Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@03:39:12 GMT

برگزاري جشن کتاب بربال سيمرغ درنيشابور

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۴۴۰۲

برگزاري جشن کتاب بربال سيمرغ درنيشابور

خبرگزاری آریا-جشن کتاب بربال سیمرغ با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور، نمایندگان مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس اداره کتابخانه های عمومی ،رئیس اداره آموزش و پرورش بخش زبرخان، رئیس اداره آموزش و پرورش بخش میان جلگه، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نیشابور، رییس جهاددانشگاهی ،کتابخوانان فعال، فرهنگیان،  مروجان کتاب و کتابخوانی، کتابداران، اهالی رسانه و اصحاب کتاب و سازمان های مردم نهاد در حوزه کتاب در محل سالن جهاد دانشگاهی شهرستان نیشابور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور اظهارکرد: کتاب به عنوان چراغی همیشه فروزان، راه رسیدن به دانش،  معرفت و اندیشه را روشن نموده است و انتقال دانایی و آگاهی، بالندگی و شکوفایی را در پی دارد.

سعید شیبانی افزود:این میراث گران بها ارتباطی ناگسستنی میان گذشته و حال را نیز برقرار می سازد و این آگاهی و شکوفایی و ارتباط همان حال خوش ناشی از خواندن کتاب است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در آیین جشن کتاب سیمرغ عنوان کرد:  در تاریخ نیشابور دیده می شود که این شهر پس از حمله مغولان یا دیگر حوادث تاریخی همیشه توانسته است از گزند حوادث سربلند بیرون بیاید و این گذشته ارزشمند باعث افتخار ماست.

 حمید گرمابی ادامه داد: هرچند ما به گذشته خود بسیار افتخار می کنیم اما متاسفانه کمتر از گذشته خود استفاده کرده ایم و باید نیشابو را به گونه ای توسعه داد که درخور نام نیشابور باشد و امید داریم در آینده با صرف هزینه و تلاش بیشتر بتوان در خور نام نیشابور کار و فعالیت کرد.

هاجر چنارانی نماینده دیگر مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی  از علاقمندان به کتاب تقدیر و از برگزار کنندگان این آیین تشکرکرد.

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور نیز گفت: در سال جاری فعالیت های مهمی در اداره کتابخانه های شهرستان صورت گرفت که کلنگ زنی کتابخانه مرکزی در بوستان ارغوان و کتابخانه خیر ساز فهیمه زینلی در غرب شهرستان نیشابور از اهم این فعالیت هاست که امیدواریم این دو کتابخانه با نگاه ویژه خیرین، مردم فرهنگ دوست، نمایندگان مجلس و مسولان شهرستان هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

محمدرضا مقدم پاشا بیان کرد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، خوانش کتاب و نشست های کتابخوان را از فعالیت های ترویجی کتابخانه های عمومی است .

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابورتصریح کرد: ازتمامی سازمان های مردم نهاد، معلمان، خیرین حوزه کتاب و کتابخانه سازی، دوستداران کتاب و اهالی فرهنگ که در برگزاری این برنامه ها کتابداران را یاری کردند تشکر و قدردانی می کنم و برگزاری این آیین نیز به منظور ارج نهادن های تلاش های این بزرگواران است.

 گفتنی است با حضور مسئولین تجلیل از کتابخوانان برتر، فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش، واقفان کتاب، خیرین کتابخانه ساز و  مروجان برنامه های کتاب و کتابخوانی پایان بخش این مراسم بود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری جشن کتاب در نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بحر المحبه فی اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سوره مبارکه یوسف به‌تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شده و توسط این‌نهاد فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏‬‌ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به نگارش درآورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف (ع) از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره» ‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت کرده است.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲ میلیون ریال عرضه می‌شود.

کد خبر 6093382 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی