Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@13:13:15 GMT

انزلی؛ دومین شهرستان گردشگر پذیر گیلان

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۴۶۶۹

انزلی؛ دومین شهرستان گردشگر پذیر گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از اقامت بیش از پنج میلیون گردشگر در شهرستان انزلی در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: شهرستان انزلی پس از رشت بیشترین گردشگر اقامت کننده را داشته است.

شهرود امیرانتخابی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان انزلی پس از رشت بیشترین گردشگر اقامت کننده در شش ماهه اول سال جاری را داشته است، افزود: شهرستان انزلی در شش ماهه اول امسال میزبان پنج ‌میلیون و ۲۵۹ هزار و ۹۶۷ گردشگر بود که رشد ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی افزود: بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان از کانون های مهم گردشگری است. ساحل و دریا، تالاب انزلی، بندرگاه (با قدمت بیش از ۱۰۰ سال از قدیمی ترین بنادر کشور)، بوستان ساحلی بولوار، پل تاریخی غازیان، موزیک جیگا (حافظیه)، کاخ میان پشته، پارک های جنگلی متعدد و محدوده تجاری و گردشگری منطقه آزاد به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور از جمله جاذبه های گردشگری بندرانزلی محسوب می شود که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: تالاب بین‌المللی انزلی یکی از تالاب‌های نادر ایران است که دارای ویژگی‌های خاص اقتصادی، گردشگری و ورزشی است. تالاب بین المللی انزلی ۲۵ هزار هکتار مساحت دارد که بیش از ۸۰ درصد (۱۹هزار هکتار) از پهنه این تالاب در حوزه جغرافیایی شهرستان بندرانزلی واقع است و این تالاب در سال ۱۹۷۵ جزو اولین تالاب های ثبت شده در فهرست کنوانسیون بین المللی رامسر بود./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

روستاها و شهرهای کوچک مقصد ٩٨ درصد سفرهای داخلی/ایران میزبان اجلاس بین‌المللی گردشگری روستایی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یاسر تقوی گفت: همزمان با هفته معلم و در دومین نشست هم اندیشی «از مدرسه تا کتابخانه»، از ۱۲ نفر از معلمان مروج فرهنگ کتابخوانی مدارس گیلان و ۱۳ برگزیده دومین دوره جشنواره ملی «نشان هدهد سفید» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در رشت قدردانی شد.

وی با اشاره به استقبال آموزگاران و دانش اموزان عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان از این نشست، افزود: در این نشست ضمن معرفی کتاب‌هایی از سوی آموزگاران، در خصوص مشکلات، راهکار‌ها و اقدامات متنوع و مشترک کتابخانه‌های عمومی مدارس بحث و تبادل نظر شد.

دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوانِ کتابخانه‌های عمومی و اعلام بخش‌های آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از خرداد تا شهریور سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • آبشار لوه در هفته اخیر ۲ گردشگر را به کام مرگ برد
  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان