Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:16:39 GMT

جزییات واگذاری ۱۷۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۴۳۶۲

جزییات واگذاری ۱۷۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی، امروز شنبه ۲ آذر ۹۸ در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه، توسعه معیشت فرهنگیان در دستور کار قرار می گیرد؛ چراکه همواره توجه به فرهنگیان را در برنامه ها و سیاست های دولت داشته ایم.

وی افزود: این بار برنامه متفاوتی اجرا کرده و قصد داریم یک بار برای همیشه، مشکل مسکن فرهنگیان را حل کنیم و دستگاه هایی که باید این وزارتخانه را پشتیبانی کنند، نقش خود را ایفا خواهند کرد تا ظرف سه سال، این برنامه محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اولویت با فرهنگیانی است که از طریق سامانه طرح ملی مسکن، ثبت نام کرده اند و وزارت آموزش و پرورش نیز، ظرف دو هفته اسامی را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می دهد تا گستره جغرافیایی این طرح را تعیین کنیم و اگر در منطقه ای کمبود زمین داشتیم، آن را در قالب تعیین اراضی جدید تامین کنیم.

به گفته اسلامی، الگوهایی مانند شهرک های فرهنگیان نیز تکرار می شود، چون الگوهای موفقی بودند تعاونی های مسکن وزارت آموزش و پرورش نیز در صورتی که از کفایت کافی برخوردار باشند، از ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه احداث واحدهای مسکونی فرهنگیان بهره مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: مردم از ما سوال کردند که آیا ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی جزو ۴۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن است که باید بگویم در استان هایی که فرهنگیان در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند اگر زمین به اندازه ۱۷۰ هزار واحد بود در زمره طرح ملی مسکن است؛ اما اگر کمبود داشتیم زمین به این طرح اضافه می کنیم تا به سقف ۴۰۰ هزار واحد اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ شهر از استان هایی که ثبت نام شده ظرفیت پر شد که قرار است ظرفیت جدید ایجاد کنیم و مجدد ثبت نام انجام شود تا متقاضیان واقعی شناسایی شوند ضوابط ورود فرهنگیان به این طرح مانند ضوابط طرح ملی مسکن است.

کد خبر 4778530 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی محمد اسلامی طرح ملی مسکن قیمت بنزین بنزین بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی سازمان برنامه و بودجه سهمیه بندی بنزین کارت سوخت وزارت صنعت معدن و تجارت محمد اسلامی قیمت یورو برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن قیمت بنزین در ایران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم

استاندار کردستان در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سنندج، زمان بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بازدید استاندار و جمعی از اعضای شورای مسکن استان، مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سنندج احصا و مورد بررسی قرار گرفت.

برخی از پروژه‌های مسکن ملی با مشکلاتی از قبیل تأمین مالی، آزاد سازی تسهیلات بانکی و کمک‌های آورده متقضایان و موانع حقوقی مواجه بودند که استاندار وعده رسیدگی آن را داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن ملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج؛ درباره آخرین وضعیت پروژه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر حدود 8 هزار واحد در شهر سنندج در مراحل مختلف آماده‌سازی و ساخت و ساز است.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته و امیدواریم تا پایان نیمه اول امسال مورد بهره‌برداری و تحویل متقاضیان داده شود.

استاندار کردستان اذعان کرد: برخی از پروژه‌های مسکن ملی نیز با مسائل و مشکلاتی از قبیل تأمین مالی، آزاد سازی تسهیلات بانکی و کمک‌های آورده متقضایان و موانع حقوقی مواجه بودند که رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: هدف از این بازدید احصا مسائل و مشکلات این پروژه‌ها از نزدیک بود تا روند اجرای پروژه‌ها تسریع و از فصل عمرانی موجود بتوانیم بیشترین استفاده را داشته باشیم.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: در سفرهای شهرستانی نیز یکی از برنامه‌ها بازدید از پروژه‌های مسکن ملی خواهد بود.

در ادامه وضعیت پروژه‌های مسکن ملی در سنندج را به صورت ویدئویی از دریچه دوربین خبرنگار تسنیم ببینید:

 

.

 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی