Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰۷ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضای طوماری از مایک پامپئو خواستند، سخنانش را درخصوص "غیرقانونی" دانستن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری پس بگیرد.

در این طومار که اندی لوین، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت "میشیگان" تهیه کرده و نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری آناتولی ترکیه قرار گرفته، تصمیم وزرات خارجه آمریکا درباره قانونی دانستن شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان آمریکا معتقدند، این تصمیم برخلاف سیاست آمریکا درخصوص شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری در طول دهه‌های گذشته است.

در این طومار آمده است: موضع واشنگتن مبتنی بر این دیدگاه است که در سال ۱۹۷۸ توسط وزارت خارجه صادر و در آن تاکید شد که شهرک‌سازی در اراضی فلسطین با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد و اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنار انتقال سفارت کشور از تل‌آویو به شهر قدس، اعتبار این کشور را به عنوان یک کشور میانجی‌گر بی‌طرف میان اسرائیل و فلسطین خدشه‌دار می‌کند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به روند صلح در خاورمیانه وارد می‌کند. این اقدام دولت ترامپ امنیت آمریکا، اسرائیل و ملت فلسطین را به خطر خواهد انداخت.

بر اساس این طومار، تصمیم اخیر وزارت خارجه آمریکا به معنای نقض آشکار ماده ۴۹ کنوانسیون چهارم ژنو است که بر اساس آن دولت اشغالگر نمی‌تواند بخش‌هایی از جمعیت غیرنظامی‌اش را به سرزمین‌های اشغالی منتقل کند.

بر اساس آمارهای اسرائیلی و فلسطینی حدود ۶۵۰ هزار شهرک‌نشین در ۱۶۵ شهرک و ۱۱۶ کانون شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی سکونت دارند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای در سیاست خارجه آمریکا پس از چهار دهه، روز دوشنبه، ۱۸ نوامبر اعلام کرد، کشورش دیگر شهرک‌سازی‌ها را غیرقانونی و مغایر با قانون بین‌الملل نمی‌داند.

تا پیش از این تاریخ سیاست آمریکا دست‌کم به لحاظ نظری بر قانون صادره در سال ۱۹۷۸ از سوی وزارت خارجه که شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی را مغایر با قوانین بین‌المللی می‌دانست، تکیه داشت./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/«پمپئو» به‌دنبال خروج امن از دولت «ترامپ»

  00:13 :: 1398/8/30

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه سراسری کارگران فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: طی سال جاری میلادی اشغالگران ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی را در محل کارشان در نوار غزه یا هنگام بازگشت به این منطقه بازداشت کرده‌اند.

در بیانیه اتحادیه مذکور همچنین آمده است: بیش از ۲۳۵ هزار کارگر فلسطینی در داخل اراضی اشغالی از شش ماه پیش از کار بیکار شده‌اند.

این در حالی است که باشگاه حمایت از اسیران فلسطین دو روز قبل اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، ۸ هزار و ۵۰۵ نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر شمار زیادی از کارگران فلسطینی را اخراج کرد. کارگران فلسطینی که از سرزمین‌های اشغالی به غزه اخراج شدند، گفتند که صهیونیست ها آنها را برهنه، شکنجه و در قفس زندانی کرده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند.

«مقبل عبدالله الراضی»، اهل روستای بیت لاهیا در شمال غزه، یکی از کارگرانی است که پیشتر به سی‌ان‌ان گفته بود: آنها ما را با باتوم و چوب کتک زدند. ما را تحقیر و سپس رها کردند که بدون غذا و آب از گرسنگی بمیریم.

وی افزود: من از جمله هزاران کارگر اهل غزه بودم که مجوز کار در اراضی اشغالی را داشتم و بلافاصله پس از آغاز جنگ به همراه کارگران دیگر به «رهط»، یک شهر عمدتاً عرب نشین در جنوب سرزمین های اشغالی فرار کردیم، اما ساکنان محلی ما را به ارتش اسرائیل تحویل دادند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود