Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن مصطفایی روز شنبه در جلسه تخصصی پدافند غیرعامل مدیریت جهاد کشاورزی خلخال افزود: آموزش‌های مربوط به پدافند غیرعامل احتمال وارد شدن آسیب به تولیدات بخش کشاورزی ، باغداری و دامپروری  از جانب حوادث احتمالی را  به حداقل کاهش داده است.
 

وی با ارایه گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در ارتقای جایگاه پدافند غیرعامل در حوزه کشاورزی استان اردبیل گفت: هم اکنون ما آمادگی هرگونه اقدامی را در خصوص تهدیدات احتمالی که بخش کشاورزی را به چالش میکشاند، داریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارکرد: استان اردبیل از قطب‌های کشاورزی و دامپروری کشور بوده  و در مواقع وقوع حوادث غیر منتظره تهدیدات گوناگونی ممکن است بخش کشاورزی این استان را تهدید کند که از هم اکنون اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از خروج دام‌های مولد و جلوگیری از شیوع آفات و امراض دامی اندیشیده شده است.

به گفته وی، حفاظت و نگهداری از  انواع محصولات کشاورزی در مقابل حوادث احتمالی نیز مقوله‌ای بسیار مهم می‌باشد که تمهیدات لازم نیز در این خصوص اندیشیده شده است .

مصطفایی با اشاره اینکه از مهمترین خطراتی که به هنگام بروز بحران می‌تواند بخش کشاورزی استان را تهدید کند قطع کامل جریان برق شهری و صنعتی است، بیان کرد: برای مقابله با چنین وضعیتی از هم اکنون تمهیدات لازم بکار گرفته  شده تا با استفاده از ژنراتورهای جایگزین  برق مورد نیاز تامین شود.

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از مواردی که در مواقع اضطراری بر روی آنها برنامه ریزی شده است چاه‌های عمیق و نیمه عمیق تامین آب کشاورزی است که در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی همه چاه‌های در جوار شبکه‌های انتقال نیرو  برق‌دار شده‌اند . .

پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی، به مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه دام و گیاه اطلاق می‌شود که با اجرای آن می‌توان قدرت اثر تهدیدات را کاهش و آستانه آسیب‌پذیری بخش کشاورزی را افزایش داد به این ترتیب می‌توان میزان خسارات و تلفات احتمالی ناشی از تهدیدات را به حداقل ممکن کاهش داد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پدافند غیر عامل کشاورزی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پدافند غیر عامل کشاورزی اردبیل وزارت جهاد کشاورزی پدافند غیر عامل کشاورزی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: این استان به‌واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

سیدمحمدرضا هاشمی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور جانشین سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استانی حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: سمنان واحدهای تولیدی مواد غذایی و واحدهای صنعتی بسیاری دارد که مرتبط با سلامت مردم است و باید مراقبت‌ها در این زمینه در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود. 

هاشمی بیان کرد: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق و فاز ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی که به‌تازگی با حضور رئیس جمهوری بهره‌برداری شد، از دیگر مواردی است که می‌طلبد تمهیدات و ساز و کارهای پدافند غیرعامل در آنها به‌درستی اجرایی شود.

وی حفاظت و حراست از این تاسیسات را مهم دانست و گفت: باید به بحث پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های مهم توجه ویژه‌تری شود. 

استاندار سمنان ادامه داد: پراکندگی روستاها، وجود راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی متعدد و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ پدافند غیرعامل برجسته‌تر می‌کند. 

وی بیان کرد: در بحث انتخابات سال گذشته با اقدامات انجام‌شده و تمهیدات اندیشیده‌شده پدافندی، ضمن محافظت از زیرساخت‌ها، در اولین لحظات برگزاری انتخابات، ارتباط تمام شعبات اخذ رأی برقرار و روند رای‌گیری انتخابات بدون تاخیر آغاز شد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید در مدت تعیین‌شده و در راستای اجرای مطلوب مراقبت‌های پدافند غیرعامل حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های استان، دوگانه‌سوز شوند.

استاندار سمنان گفت: تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در استان و تقویت پایش تصویری در جای جای استان از دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند