Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@19:27:46 GMT

اثرات مخرب آتش‌سوزی‌ بر حیات وحش استرالیا

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۵۲۸۶

اثرات مخرب آتش‌سوزی‌ بر حیات وحش استرالیا

به گزارش صدای ایران، بسیاری از حیوانات در برابر آتش‌سوزی مقاوم هستند اما برخی از گونه‌های حیوانی از نجات دادن خود در این شرایط ناتوان هستند. به گفته کارشناسان این گونه‌های جانوری اغلب به این دلیل که زیستگاه‌هایشان بر اثر فعالیت بشر از بین رفته قادر به حفظ جان خود نیستند.
کوالاها از جمله گونه‌های حیوانی در استرالیا هستند که به دلیل آتش‌سوزی‌های اخیر در این کشور با خطر تلف شدن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت این جانوران به طور معمول آهسته است و راهکار آن‌ها برای حفظ خود در برابر خطر، موجب گرفتار شدن کوالاها در حریق می‌شود.
کارشناسان با بیان اینکه کوالاها در بیشتر اوقات صدایی از خود تولید نمی‌کنند و حیوانات آرامی هستند، اظهار داشتند: شنیدن صدای جیغ آن‌ها نشانه‌ بدی از گرفتار شدن این جانوران در شعله‌های آتش است. جیغ‌های این حیوانات بخشی از طبیعت و ذات آن‌ها نیست و تنها نشان‌دهنده شرایط استرس‌زای آن‌هاست.
به گفته کارشناسان حیات‌وحش در آتش‌سوزی‌های جنگلی قورباغه‌ها و مارمولک‌ها از جمله حیواناتی هستند که کمتر آسیب‌پذیر هستند. آتش، ذخیره غذایی و سرپناه آن‌ها را از بین می‌برد اما اگر بتوانند به موقع از محل متواری شوند قادر خواهند بود جان سالم به در ببرند. هرچند درصورتیکه زیستگاه‌شان در آتش بسوزد در معرض گونه‌های شکارچی قرار می‌گیرند.
از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی و مسیرهای ارتباطی این زیستگاه‌ها به دلیل آتش‌سوزی و تصرف اراضی، تهدیدی جدی برای گونه‌های در معرض خطر است.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در این آتش‌سوزی‌ها حدود دو میلیون هکتار زمین تنها در ایالت‌های نیوساوث ولز و کوئینزلند در استرالیا از بین رفته‌است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران آتش سوزی گونه های حیوانی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک

دریافت 80 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز با جلوه‌های ویژه‌ای که دارد اکوسیستمی جذاب برای طبیعت دوستان است و همه ساله حجم قابل توجهی از گردشگران خود را به جزیره می‌رسانند.

اما انباشت زباله به ویژه زباله‌هایی از جنس شیشه و پلاستیک که حاصل استفاده گردشگران است؛ به شدت زیست بوم جزیره را تهدید می‌کند.

کد خبر 6092829

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار