Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در اهواز گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی یادمان دعبل خزاعی از مجموعه برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هفتم آذر ۹۸ در شهرستان شوش دانیال برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی، برگزار می‌شود.

جوروند بیان داشت: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه که در بخش اصلی سیره و زندگی حضرت امام رضا (ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا (ع)، کرامات و فضیلت‌ها، جلوه‌های فرهنگ رضوی شامل علم، شناخت، حلم، کرامت، مهربانی و... و در بخش ویژه برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی و ارائه مقالات پیرامون شاعرانی که به مدح و ثناء و مناقب امام رضا (ع) پرداخته‌اند مانند خزاعی، ابن سکیت، ابونواس اهوازی و...، برگزاری نشست‌های شعرخوانی آثار شاعران دوره امام رضا (ع)، برگزاری جلسات مشاعره به زبان عربی، برپایی کاروان نمادین ورود امام رضا (ع) به ایران در شهرستان خرمشهر که قبلا برگزار شد و برگزاری همایش شعر رضوی با عنوان حرم تا حرم و جان جانان در ۱۸ شهرستان استان برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ اثر از کشور‌های مختلف مانند ایران، مصر، سوریه، لبنان، کویت، عراق، عربستان و بحرین به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این میان نزدیک به ۸۰ اثر در مرحله داوری نهایی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: جوایز این جشنواره در بخش فصیح شامل؛ نفر اول، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال، نفر دوم، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر سوم، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و همچنین در بخش شعبی شامل نفر اول، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال، نفر دوم، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال و نفر سوم تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

در پایان این مراسم از پوستر این جشنواره رونمایی شد. این جشنواره به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

جشنواره بین المللی شعر رضوی برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید

مراسم تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم با سخنرانی رئیس بنیاد ملی نخبگان، شامگاه امروز در تهران برگزار می شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم تقدیر از 100 استاد شاگردپرور همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم با سخنرانی دهقانی فیروزآبادی؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان، شامگاه امروز در تهران برگزار می شود.

هدف از برگزاری مراسم تقدیر از 100 استاد شاگردپرور، تقدیر از استادانی است که در راستای فرهنگ شاگردپروری اهتمام داشته و به نوعی در کنار مسئله آموزش به امر تربیت و پرورش هم توجه ویژه داشته‌اند.

بنیاد ملی نخبگان از تشکیل "هسته‌های استادمحور علمی و فرهنگی" پشتیبانی می‌کند + شیوه‌نامه

 این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده از طریق دانشجویان دانشکده‌های برتر کشور انتخاب شده‌اند. در این راستا، از 20 هزار دانشجو از 50 دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی نظرسنجی شده  و نهایتاً اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کرده‌اند، برای تقدیر در این مراسم دعوت شده‌اند.

 این مراسم از ساعت 19 تا 21 به همت بنیاد ملی نخبگان در هتل بین‌المللی اسپیناس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان