Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:50:17 GMT

رشد شاخص کل بورس ادامه دار شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۶۹۸۸

رشد شاخص کل بورس ادامه دار شد

شاخص بورس در پایان معاملات امروز روند رو به رشد خود از ابتدای روز را ادامه داد و با رشد ۶۲۵ واحدی در پایان معاملات به ۳۰۵ هزار و ۶۲۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه دوم آذر) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی و رشد 1040 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 306 هزار و 36 واحد آغاز کرد و در ادامه آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۶۲۵ واحد رشد معادل ۰.۲۱ درصد به ۳۰۵ هزار و ۶۲۲ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۶۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۱  درصد به ۸۱ هزار و ۸۷۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۳۶ واحد رشد معادل ۰.۹۵ درصد به ۸۸ هزار و ۶۱۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۵۹ واحد افزایش، معادل ۰.۹۵  درصد به ۵۹ هزار و ۲۴۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۳۱ واحد رشد، معادل ۰.۲۳ درصد به ۳۵۶ هزار و ۱۲۹ واحد، شاخص بازار اول با (۳۰۰) واحد ریزش معادل (۰.۱۴) درصد به ۲۲۰ هزار ۴۸۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۶۷۲ واحد رشد معادل ۰.۷۵ درصد، به ۶۲۸ هزار و ۸۹۸ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای پارس با 315 واحد، حکشتی با 128 واحد، وپارس با 51 واحد، کویر با 51 واحد و شیران با 44 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل 2 نماد شپدیس با 187 واحد و وبملت با 41 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك، خودرو - ايران‌ خودرو، غنوش - نوش‌ مازندران‌ و ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ قرار گرفته اند که در میان آنها تنها 3 نماد وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت و ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ روند نزولی دارند.

 

از سویی دیگر امروز ۴ نماد پارس با ۲۳۳ واحد، حکشتی با ۱۲۷ واحد، شیران با ۷۸ واحد و وپارس با ۷۰ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. قیمت سهام نمادهای سفار، دشیمی، قثابت، سشرق، وصنا، سصفها و قپیرا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای فلامی، حپترو، ختراک، شپدیس، خموتور، کاذر و غالبر بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۰۶ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۶۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

یادآور می شود: شاخص کل بورس (چهارشنبه 29 آبان) آخرین روز کاری خود در هفته گذشته را با ۳۰۸ واحد ۰.۱۰ درصد رشد و رسیدن به جایگاه ۳۰۴ هزار و ۹۹۶ واحدی به پایان رساند. همچنین در پایان معاملات ۲۹ آبان ماه شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی با ۸۲ واحد ۰.۱۰ درصد افزایش به ۸۱هزار و ۷۰۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۹۷۷ واحد ۱.۱۳ درصد رشد به ۸۷هزار و ۷۷۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۶۵۳ واحد افزایش ۱.۱۳ درصد به ۵۸هزار و ۶۸۴ واحد، شاخص آزاد شناور با یک هزار و ۱۹۱ واحد ۰.۳۴ درصد رشد به ۳۵۵هزار و ۲۹۷ واحد، شاخص بازار اول با منفی ۱۸۲ واحد ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۲۰هزار و ۷۸۶ واحد و شاخص بازار دوم نیز با ۲هزار و ۴۵۸ واحد رشد ۰.۴۰ درصد به ۶۲۴هزار و ۲۲۴ واحد رسیدند.

 

در پایان معاملات ۲۹ آبان نمادهایی که بیشترین تاثیر را در شاخص کل بازار بورس تهران داشتند نیز به ترتیب شپدیس با منفی ۱۲۲ واحد، حکشتی با ۱۰۸ واحد، فولاد با منفی ۱۰۳ واحد، پارس با منفی ۸۱ واحد، شپنا با منفی ۷۸ واحد، فارس با منفی ۷۵ واحد و شبهرن با ۶۴ واحد بودند. نمادهای پربیننده ۲۹ آبان نیز در پایان معاملات به ترتیب وبملت، وتجارت، خساپا، خودرو، شپنا، ونوین و وبصادر بودند و به این ترتیب در پایان معاملات (چهارشنبه ۲۹ آبان) 2 میلیارد و ۳۷ میلیون و ۷۸۳هزار و ۱۵۴ برگه سهم به ارزش بیش از یکهزار و ۸۲ میلیارد تومان در ۲۶۲هزار و ۶۸۸ نوبت معاملاتی داد و ستد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته بسیج راهپیمایی نماز جمعه کتاب سهمیه بندی بنزین مسجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۲۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۳,۱۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶۵,۸۵۵.۴۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746308

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل