Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، قاضی دادگاه واشنگتن بامداد امروز (شنبه) طی حکمی ایران را به پرداخت غرامت 180 میلیون دلاری به «جیسون رضائیان» جاسوس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که در پوشش خبرنگار به ایران آمده بود، محکوم کرد.

دادگاه واشنگتن ضمن پیروز اعلام کردن رضائیان در دادخواستی که از چند سال پیش علیه ایران ارائه کرده بود، در حکم خود ادعا می‌کند ایران با بازداشت 544 روزه رضائیان و شکنجه ادعایی وی، حقوق خبرنگاری را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ریچارد لئون» قاضی این دادگاه در حکم خود مدعی است: «ایران جیسون را بازداشت کرد، او را تهدید به مرگ کرد و همه این کارها را با هدف مجبور کردن ایالات متحده به آزادی زندانیان آمریکایی به عنوان شرطی برای آزادی جیسون انجام داد».

رضائیان و وکلای او به سوال آسوشیتدپرس درباره این حکم دادگاه واشنگتن پاسخ ندادند. «مارتین بارون» سردبیر روزنامه «واشنگتن‌پست» اما در بیانیه‌ای مدعی است ایران با رضائیان رفتار «وحشتناکی» داشته و این حکم صحیح است.

156 / 156 جیسون رضائیان قاضی دادگاه واشنگتن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جیسون رضائیان قاضی دادگاه واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته نشریه بیلد اعلام کرد که رالف رانگنیک با بایرن مونیخ به توافق رسیده و می‌خواهد برای فصل آینده روی نیمکت این تیم بنشیند.

رانگنیک در حال حاضر تحت قرارداد فدراسیون فوتبال اتریش است و بایرن در صورت توافق نهایی باید بند فسخ قرارداد او را بپردازد.

نشریه معتبر اس‌ان آکتوئل در همین رابطه تایید کرد که رانگنیک به عنوان سرمربی جدید در آستانه پیوستن به بایرن مونیخ است و جزئیات قرارداد باید مشخص شود.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود که توافق نهایی این هفته صورت بگیرد اما بعید است تا پس از بازی برگشت مقابل رئال مادرید، این خبر اعلام شود.

در همین رابطه فدراسیون فوتبال اتریش حداقل 10 میلیون یورو برای فسخ قرارداد رانگنیک می‌خواهد. قرارداد او تا سال 2026 اعتبار دارد.

این نشریه به نقل از منابع فدراسیون فوتبال اتریش تایید کرد که آن‌ها معتقدند که پرداخت این رقم هیچ مشکلی برای بایرن ایجاد نمی‌کند و آن‌ها آماده پرداخت غرامت هستند. به همین دلیل تیم ملی اتریش جستجو برای سرمربی جدید را آغاز کرده تا پس از یورو گزینه جدیدشان را معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد