Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پیشین قطر روز جمعه در رشته توئیت هایی نوشت: در ۱۰ سال گذشته آنچنان که اعضای شورای همکاری انتظار داشتند، این شورا نتوانسته موثر واقع شود.

بن جاسم اعتماد میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس را ضعیف و متزلزل دانست و تاکید کرد که بازیابی آن به سال ها زمان نیاز دارد.

وزیر خارجه پیشین قطر خاطرنشان کرد که برخی از صحبت ها در روزهای اخیر مبنی بر برقراری صلح مجدد میان اعضای شورای همکاری، نیازمند بررسی میزان خسارت هایی است که هر طرف از این قطع رابطه برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین موافقت خود را با صلح غیرمشروط اعلام کرد و برقراری مجدد صلح را در صورتی ممکن دانست که به پایان محاصره قطر منجر شود.

پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که میزبانی نشست آینده سران شورای همکاری خلیج فارس که قرار بود ماه پیش روی میلادی در ابوظبی امارات برگزار شود لغو و به عربستان واگذار شده است.

برخی ناظران سیاسی معتقدند که اختلاف میان عربستان و قطر از مواردی است که امکان دارد برگزاری این نشست را تحت الشعاع خود قرار دهد هر چند که برخی از رسانه ها در روزهای گذشته از ملاقات تعدادی از مقامات دو کشور برای رفع اختلاف های میان ریاض و دوحه خبر داده بودند، اما به نظر می رسد سایه اختلافات عربستان با قطر همچنان بر این شورا سنگینی کند.

سال گذشته نیز قطر مشارکت خود را تا سطح مشاور وزیر خارجه کاهش داده بود و سلطان «قابوس بن سعید» شاه عمان نیز با عدم مشارکت خود معاون نخست‌ وزیر در امور شورای وزیران را به عنوان نماینده خود به این اجلاس فرستاده بود.

سی و نهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس نیز که قرار بود سال گذشته در کشور عمان برگزار شود به دلیل انصراف این کشور در نهم دسامبر  ۲۰۱۸ (۱۸ آذر ۱۳۹۷) در عربستان سعودی برگزار شد.

عربستان ، امارات ،‌بحرین و مصر  ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶ )  با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند. 

این کشورها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کرده اند اما دوحه این شروط را ناقض حق حاکمیت خود می داند و تاکنون به هیچ یک از این شرط ها عمل نکرده است .

برچسب‌ها قطر دوحه شورای همکاری خلیج فارس ریاض عربستان‌ سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر دوحه شورای همکاری خلیج فارس ریاض عربستان سعودی قطر دوحه شورای همکاری خلیج فارس ریاض عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه