Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از سامانه‌های ذوالفقار و خاتم (ص) در رزمایش مدافعان آسمان ولایت، تورم حاصل از افزایش قیمت بنزین انتظاری است، ۵۲ درصد سدهای کشور پر از آب است، ادعاهای سفیر آمریکا در ارمنستان بی اساس و فاقد اعتبار است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، استفاده از سامانه‌های ذوالفقار و خاتم (ص) در رزمایش مدافعان آسمان ولایت، تورم حاصل از افزایش قیمت بنزین انتظاری است، ۵۲ درصد سدهای کشور پر از آب است،  ادعاهای سفیر آمریکا در ارمنستان بی اساس و فاقد اعتبار است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه دوم آذر ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از سامانه‌های ذوالفقار و خاتم (ص) در رزمایش مدافعان آسمان ولایت

امیر سرتیپ «علیان نژاد» شب گذشته (جمعه اول اذر) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره رزمایش مدافعان آسمان ولایت 98 گفت: این رزمایش در فضای امن و ایمن، به خوبی برگزار شد. این رزمایش نسبت به نمونه‌های پیشین دارای ویژگی‌های متفاوتی همچون شرکت دادن دستاورد‌ها و سامانه‌های پدافندی تولید دو سال اخیر بود.

 

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۸ درباره تجهیزات بکار رفته در این رزمایش گفت: نیروی هوایی از هواپیما‌های رهگیر و اف.۱۴ در رزمایش به عنوان پدافند و پوشش راداری منطقه استفاده کرد.

 

وی تصریح کرد: در این رزمایش برای نخستین بار از هر سه فرآیند کشف راداری، کشف بصری و کشف سامانه‌های الکترونیک استفاده شد.

 

انتصاب عضو موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم

با تصویب ‌وزیران عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ علی اصغر کشاورز مقدم به عنوان عضو موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی قشم به مدت سه سال جایگزین مجید صفدری می شود.

 

تورم حاصل از افزایش قیمت بنزین انتظاری است/ این تورم با سیاستگزاری درست قابل کنترل است

«رضا انصاری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث اصلاح قیمت سوخت گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند از طریق کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه بر بحث بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها نظارت داشته باشد. ما باید نظارت داشته باشیم که آن مبلغی که دولت متعهد شده است هر ماه به حساب اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه به عنوان یارانه واریز کند به موقع واریز شود و دولت به تعهدش عمل کند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه با بحث نظارت می توانند بر اینکه قیمت کالاها افزایش پیدا نکند، نظارت داشته باشند و مجلس در این زمینه قطعا با دولت تعامل می کند و باید تلاش کنیم که تصمیمی را که دولت اتخاذ کرده است با روش صحیح اجرایی شود که کمترین آسیب به اقشار کم درآمد جامعه بیاید.

 

وی بیان کرد: اگر بخواهیم افزایش قیمت بنزین از نظر کارشناسی و علم اقتصاد را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که تورم آن ناچیز است حتی در برخی از دوره های تاریخی ایران افزایش قیمت بنزین تورمی به دنبال نداشته است البته به شرطی که خوب مدیریت شود ولی آن چیزی که همواره در بحث افزایش قیمت بنزین به وجود می آید، تورم انتظاری است که البته اگر همه سیاست های ارزی و پولی و سیاست هایی که بر اقتصاد کشور تاثیرگذار هستند با هم در قالب یک بسته سیاستی دیده شوند، این تورم انتظاری نیز قابل کنترل است.

 

۵۲ درصد سدهای کشور پر از آب است

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای جلوگیری از بحث سیلاب ها در کشور با توجه به اتفاقات ابتدای سال 98 از طرف مسئولان اندیشیده شده است، گفت: لایروبی رودخانه ها به اندازه ای که بودجه اجازه می داده است، انجام شده است البته گفته اند امسال از نظر بارندگی سال نرمالی خواهیم داشت، وضعیت سدهای ما این گونه است که 52 درصد آنها پر از آب است و شرایط ما نسبت به پارسال متفاوت است.

 

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امسال ریسکی را که در اواخر سال 97 و ابتدای سال 98 انجام دادیم، انجام نمی دهیم؛ سال گذشته این ریسک را داشت که آب را به اندازه ای رها کنیم که با بارش هایی که هست، بتوانیم ذخیره سازی کنیم و سدها را پر کنیم، امسال این ریسک را نمی کنیم چرا که گفته اند وضعیت بارندگی نرمال است، وضعیت بارندگی امسال نسبت به مشابه سال قبل کمتر است ولی نسبت به میانگین 50 سال گذشته بالاتر است و به همین خاطر ما باید آمادگی برای پذیرش سیلاب را داشته باشیم.

 

چهار روایت و سه گروه در یک مسأله

علی ربیعی، سخنگوی دولت در یادداشتی نوشت: ما را در نگاهی روبه‌سوی آینده، هیچ چاره‌ای جز بازخوانی چندباره این رخداد نیست تا از میان گردوغبار آن راهی به‌ سوی آینده بهتر بگشاییم.من در این یادداشت تلاش می‌کنم چهار روایت از مسأله ناآرامی‌های اخیر را از یکدیگر تفکیک کنم که معتقدم مناقشه بر سر این روایت‌ها در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت. ناآرامی‌ها تمام شده اما دو مسأله کماکان به‌ قوت خود باقی‌است: نخست همچنان‌که پیش‌بینی کرده بودم این ناآرامی‌های اجتماعی با توجه به عمق خشونت و عدم‌پیوستگی اجتماعی بزرگ و بی‌اعتنایی و حتی نگرانی مردم فاقد کشش بود و بسرعت فروکش کرد اما علل زمینه‌ای این ماجرا که مهم‌ترین آنها ذهنیت ناآرام و جریان‌های موج‌سوار و تحریک‌کننده است کماکان باقی مانده و با هر عامل جدیدی می‌توانند مسأله‌ساز شوند. مسأله دوم اینکه این اتفاق پایه‌های مناقشه سیاسی داخلی ما را حداقل تا انتخابات ۱۴۰۰ رقم خواهد زد.

اتفاقاً این مناقشات سیاسی که خود زمینه ساز بروز ناآرامی‌های بنزین در آبان ماه ۹۸ بود در ادامه قطعاً زمینه‌ساز مسائل دیگر خواهد شد. روایت اول روایتی است که بیش‌ از هرجایی در گفتمان رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی و تلویزیون ایران اینترنشنال و من و تو بروز و ظهور دارد. به‌ نظر من این دو رسانه و بالاخص بی‌بی‌سی از قالب رسانه خارج شده و خیلی آشکار نوعی براندازی را در دستور کار قرار داده‌اند. تکلیف تلویزیون ایران اینترنشنال که با دلارهای سعودی اداره می‌شود، معلوم بود. بی‌بی‌سی فارسی که معمولاً از سنتی پیروی می‌کند که با روش‌های خاص رسانه‌ای با ادعای بی‌طرفی اعتبارافزایی می‌کند در بحران‌ها همانند ایران اینترنشنال و سیمای آزادی و من و تو تبدیل به ستاد رسانه‌ای اتاق جنگ می‌شود. این رسانه‌ها ناآرامی‌ها را محصول جامعه‌ای قطبی شده از قومیت‌ها و فرهنگ‌ها، طبقات اقتصادی و مذاهب دانسته و در نهایت انقلاب و جامعه را در مقابل هم عنوان کرده و ریشه را در پدیده انقلاب اسلامی جست وجو می‌کند و غایت آن براندازی نظام جمهوری اسلامی است. این دو شبکه در برخی برنامه‌های خود می‌گویند جوانان خودروهای دشمن را به آتش کشیدند و به این امر تشویق می کردند این ادبیات ناظر بر نفرت‌پراکنی بین ایرانیان و ایجاد دوگانه انقلاب و جامعه است.

 

ادعاهای سفیر آمریکا در ارمنستان بی اساس و فاقد اعتبار است

در بیانیه مطبوعاتی سفارت کشورمان در ایروان درباره ادعای بی اساس سفیر آمریکا در ارمنستان آمده است: دولت ایالات متحده که با نقض اصول حقوق بین‌الملل و بی‌اعتنایی به تعهدات قانونی خود، زندگی عموم مردم ایران را هدف تروریسم اقتصادی قرار داده است، در ایجاد گروه‌های تروریستی و حمایت از آنها سابقه‌ای تیره دارد که رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده و مقامات کنونی و پیشین این کشور بارها به آن اذعان کرده‌اند.

در مقابل، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم، کارنامه روشنی در مبارزه با تروریسم و حمایت از مردم منطقه در برابر این پدیده شوم دارد. تلاش‌های ایران در دفاع از جوامع مسیحی و ارمنی کشورهای سوریه و لبنان در برابر افراط‌گرایی مورد حمایت ایالات متحده و هم‌پیمانان این کشور نمونه روشنی از این کارنامه است.

علی‌رغم ادعای سفیر ایالات متحده مبنی بر عدم مخالفت دولت این کشور با تبادل انرژی میان جمهوری ارمنستان و ایران، سابقه این کشور در سوء استفاده از ابزارهای اقتصادی برای اعمال فشار بر مردم کشورهای مختلف نشان می‌دهد که این دولت اگر امکان مقاومت در برابر واقعیت‌های منطقه‌ای و خواست واقعی دو کشور همسایه برای حفظ و گسترش روابط را داشت، از زورگویی و اخلال در صادرات گاز ایران به ارمنستان و مانع‌تراشی در روابط دو کشور دریغ نمی‌کرد.

 

واکنش وزارت خارجه به تحریم «آذری جهرمی»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن تحریم وزیر ارتباطات کشورمان توسط رژیم آمریکا خاطر نشان کرد: همگان آگاه اند که دولت کنونی آمریکا ارزشی برای اصول و ارزش‌های دمکراتیک، شفافیت و حقوق بشر از جمله آزادی اینترنت برای دیگران قائل نیست و نگاهی به سوابق و کارنامه این دولت در اِعمال فشار بر مدیران شرکت‌ها و شبکه‌های بزرگ اجتماعی و ارتباطاتی از جمله توییتر به منظور قطع دسترسی صدا‌های مخالف، گویای برخورد سیاسی و ابزاری این دولت با محیط اینترنت آزاد است./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی هفته بسیج نماز جمعه مسجد اردبیل سهمیه بندی بنزین محکومیت آشوبگران افزایش قیمت بنزین مساجد اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود

به دعوت وزارت فرهنگ، آموزش و پرورش و علوم ارمنستان هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت) به منظور آشنایی با روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان، به همراه آرتور مارتیروسیان معاون وزیر فرهنگ آموزش و ورزش ارمنستان از مدرسه دولتی ۳۵ ارمنستان با حدود ۲ هزار دانش آموز به‌عنوان یکی از مدارس فعال در بخش فارسی‌آموزی دیدن کردند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانش‌آموزان فارسی‌آموز را سفیران فرهنگی دانست و گفت: گزارش و مشاهدات در زمینه دانش‌آموزان فارسی‌آموز این مدرسه حاکی است که مردم ارمنستان با مردم ایران روابط دیرینه فرهنگی دارند و به‌عنوان دوست و برادر در کنار یکدیگر هستند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور افزود: در زمینه تقویت آموزش زبان فارسی در ارمنستان تلاش می‌کنیم و از وزارت علوم و فرهنگ ارمنستان به دلیل ایجاد فضای مناسب آموزشی برای فارسی‌آموزان تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در پی فرصتی که برای فارسی‌آموزان ارمنستان ایجاد شده، در آینده شاهد توسعه روابط دو کشور و گسترش فرهنگ ارمنستان و ایران باشیم.

مارتیروسیان، معاون وزیر فرهنگ ارمنستان با تشکر از رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور به دلیل بازدید از مدرسه ۳۵ گفت: زبان فارسی از زبان‌های مورد علاقه مردم ارمنستان است و در وزارت علوم تلاش خواهیم کرد موانع موجود در زمینه فارسی‌آموزی برطرف شود و از هیچ تلاشی برای تقویت آموزش زبان فارسی فروگذار نمی‌کنیم.

مدیر مدرسه ۳۵ هم از حضور ایمانی‌پور و همراهان وی در این مدرسه ابراز خرسندی کرد و گفت: این دیدار به‌طور قطع موجب تقویت روابط و ایجاد شوق و انگیزه در دانش‌آموزان فارسی‌آموز ارمنستان به‌ویژه این مدرسه می‌شود.

وی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان برای حمایت از آموزش زبان فارسی، خاطرنشان‌کرد: کلاس آموزش زبان فارسی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران تجهیز شده و کتاب‌های آموزشی امسال برای دانش‌آموزان به دست مدارس رسیده است.

مدیر مدرسه ۳۵ ابراز امیدواری کرد که در روند آموزش زبان فارسی در زمینه کمی و کیفی ارتقای چشمگیر ایجاد شود.

مدرسه ۳۵ در منطقه «اربونی» با یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، یکی از مدارس فعال ارمنستان در حوزه آموزش زبان فارسی است که ۳۵۰ دانش‌آموز آن در مقاطع پنجم تا نهم زبان فارسی را به‌عنوان زبان رسمی فرا می‌گیرند.

برپایه این گزارش، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط دانش‌آموزان مورد استقبال قرار گرفت، سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی ارمنستان توسط دانش‌آموزان این مدرسه اجرا شد.

اجرای نمایش آثار سعدی به‌ویژه حکایت‌های گلستان سعدی توسط ۲ نفر از دانش‌آموزان مدرسه ۳۵ از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

تومانیان یکی از نویسندگان ارمنستان نیز یکی از حکایت‌های گلستان سعدی را نمایش‌نامه‌خوانی کرد که به‌ویژه شعرخوانی او مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است