Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:17:52 GMT

طرح جامع آبشار یاسوج تکمیل می شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۵۹۸۲

طرح جامع آبشار یاسوج تکمیل می شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد شهردار یاسوج گفت: آبشار یاسوج بعنوان نگین این شهر رها شده است که دنبال هستیم با احداث یک جاده، آبشار را به پارک جنگلی یاسوج متصل کنیم و هر چه سریعتر طرح جامع آبشار تکمیل شود.

«نستهن مقدم» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: شهرداری یاسوج طی یکی دو سالی که گذشت تلاش‌های همه جانبه ای در عرصه های فرهنگی، خدماتی، زیربنایی، شهرسازی و ورزشی داشت که این تلاش ها را بیشتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: عقب ماندگی ما می طلبد که در همه حوزه‌ها تحت عنوان اقدام جهادی و بسیجی پیش برویم و از حواشی پیش برویم، حتی اگر حواشی عامدانه و سهوا باشد.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: در جاهایی که کار شد شهرداری زیر سوال است، همه جای این شهر باید درست شود البته نیاز به قانونمندی و برنامه دارد. آنجایی که نیاز بوده، با انجام فرآیند قانونی سعی کردیم، انجام دهیم و خیلی هم سفارش پذیر نیستیم. با کسانی که بر مدار قانون پیش می روند، تعامل داریم و به سهم خواهی خیلی بهاء نداده ام و نمی دهم.

مقدم تصریح کرد: ۴۰۲ پست سازمانی در شهرداری یاسوج داریم که ۲۴۹ پست توسط نیروهایی که شرایط قانونی را طی کرده اند و استخدام شده اند پر شده است، حدود ۴۰ درصد پست های سازمانی شهرداری یاسوج خالی است و هم اکنون ۲۴۹ نفر نیروی رسمی، پیمانی و کارگر رسمی داریم، ۶۰ نفر استخدام موقت داریم که قراردادی هستند و باید تبدیل وضعیت شوند و بیش از ۶۰۰ نفر نیروی خدماتی داریم که جمعا نیروهای شرکتی، کارگری، پیمانی و رسمی حوزه خدمات شهری، سیما و منظر شهری، فضای سبز، حمل و نقل عمومی، سازمان عمران، آرامستان و سایر حوزه‌های شهرداری ۸۹۸نفر است.

وی ادامه داد: شهر یاسوج یک عقب ماندگی جدی دارد، اگر چه این شهر نو است و باید براساس برنامه مدون شهری و طرح تفضیلی پیش می رفت اما متاسفانه از این مساله در سال‌ها و دهه‌های گذشته غفلت شده است. عملا شهر رشد کرده براساس اینکه مردم خواستند اما بر مبنای توسعه و رعایت همه الزامات نبوده است.

شهردار یاسوج عنوان کرد: سازه‌های موقت در شهر یاسوج از گذشته بودند و حدود دو سه درصد در این دوره شهرداری افزایش داشته که بعلت روحیه از قبل بوده است اما برخی سازه ها را قلع و قم کرده ایم و رای ماده ۱۰۰ برای جمع‌آوری داریم و شهر را از این سازه‌های موقت پاک خواهیم کرد.

مقدم بیان کرد: در خصوص مبلمان شهری یاسوج از گذشته آنچنان که باید و شاید کار نشده است که برای بهتر شدن مبلمان شهری کار را به اهلش واگذار می کنیم.

وی در خصوص وضعیت ناوگان عمومی حمل و نقل(اتوبوس) شهر یاسوج تاکید کرد: سال گذشته ۱۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی این شهر اضافه کردیم، در سطح شهر خطوطی را راه اندازی کردیم اما چون دانشگاه‌ها در آن زمان نتوانسته اند کار ایاب و ذهاب خود را فراهم کنند کمیته دانشجویی از شهرداری خواستند که به دانشگاه‌ها خدمات ارائه دهد. امسال کارجابجایی و ایاب و ذهاب دانشگاه علوم پزشکی، آزاد و دولتی یاسوج را انجام می دهیم و دانشگاه‌ها باید به اندازه ای که دانشجو جذب می کنند فراهم کنند.

شهردار یاسوج در رابطه با پارک جنگلی یاسوج اظهارکرد: این پارک یکی از ثروت ها و تفرجگاه‌های شهر یاسوج است، در گذشته این پارک به شهرداری واگذار شده و پارسال روشنایی ۴۵ هکتار از این پارک را انجام داده ایم، منبع آب گذاشته ایم، سرویس و خدماتی ارائه دادیم. امسال برای تکمیل زیرساخت‌های پارک جنگلی یاسوج برنامه اجرایی داریم و در آینده در این زمینه مناقصه برگزار خواهیم کرد و خدمات شهرداری در این پارک توسعه می یابد که امیدواریم استانداری، منابع طبیعی و شورای شهر نیز با شهرداری همکاری بیشتری د اشته باشند.

مقدم عنوان کرد: آبشار یاسوج بعنوان نگین این شهر رها شده است که دنبال هستیم با احداث یک جاده، آبشار را به پارک جنگلی یاسوج متصل کنیم و هر چه سریعتر طرح جامع آبشار تکمیل شود تا از این سرمایه ارزشمند شهر بهره برداری لازم صورت گیرد تا در کنار درآمد برای شهرداری، آرامش و رفاه حال مسافران و گردشگران را نیز فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد آبشار یاسوج پارک جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث زورخانه بزرگ مرکزی در این کلان‌شهر خبر داد.

مصطفی کیانی رحیمی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ پارک بزرگ جنت بازدید شد.

وی بیان کرد: این پارک به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.

 عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به احداث ۲ زورخانه در محدوده منطقه یکی در پارک نوید محمدی و دیگری در پارک باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.

کیانی رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم با درایت مدیران در شهرداری منطقه و به صورت کلان در تمام حوزه‌های شهرداری بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به پایان برسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز نیز با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از پارک باغ بزرگ جنت اظهار کرد: این بازدید در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این باغ پارک صورت گرفت و امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.

حسام‌الدین اسدزاده افزود: این باغ پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز اظهار کرد: نگاه ما به ورزش با اولویت ورزش همگانی است و با این مهم می‌توانیم در سلامت شهروندان سهیم باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد