Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:08:34 GMT

رفع مشکل آب شرب روستای گواشین سراب

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۳۶۹۴

رفع مشکل آب شرب روستای گواشین سراب

به گزارش شنبه ایرنا، برای اجرای طرح تامین آب شرب روستای «گواشین» ۳ میلیارد ریال هزینه دشه است.
«گواشین»، روستایی در هفت کیلومتری شهر سراب در آذربایجان‌شرقی است که مردمانش از ۱۷ ماه پیش با مشکل بی‌آبی و کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کردند و تلاش ها برای رفع این چالش نتیجه‌بخش نبود.

روستای «گواشین» شهرستان سراب در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز ۴۰۰ خانوار جمعیت دارد و ساکنان آن از ماه ها قبل گرفتار معضلی به نام بی آبی و کم آبی بودند؛ گفته می شود چاه محل تامین آب شرب روستا به دلیل خشکسالی های ۲ دهه اخیر و افت سطح سفره های آب زیرزمینی دیگر آب ندارد و مردم در رفع احتیاجات روزمره شان با مشکل مواجهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان رودخانه نزدیک روستا به عنوان نقطه اتکای اصلی روستاییان برای رفع نیاز آبی خود حدود ۷۰۰ متر با آن فاصله دارد و پیمودن این مسیر طولانی برای شستن ظروف، لباس و آوردن آب برای مردم محل بسیار دشوار است. 

«گواشین» از روستاهای دهستان «رازلیق» بخش مرکزی شهرستان ۱۳۵ هزار نفری سراب است.

حال با احیای چاه قدیمی روستا و انتقال آب به روستا، مشکل تامین آب روستاییان به طور موقت برطرف شده است، اما بدیهی است که رفع دایمی این چالش نیازمند توجه ویژه به تامین اعتبار برای رساندن آب چاه دوم و تازه احداث به دست  مردم است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سراب آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سراب آب و فاضلاب آذربایجان شرقی سراب آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مردم روستای رباط قره بیل درشهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار صداوسیما به مشکل رفت و آمد دراین روستا اشاره کردند و عنوان کردند پل زیرگذری که برای رفت و آمد به داخل روستا احداث شده استاندارد نیست و موجب مشکلات زیادی از جمله بی رونق شدن کسب کار شده است.

{$sepehr_media_11040962_600_350 }

دیگر خبرها

  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت