و ما نیز مثل مردم غافلگیر شده بودیم ولی فرمایش رهبری را فصل الخطاب قرار دادیم و در هر شرایط تبعیت از ولی امر مسلمین را لازم می دانیم.

وی از دولت خواست طبق فرمایش مقام مظم رهبری، در تصمیمات مهم کار کارشناسی را بیشتر مدنظر قرار دهند و تا موضوعی پخته نشده، اجرایی نکنند زیرا اگر مردم اجرای یک طرح بزرگ را بپذیریت با دولت و مجلس و دستگاه های اجرایی همکاری بیشتری خواهند کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران یادآور شد: هزینه های اجرای طرح های نپخته بیشتر است و انتظار ما از دولت این است که اصلاح قیمت بنزین روی قیمت کالاها و خدمات اثرات غیرقابل کنترلی نداشته باشد.

شاعری یادآور شد: علی رغم نظارت های صورت گرفته شاهد افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات هستیم و باید نظارت بیشتری شود.

وی با اظهار اینکه فصل کشت پاییزه در مازندران گفت: افزایش قیمت سوخت نباید منجر به افزایش قیمت سایر خدمات شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از ردیف های بودجه در لایحه حذف شده است گفت: بیش از ۳۰۰ ردیف بودجه به ۳۰ ردیف تبدیل شده است و علاوه بر تغییر شکلی در محتوا نیز شاهد تغییراتی هستیم.

وی کاهش شدید وابستگی بودجه عمرانی و جاری به بودجه نفت از ویژگی های لایحه بودجه ۹۹ است تصریح کرد: لایحه شرکت ها و بودجه عمومی دولت در دو لایحه جداگانه به مجلس ارائه می شود.

کد خبر 4778432

منبع: مهر

کلیدواژه: علی محمد شاعری مجلس شورای اسلامی جلسه شورای اداری بوشهر بارش برف شهرکرد راهپیمایی ایلام هفته بسیج قیمت بنزین قزوین بنزین گرگان اصلاح قیمت حامل های انرژی خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ

کاهش قیمت زغال‌سنگ به دلیل عرضه بیش‌از چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان، این منبع انرژی تجدیدناپذیر را برای نیروگاه‌های تولید برق هند قابل دسترس‌تر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تولید برق توسط نیروگاه‌های هندی که با زغال‌سنگ وارداتی کار می‌کنند در سه هفته اول آوریل نسبت به سال قبل دو برابر شده، زیرا قیمت جهانی این سوخت آلاینده حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است. این کاهش در درجه اول به دلیل عرضه بیش از حد زغال‌سنگ در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده جهان است که با پایین آوردن قیمت جهانی زغال‌سنگ، این منبع انرژی تجدیدناپذیر را برای نیروگاه‌های هند قابل دسترس‌تر کرده است.

شرایط پیش‌آمده در بهترین زمان برای هند رخ داد، زیرا این کشور قرار است به‌دلیل گرمای بالای هوا در سال جاری شاهد بالاترین تقاضای برق خود باشد و از رکوردهای سال گذشته پیشی بگیرد. برآوردهای اداره مرکزی برق نشان می‌دهد که اوج تقاضای برق هند ممکن است تا سپتامبر به ۲۶۰ گیگاوات برسد که کاهش قیمت زغال‌سنگ این امر را امکان‌پذیر خواهد کرد.

افزایش تولید برق در هند

حدود ۵۵ درصد از تولید کل برق هند برعهده نیروگاه‌های زغال‌سنگ است که هشت درصد از آن را نیروگاه‌های مبتنی بر زغال‌سنگ وارداتی برعهده دارند. این نیروگاه‌ها در صورت بالا بودن قیمت‌ها، فعالیت خود را کاهش می‌دهند، اما کاهش اخیر قیمت زغال‌سنگ به آن‌ها امکان داده است تا با حداکثر ظرفیت کار کنند.

نیروگاه‌های تولید برق که با زغال سنگ داخلی کار می‌کنند نیز با توجه به تولید کافی زغال‌سنگ در کشور با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند. دولت این نیروگاه‌ها را موظف کرده بود تا برای اطمینان از تأمین برق کافی در تابستان سال جاری، ۶ درصد زغال‌سنگ وارداتی را با محصولات داخلی خود ترکیب کنند، اما در دسترس بودن سوخت کافی، این ضرورت را برطرف کرد.

در فاصله دسامبر سال گذشته تا فوریه سال جاری نیز واردات زغال‌سنگ حرارتی به هند از ۳۶.۶ میلیون تن در مدت مشابه سال قبل به ۵۰.۶ میلیون تن افزایش پیدا کرد. بنابراین تولید برق توسط نیروگاه‌های زغال سنگ وارداتی از یکم تا بیست‌وسوم آوریل حدود ۹۰ درصد افزایش داشته و به ۶.۵۱ میلیارد واحد رسیده است. در همین مدت تولید برق توسط شرکت‌ها با استفاده از زغال‌سنگ داخلی نیز با ۵.۰۳ درصد افزایش به ۷۸.۵۱ میلیارد واحد رسیده است.

ذخایر زغال‌سنگ در نیروگاه‌های هند ۴۶.۸۸ میلیون تن است که برای حدود ۱۹ روز فعالیت کافی و بالاتر از ۳۳.۷ میلیون تن ذخایر موجود برای نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال قبل است.

از سوی دیگر هند با هیچ‌گونه کاهش عمده ذخایر زغال‌سنگ مواجه نخواهد بود و این ذخایر برای تقاضای فزاینده سال جاری به‌دلیل افزایش دما نیز کافی است. کل ذخایر زغال‌سنگ در هند در حال حاضر ۱۵۴.۳۷ میلیون تن است که ۲۹.۴ درصد بیشتر از ۱۱۹ میلیون تن موجود در دوره مشابه سال گذشته است.

کد خبر 749414

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران
  • قیمت کارتن موز برای مستأجران سر به فلک کشید