Web Analytics Made Easy - Statcounter

با خاموش شدن تدریجی آتش اغتشاشات در ایران، بی‌بی‌سی ماموریت سوخت رسانی برای تداوم آتش اغتشاشات را گردن گرفت و با وارونه جلوه دادن وضعیت حاکم در ایران تلاش کرد بر شدت این اغتشاشات بیافزاید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی در ماموریت جدید خود تلاش کرد پشت سنگر امن سازمان ملل پنهان شود و از قول این سازمان نوشت که با قطع شدن اینترنت در ایران، مسئولان این سازمان نگران وضعیت حقوق بشر در ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش یک سخنگوی سازمان ملل که بی‌بی‌سی حتی از افشای نام وی خودداری کرده است، از مسئولین ایران خواسته است تا در برابر اغتشاشگران خویشتنداری کنند و سامانه اینترنت را هر چه سریعتر برای دسترسی عمومی بازگردانند.

این رسانه انگلیسی اغتشاشات حاکم در ایران را صرفا به دلیل گرانی بنزین معرفی کرد و چنین وانمود کرد که مردم ایران صرفا برای مبارزه با سیاست‌های دولت برای افزایش قیمت بنزین به صورت صلح آمیز به خیابان‌ها آمده اند ولی ماموران امنیتی خواسته‌های مردمی را با شلیک گلوله پاسخ دادند.

در میان این گزارش همچنین چندین ویدئو کلیپ منتشر شده بود و چنین وانمود شده بود که ماموران امنیتی ایران در حال تیراندازی به سمت مردم هستند، ولی واقعیت قضیه این بود که این ویدئو کلیپ‌ها که توسط رسانه‌های داخلی منتشر شده بودند بیانگر این بود که عده ای نقاب بر چهره در میان اغتشاشگران به سوی ماموران امنیتی تیراندازی می‌کنند. یکی از این ویدئو کلیپ‌ها متعلق به اغتشاشات اندیمشک بود.

این رسانه معلوم الحال انگلیسی در ادامه برای سوخت رسانی به آتش اغتشاشات ایران، از منابع نامعلوم آمار غلط از تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها منتشر کرد و در ادامه چنین وانمود کرد که با توجه به قطعی اینترنت در کشور ممکن است آمار تلفات بسیار بیشتر از این گزارش باشد.

ولی آنچه که بی‌بی‌سی از آن حرفی نزد آمار رسمی و گزارش های تصویری از خسارت سنگینی که اغتشاشگران برا اموال عمومی و حتی اموال مردم وارد کرده‌اند بود. در میان این حجم وسیع از فرافکنی رسانه‌ای حتی کوچکترین اشاره‌ای به شمار قربانیان مدافعان امنیت و وطن نشد.

ویدئوی اصلی که خبرگزاری فارس با انتشار آن از حضور افراد مسلح نقاب بر چهره در میان تظاهرات مردمی منتشر کرده بود را بی‌بی‌سی به عنوان تیراندازی ماموران امنیتی به سمت مردم منتشر کرد.

بی‌بی‌سی همچنین از وضعیت اقتصادی ایران چنین نوشت که اقتصاد ایران بعد از خروج آمریکا از برجام دچار آسیب سنگینی شده است که بر معیشت مردم تاثیر بسزایی داشته است ولی در همین راستا هیچ اشاره‌ای به صداقت جمهوری اسلامی ایران در برجام و کارشکنی آمریکا و اروپا در تعهدات خود برای استحقاق حقوق مردم ایران نکرد.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی سیفی، مدیرکل نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، روز شنبه هشتم اردیبهشت گفت که «روایت این سریال از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است.»

به گزارش ایرنا در مورد محتوای این سریال گفت: «بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال حشاشین، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تأیید نیست».

مجموعه ۳۰ قسمتی «حشاشین» در مورد حسن صباح و گروه او است که به عنوان فرقه‌ای از شیعیان در قرن پنجم قمری از قلعه‌های کوهستانی در شمال و غرب ایران فعالیت می‌کردند و به سوءقصدهای سیاسی خشن مشهور بودند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900702

دیگر خبرها

  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی