Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد افراد در یک هزار و ۶۷۰ کسب و کار اینترنتی و به عنوان راننده سه شرکت تاکسی اینترنتی در این استان فعالیت می کنند و مشغول ارائه خدمات به مردم هستند. 

وی ادامه داد : از این تعداد افراد شاغل در کسب و کارهای اینترنتی بیشترین تعداد شاغلان در بخش تاکسی های اینترنتی هستند که شامل بیش از ۱۵ هزار نفر می باشد و چهار هزار و ۵۰۰ نفر مابقی در دیگر کسب و کارهای اینترنتی مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه تعداد شاغلان کسب و کارهای اینترنتی استان طی یکسال اخیر رشد قابل توجهی یافت، گفت: در این مدت یک هزار و ۳۰۰ نفر در کسب و کارهای اینترنتی مازندران مشغول به کار شدند .

وی رتبه فعلی مازندران در کسب و کار اینترنتی را هفتم در کشور عنوان کرد و افزود : بخش عمده ای از خدمات در این استان از طریق کسب و کارهای اینترنتی به مردم ارائه می شود از جمله خرید و فروش کالاها و محصولات و ارائه بسته تورهای گردشگری است.

طهماسبی اضافه کرد : گسترش و ارتقای زیرساخت های لازم از جمله فیبرنوری باعث شده که این استان در این زمینه بتواند رشد قابل توجهی کسب بکند و با ایجاد ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در مازندران ، بستر و  زمینه راه اندازی نسل های جدید تلفن همراه از جمله سه و چهار که امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را فراهم می کند. 

وی گفت : فراهم شدن این فضا و بسترهای لازم به همراه پرشمار بودن تعداد تحصیلکردگان رشته های فناوری باعث شده تا مازندران در عرصه کسب و کارهای اینترنتی جز استان های پیشتاز در کشور باشد .

بنا به اعلام منابع رسمی ، ۱۴ درصد دانشجویان دانشگاه های مازندران در رشته های مربوط به آی سی تی تحصیل می کنند و سالانه هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند. 

به گفته مدیر کل فناوری اطلاعات مازندران پوشش اینترنت تلفن همراه در مناطق روستایی بیش از ۸۰ درصد و در مناطق شهری بیش از ۹۰ درصد است .

بیش از چهار میلیون تلفن همراه در مازندران فعال است .

وی با اشاره به مشکلات اخیر اینترنت در سطح کشور و قطعی آن ، عنوان کرد : در حال حاضر فعالیت افراد در کسب و کارهای اینترنتی در استان دچار اختلال شده است .

در حال حاضر مجوز برقراری ارتباطات اینترنت خانگی در ۱۰ استان کشور پیشتر به اپراتورها ابلاغ شده بود و هم اکنون اینترنت خانگی در ۱۰ استان کشور شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام رفع محدودیت شده است .

برچسب‌ها کسب‌وکارهای اینترنتی مازندران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کسب وکارهای اینترنتی مازندران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب وکارهای اینترنتی مازندران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در راستای سیاست‌های واشنگتن برای حمایت از تل آویو اعلام کرد که فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درحالیکه این کشور از هیچ اقدامی برای شرکت در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دریغ نکرده، گفت که روز چهارشنبه فهرستی از کارهایی که هنوز باید برای اسرائیل انجام شود را تهیه می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا متمرکز بر دستیابی به یک توافق آتش بس و آوردن اسرا به خانه است، هیچ بهانه یا تاخیر دیگری نباید باشد زمان برای اقدام حماس الان است.

بلینکن همچنین گفت که کار بیشتری باید برای مردم غزه انجام شود و اولین محموله‌های کمک مستقیم از اردن به گذرگاه بیت حانون روز سه‌شنبه حرکت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در مورد ساخت یک اسکله موقت توسط ایالات متحده برای کمک رسانی به غزه مدعی شد که تا هفته آینده این اسکله آماده می‌شود.

اهداف شوم آمریکا از ساخت بندر در غزه/ به نام فلسطین و به کام صهیونیست‌ها

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارهای عمرانی در بشاریات رشد سه برابری داشته است
  • کارهای عمرانی در بشاریات در دولت سیزدهم رشد سه برابری داشته است
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران