Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@15:18:52 GMT

زمان طرح ترافیک در پایتخت یک ساعت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۸۸۵۵

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از ابتدای آذر تا پایان امسال، زمان اجرای طرح‌های ترافیکی از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر پیدا می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این اطلاعیه آمده است: کاهش یک‌ساعته زمان اجرای طرح شامل هر دو محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تصمیم با توجه به کوتاه شدن طول روز و به جهت تخلیه سریع‌تر ترافیک بزرگراه‌های شهر در ساعات شبانگاهی، برابر اختیارات قانونی شهرداری تهران و بر اساس هماهنگی صورت‌گرفته با پلیس راهور تهران اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا از اول تیرماه امسال محدوده زوج و فرد شهر تهران حذف و به جای آن و در همان محدوده حلقه دوم طرح اصلی ترافیک با عنوان طرح کنترل یا کاهش آلودگی هوا اجرایی شد.

خودرو‌های پلاک تهران در هر فصل از سال می‌توانند ۲۰ روز و خودرو‌های پلاک شهرستان ۱۵ روز در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا به صورت رایگان تردد کنند و دیگر براساس رقم‌های زوج یا فرد پلاکشان نمی‌توانند وارد آن محدوده شوند.

افرادی که قصد ورود بیشتر از ۲۰ روز را به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده (نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف‌هایی برخوردار می‌شوند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: طرح ترافیک شهرداری تهران زوج و فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه‌ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟