Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرایند ثبت نام دانشجویان برای دریافت انواع وام های دانشجویی از ۱۵ مهرماه امسال از طریق سامانه صندوق رفاه دانشجویان آغاز شده است.

به گفته ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت انواع وام ها به دانشجویان در نظر گرفته شده است.

مطابق سنوات قبل وام شهریه به دانشجویان دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال تحصیلی جدید اعتبارات وام شهریه ۵۵ درصد افزایش یافت و به دانشجویان متقاضی ۱۴۷ میلیارد تومان وام شهریه پرداخت می شود؛ البته امسال این وام برای مقاطع مختلف تحصیلی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در سال ۹۸ افزایش یافته است.

وام ضروری برای تمام مشمولان طبق قانون صندوق رفاه دانشجویان یک میلیون تومان است.

مبلغ وام شهریه برای کاردانی و کارشناسی ۷۵۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته یک میلیون تومان، دکتری حرفه ای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دکتری تخصصی پیوسته ۷۵۰ هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

جزئیات انواع وام ها

وام‌های ضروری، مسکن، ودیعه، زیارت و ازدواج از ۲۰ مهر تا ۳۰ آبان ماه به دانشجویان پرداخت شد و مبلغ وام ضروری به یک میلیون تومان افزایش یافت.

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان، مبالغ وام شهریه دانشگاه‌های دولتی (نوبت دوم و پردیس های خودگردان) در تمام مقاطع تحصیلی افزایش یافت که تا ۳۰ آذرماه به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود.

بخشی از وام تحصیلی ویژه دکتری را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می کند و دانشجویانی که در بانک طرف قرارداد این صندوق تشکیل پرونده داده‌ و برای یک بار از آن بانک وام دریافت کرده‌اند، امکان دریافت وام تحصیلی ویژه دکتری آن بانک را دارند.

مهلت پرداخت این وام تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد

دریافت وام تحصیلی ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان در یک لیست به مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای شش ماه دوم پاییز و زمستان سال ۹۸ امکان پذیر است.  

پرداخت وام ضروری ویژه دکتری یک مرحله در طول تحصیل دکتری و با ارائه فاکتور خرید بیش از سه میلیون تومان امکان پذیر است که در روزهای دوم تا ۳۰ آذر ماه به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود.

وام تحصیلی ویژه دکتری (بانک طرف قرارداد با صندوق رفاه دانشجویان): دانشجویانی که در گذشته به بانک معرفی شده و از تسهیلات آن استفاده کرده‌اند می‌توانند از وام بانک طرف قرارداد استفاده کنند. وام تحصیلی ویژه دکتری بانک طرف قرارداد در دو لیست به مبلغ دو میلیون تومان و ۱۰۰ هزار تومان برای شش ماه دوم پاییز و زمستان سال جاری امکان پذیر است. این وام از ۱۵ مهرماه تا ۳۰ آذرماه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

پرداخت وام شهریه بانک طرف قرارداد صندوق رفاه دانشجویان برای دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی کاربردی و غیرانتفاعی از ۱۵ مهرماه آغاز می شود و تا ۳۰ آبان ماه ادامه داشت.

ثبت سقف وام شهریه طرف قرارداد برای تمام مقاطع تحصیلی الزامی است؛ همچنین دانشجویانی که در دو نیم سال گذشته به بانک معرفی شده و تشکیل پرونده داده‌اند، نیازی به مراجعه مجدد به شعب بانک ندارند و صرفا درخواست خود را به دانشگاه ارائه کنند.

امسال دانشجویان شاغل از سوی صندوق رفاه دانشجویان به صورت مستقیم شناسایی و رصد می شوند و هیچ وامی به این دانشجویان تعلق نمی گیرد؛ چرا که به گفته مطیعی یکی از قوانین صندوق رفاه دانشجویان نپرداختن وام به دانشجویان شاغل است. این مسئله موجب اعتراض تعداد زیادی از دانشجویان شاغل شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وام دانشجویی ثبت نام تمدید مهلت دانشجویان وام شهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟

با پایان یافتن سومین مرحله از طرح کالابرگ فجرانه در روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه، دولت و وزارت رفاه درباره ادامه دار بودن این طرح تصمیم‌گیری خواهند کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طرح کالابرگ فجرانه از 17 بهمن‌ماه سال قبل آغاز شد و در ادامه دهک‌های یک تا هفت مشمول این طرح قرار گرفتند. این طرح در سه مرحله اجرا شده است که پایان مرحله سوم طرح 18 اردیبهشت‌ماه ( هفته بعد) خواهد بود.

علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر رفاه درباره این طرح گفت: طرح فجرانه، طرحی اثرگذار بود که در مدت 3 ماه که به طور متوسط بالای 86 درصد از این طرح در کشور استقبال کردند. هجدهم این ماه فجرانه تمام می‌شود و ما‌ امیدواریم این طرح تمدید شود.

"طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک" بدون مشکل در حال اجرا است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود، عنوان کرد: چون این طرح منابع بسیاری این می‌خواهد و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم‌گیری شود، از این رو طی  چند روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود که‌ آیا ایا تغییر خواهد کرد یا تمدید می‌شود اما میزان استقبال و عدد‌های این طرح فوق‌العاده است، بزرگترین خرید قرن در این طرح صورت گرفت و امروز یک میلیون و 700 هزار تن محصول خریداری شده از 11 قلم شده است و 140 میلیون بسته غذایی در یک مدت کوتاه توزیع شده است.

به گزارش تسنیم، وزارت رفاه تا هفته آینده درباره نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • لغوسخنرانی سفیرآمریکادر دانشگاه ورمونت همزمان بااعتراضات دانشجویی
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد