Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:01:17 GMT

فعالیت‌های بسیج موازیِ فعالیت‌های دولت نیست

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۷۰۸۴

فعالیت‌های بسیج موازیِ فعالیت‌های دولت نیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، سرتیپ  پاسدار «محمدحسین سپهر» در گفت‌ وگویی تلویزیونی اظهار داشت: اگر می‌بینید امروز در سوریه بسیج مردمی شکل می‌گیرد و ۸۰ کشور در قالب محور غربی- عبری- عربی که به‌وجود آوردنده و حامی داعش بودند، در این کشور شکست را متحمل می‌شوند، آمریکا در عراق از حشد الشعبی شکست می‌خورَد و در یمن ساختار مردمی به‌وجود می‌آید که با دست خالی برابر متجاوزان سعودی ایستادگی می‌کنند، نشان از تحقق کلام امام (ره) بود که فرمودند تنها راه مقاومت، تشکیل هسته‌های مقاومت است و البته این به معنای این نیست که تنها کار امنیتی و دفاعی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در بسیج ۲۲ قشر داریم، افزود: مزیت‌هایی که بسیج دارد، باعث شده تا این تشکل امیدی برای تحقق جامعه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب محسوب شود. بسیج که حزب انقلاب اسلامی است با مدیریت جهادی آماده اجرای فرامین رهبر انقلاب اسلامی و کمک به دستگاه‌های مختلف است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بسیج‌های اساتید، دانشجویی، دانش‌آموزی، مهندسین کشاورزی، صنعتی و عمران را بخشی از اقشار ۲۲گانه بسیج عنوان و تأکید کرد: امروز بسیجیان در عرصه‌های گوناگون مزیت‌های مختلفی خلق کرده‌اند که اولینِ آن، داشتن روحیه جهادی است؛ در همین رابطه امسال ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی را آغاز کردیم که ۵۰ درصد آن‌ها تاکنون به ثمر رسیده است.

سپهر، کمک به دستگاه‌ها و انجام کارهای علمی و ارزان‌قیمت را از دیگر مزیت‌های بسیج دانست و افزود: چنانچه بخواهیم درباره توانمندی‌های بسیج، مطلبی را عنوان کنیم، باید گفت که فقط در بسیج اساتید ۳۶ هزار استاد دانشگاهی و در بسیج طلاب نیز ۱۰۰ هزار طلبه و روحانی داریم که می‌توانند در کارهای علمی و فرهنگی، بخش‌های مختلف کشور را کمک کنند.

وی همچنین تصریح کرد: برخورداری بسیجیان از روحیه خرد جمعی و هم‌افزایی، از دیگر مزیت‌های بسیج است؛ البته این نکته را هم باید اضافه کرد که فعالیت‌های بسیج نه‌تنها موازیِ فعالیت‌های دولت نیست، بلکه در جهت رفع خلأهایی است که بعضاً در بخش‌های مختلف وجود دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه از منظر رهبر انقلاب اسلامی، بسیج کلید حل مشکلات کشور است، یادآور شد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه‌های متعددی به مسئولان برای استفاده از توانمندی‌های بسیج دارند؛ لذا توقع داریم که فرمایشات ایشان درخصوص مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ با استفاده از ظرفیت بسیج توسط دستگاه‌های مختلف صورت گیرد؛ زیرا بسیج به جهت اینکه تعداد زیادی از مردم را در بخش‌های مختلف سازماندهی کرده است، می‌تواند در تحقق توصیه‌های رهبر انقلاب، موفق عمل کند.

سپهر ادامه داد: البته در این رابطه با بعضی از دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم، اما تعداد دیگری از دستگاه‌ها در همکاری با بسیج کُند هستند و یا کوتاهی دارند؛ این در حالی است که به عنوان مثال در حوزه سلامت، گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی متعددی داریم که به صورت داوطلبانه و بدون داشتن انگیزه‌های مادی، حاضر هستند در مناطق محروم خدمت کنند؛ همچنین در زمینه امدادرسانی نیز دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند، می‌توانند با تجهیز بسیج، از این ظرفیت مردمی استفاده کنند.

تعداد ۱۲ هزار گروه جهادی جغرافیایی‌محور داریم

سپهر با اشاره به اینکه بسیج برای ارائه خدمات بهتر به اقشار مختلف مردم به‌ویژه در مناطق محروم و نیز امدادرسانی در حوادث گوناگون به تجهیزات و کمک دولت نیاز دارد، گفت: تعداد ۱۲ هزار گروه جهادی جغرافیایی‌محور داریم و علاوه بر این تعداد هفت هزار گروه محله‌محور نیز فعال هستند که برای ادامه فعالیت بهتر خود، نیاز به پشتیبانی‌های حاکمیتی دارند.
 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه دولت برای عارضه‌یابی صنایع می‌تواند از مهندسین ما استفاده کند، اظهار داشت: در همین حوادث اخیر که به بهانه افزایش قیمت بنزین به‌وجود آمد، مسئولیت با ناجا بود، اما پشتیبانی بسیج از ناجا، احساس آرامش را در جامعه به‌وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه ما دست خالی هم از این انقلاب دفاع می‌کنیم، بیان کرد: بسیج باتمام قوا و روحیه عالی درصدد اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است و به همین جهت قول می‌دهیم که همچنان راه شهدا  را دنبال کنیم.

برچسب‌ها یمن سوریه ایالات متحده آمریکا داعش سازمان بسیج مستضعفین عراق روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن سوریه ایالات متحده آمریکا داعش سازمان بسیج مستضعفین عراق روحانی یمن سوریه ایالات متحده آمریکا داعش سازمان بسیج مستضعفین عراق روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایراندوست در نشست خبری امروز ۱۱ اردیبهشت که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی اقدامات شاخص جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود، عنوان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن(ع) اجرا شده و بسیج سازندگی قم معین اجرایی آن در قم بود در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود؛ همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده است نیز راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم، راه اندازی چند کانال آب کشاورزی و لوله کشی، سم پاشی محل نگهداری دام‌ها، برگزاری میزهای خدمت توسط بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمون و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برشمرد.

وی با اشاره به اعطای ۱۵۷ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ گفت: ۹۳ میلیارد تومان این وام‌ها توسط بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذ شده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم.

ایراندوست با بیان اینکه همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی توسط مرکز جهادی ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیا محور دارد که قرارگاه جهادی در غرب قم یعنی منطقه پردیسان قرارگاه حضرت معصومه(س) و قرارگاه شهدای جهادگر در شرق استان شامل؛ سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه که به صورت کاملا مردمی فعالیت می‌کنند؛ تعمیر و مرمت منازل محرومین، اعطای جهیزیه و لوازم‌التحریر، بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت های این قرارگاه‌ها است.

وی با اشاره به مرمت ۱۰۲ منزل محرومان و نیازمندان در سال گذشته، ادامه داد: یکی از کارهای ویژه‌ای که امسال از طریق قرارگاه های جهادی صورت گرفت مشارکت در غرس درختان بود که در طول هفته روزانه هزار نهال غرس می‌شد و با اعلام فراخوان در روزهای جمعه هر هفته مردم نیز پای کار آمدند که این فرآیند در خلجستان ادامه پیدا می‌کند.

ایراندوست حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان به همراه خانواده را از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستاها دانست و گفت: در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته و امام جماعت با خانواده خود مستقر شده است.

وی با اشاره به برگزاری پایگاه‌های علمی جهادی تصریح کرد: در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت فراگیر انجام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه فعالیت قرارگاه کلاسی نو در هفته بسیج سازندگی آغاز می‌شود، یادآور شد: هدف از این قرارگاه تعمیر و نوسازی مدارس است و اقدامات اجرایی این کار توسط گروه‌های جهادی تخصصی صورت پذیرفته و نظارت و معرفی مدارس به اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ اردیبهشت رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه‌ با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

ایراندوست جشنواره روایت جهاد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۵ اردیبهشت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد