Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@12:01:41 GMT

شارژ کارت سوخت خودروهای کرایه بین‌ شهری

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۶۲۱۳

شارژ کارت سوخت خودروهای کرایه بین‌ شهری

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در پی سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، مقرر شد تا برای سواری‌های کرایه بین‌شهری سهمیه ماهانه ۷۵۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی درنظر گرفته شود تا برای رانندگان مشکلی به وجود نیاید که البته قرار بود تا برای شش روز پایانی آبان ماه نیز سهمیه ۱۵۰ لیتری پیش‌بینی و مجموع آن از ابتدای آذر ماه به کارت سوخت‌شان واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه این سهمیه ۷۵۰ لیتری بنزین از نظر اتحادیه سواری‌ کرایه کافی نیست، اما به گفته داریوش باقر جوان - مدیر کل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- از روز گذشته ۸۵۰ لیتر بنزین به کارت سوخت رانندگان کرایه بین شهری واریز شد که با احتساب ۶۰ لیتر بنزینی که از ابتدای این طرح واریز شده بود، به ۹۱۰ لیتر می‌رسد.

وی افزود: این سهمیه ۷۵۰ لیتری بنزین از دی ماه بر اساس عملکرد و پیمایش هر یک از سواری‌های کرایه در نظر گرفته شده و ممکن است برای خودروی هر راننده تغییر کند.

مدیر کل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه هیچ یک از رانندگان سواری‌های کرایه بین شهری حق افزایش قیمت کرایه را ندارند و از مردم می‌خواهیم در صورت برخورد آن‌ها را شناسایی و به ما معرفی کنند تا با این تخلفات برخورد کنیم.

باقر جوان با تاکید بر اینکه برخورد جدی از سوی سازمان راهداری و تعزیرات حکومتی با رانندگان گرانفروش صورت می‌گیرد، گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، اطلاعات شخصی خود و مسیری را که با ماشین سواری کرایه بین‌شهری جابه‌جا شده‌اند را به همراه سواری پلاک عمومی بین‌شهری مورد نظر به اطلاع سازمان راهداری برسانند. سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱ در این زمینه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و به محض دریافت گزارش از سوی مردم با این موارد برخورد می‌شود چرا که افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ های درون شهری و برون شهری ممنوع است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قیمت بنزین کرایه بین شهری کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان

تین نیوز

بخشنامه جدید سازمان راهداری با موضوع کارت هوشمند رانندگان کامیون که توسط رئیس این سازمان به مدیران راهداری سراسر کشور ابلاغ شده، بسیاری از رانندگان را خوشحال می کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بخش قابل توجهی از رانندگان ماشین سنگین اعم از کامیون و تریلی برای دریافت یا تمدید کارت هوشمند خود با مشکلی مواجه اند که برای آن راهکاری پیدا نمی کنند.

این مشکل به زبان ساده هماهنگ نبودن مدرک تحصیلی رانندگان کامیون با الزامات دریافت کارت هوشمند است. اکنون بخشنامه جدیدی از سوی سازمان راهداری صادر شده که شرایط را برای دریافت کارت هوشمند آسان تر و رانندگان دارای مدارک تحصیلی سیکل را خوشحال می کند.

در این بخشنامه آمده است: به منظور حمایت و ارتقاء کمی سرمایه های انسانی در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر کشور، به این وسیله مجددا و برای آخرین بار حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز رانندگان جدید (بدون داشتن سابقه فعالیت) برای ردیف های 2 ، 5 و 6 جدول مندرج در بخشنامه شماره 183406/71 مورخ 19 اسفند 1399 به مدت یکسال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه – اول اردیبهشت 1403 – به مدت یکسال به پایان دوره متوسطه اول، سوم راهنمایی ، سیکل یا معادل آن تقلیل می یابد.

در این بخشنامه تاکید شده است که این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود