Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@04:27:12 GMT

مراقب گزش عنکبوت بیوه سیاه باشید

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۶۱۸۳

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به همراه برخی دیگر از استان‌های کشور خاستگاه بندپایان زهری از جمله گونه‌هایی از عنکبوت بیوه سیاه به شمار می‌رود و این نوع عنکبوت را می‌توان با رنگ سیاه و براق و نیز نوار قرمز برپشت شکم از سایر عنکبوت‌ها متمایز کرد.

وی افزود: اگرچه سمیت زهر این عنکبوت‌ها بالاست، اما بدلیل میزان اندک سم تزریقی، کشندگی مصدومان بالا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سم عنکبوت بیوه سیاه سم عصبی (Neurotoxin) است گفت: محل گزش این عنکبوت بسیار دردناک بوده و سیستم عصبی فرد را گرفتار می‌کند.

وی با تاکید بر کنترل برخی وسایل و ظروف که از محیط بیرون و یا داخل حیاط به فضای داخلی خانه‌ها وارد می‌شود گفت: بهتر است زیر کپسول‌های گاز، داخل جعبه‌های میوه، کارتن‌ها و موارد مشابه قبل از ورود به خانه از نظر وجود عنکبوت یا سایر بندپایان زهری مورد بررسی قرار گیرد.

طباطبایی از مردم خواست در صورت گزش توسط بندپایان سریعا به اورژانس بیمارستان مراجعه کنند و در صورت مشاهده این گونه از عنکبوت‌ها مراتب را به شماره تلفن ۳۳۲۲۹۰۹۷ مرکز بهداشت زاهدان و یا مرکز بهداشت محل سکونت خود اعلام کنند.

بیوه سیاه، از رسته عنکبوتیان بوده و حشره شناسان سم او را از خطرناکترین سموم می‌دانند به طوریکه براساس تحقیقات علمی زهرش ۱۵ برابر مرگبارتر از زهر مار زنگی است.

عنکبوت بیوه سیاه از معروف‌ترین عنکبوت‌های سمی است که گونه‌های مختلف آن در سراسر جهان به ویژه آسیای میانه و منطقه مدیترانه زندگی می‌کند.

نکته جالب اینکه عنکبوت نر بلافاصله بعد از جفت گیری باید پا به فرار بگذارد در غیر اینصورت سریعا توسط جنس ماده شکار می‌شود و در حقیقت پدر اولین غذای فرزندان خود خواهد بود و به همین دلیل عنکبوت ماده همواره بیوه می‌ماند.

بیوه سیاه، حشره‌ای به رنگ مشکی براق است که روی شکم خود علامتی شبیه به ساعت شنی و به رنگ نارنجی متمایل به قرمز دارد و بیشتر در توده‌های چوب، کنده‌های درخت، توده‌های خاکروبه، نقاط تاریک و زوایای انبارها، میان شاخه و برگ درختان در باغ‌های میوه و درون دیوار‌های سنگی و زیر صخره‌ها زندگی می‌کند.

این عنکبوت به طور طبیعی کمرو است و تنها زمانی نیش می‌زند که گرفتار شود، احساس خطر کند و یا بطور ناگهانی لمس شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عنکبوت عنکبوت بیوه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد

یک رسانه عبری زبان هشدار داد جنگ اسرائیل در نوار غزه شمار بیوه‌های ارتش را به شدت افزایش داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری عبری زبان کیپا در گزارشی در این باره اعلام کرد، در میان صدها نظامی کشته شده در جنگ غزه، تعداد قابل توجهی از آنها همسر و فرزندانی به جای گذاشته‌اند که سازمان‌ها و نهادهای مسئول حاضر نیستند آمارها آنها را به روز رسانی کنند.

در ادامه این گزارش به نقل از یکی از این بیوه‌ها اعلام شد، از زمان مرگ شوهرش در نوار غزه حتی یک مسئول رسمی هم از ما سئوال نکرد که چه چیزی نیاز دارید؟

به اعتراف این رسانه صهیونیستی، جنگ در غزه‌ها صدها بیوه جدید به خانواده تلفات ارتش اسرائیل افزوده است اما نوع رفتار و قوانین به روز رسانی نشده مربوط به نهادهای مسئول رسیدگی به این افراد شرایط فلاکت باری را برای آنها به همراه آوره است.

 رژیم صهیونیستی حاضر به افشای شمار دقیق تلفات خود در نوار غزه نیست، برخی از این کشته‌ها را شبانه دفن کرده و برخی دیگر نیز به نام قربانیان تصادفات جاده‌ای به خاک سپرده می‌شوند، برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارند شمار زیاد این تلفات باعث شده است تا نهادهای مسئول رسیدگی به خانواده کشته‌های ارتش، نتوانند به تمامی این پرونده‌ها رسیدگی کرده و همین امر بسیاری از این خانواده‌ها را سرگردان کرده است.

رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره 3 میدان مین استرسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • ماجرای بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسی
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد