Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در دیدار با استادان و جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی افزود: بسیج یک نهاد مقدس است که مردم سالاری دینی را با نمادی شفاف به دنیا نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: بسیج به عنوان نماد مردم سالاری دینی در عرصه‌های مدیریتی دینی کشور نمود پیدا کرد و اکنون عرصه فعالیت بسیج منحصر به زمینه‌های نظامی و دفاعی نیست بلکه این نهاد مقدس در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور ایفای نقش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دموکراسی و مردم سالاری فقط در مردم سالاری دینی قابل اجراست و در دیگر موارد مصداق عینی ندارد و شعاری است.

امام جمعه مشهد افزود: حقوق مردم، حاکمیت و مالکیت مردم به سرنوشت جامعه فقط در مردم سالاری دینی قابل تحقق است.

وی با اشاره به نقش بسیج دانشجویی اظهار داشت: مرزبانی اندیشه، فکر و اصول انقلاب از وظایف اصلی بسیج دانشجویی و طلاب است تا آن را از افکار منحرف مصون بدارد.

وی گفت: امروز خطر حمله دگراندیشان منحرف به آرمان‌ها و اصول انقلاب حتی در کانون‌های تعلیم و تربیت احساس می‌شود لذا ما باید تلاش کنیم انقلابی بودن و پایبندی به اصول و آرمان‌ها را از راه پرورش افکار و اندیشه‌ها حفظ کنیم.

حجت الاسلام علم الهدی افزود: امروز در دنیایی نیستیم که مردم با زور و تحکم انقلابی شوند و بتوانند از آرمان‌های انقلاب پاسداری کنند، انقلاب باید با کارکردهای فرهنگی قدرت نفوذ در اندیشه و افکار اقشار مختلف را داشته باشد. اگر توانستیم اندیشه انقلابی را در افکار وارد کنیم جامعه به خودی خود انقلابی می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز دنیای استکبار خود را در میدان جدید مقابله با فرهنگ ایرانی اسلامی و انقلابی می‌بیند که دیگر قدرت مالی نمی‌تواند آن را در این میدان پیروز کند و آن میدان رقابت فرهنگی است. در میدان تقابل فرهنگ‌ها، فرهنگی پیروز می‌شود که گرایش آن به خصلت‌های پاک فطری و انسانی بیشتر باشد و اینجاست که فرهنگ غرب در مقابل فرهنگ مردم سالاری دینی ایران اسلامی احساس شکست می‌کند.

وی گفت: در چنین شرایطی مجامع بین‌المللی و کنوانسیون‌ها بر اساس حفظ منافع استکبار و تحمیل منافع آنها بر ملت‌های مستضعف جهان فعالیت می‌کنند و یونسکو نیز یکی از همین مجامع است که در راستای اهداف جنگ تمدن‌ها و تامین منافع کشورهای استکباری فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام علم الهدی افزود: یونسکو بار بخش فرهنگی جنگ تمدن‌های استکبار را بر دوش دارد، فعالیت یونسکو بر مبنای براندازی فرهنگ و تمدن‌های دیگر که با اصول استکباری در تعارض هستند معنی می‌شود و این نهاد تلاش می‌کند با ترویج و گسترش دگراندیشی نسل‌ها و نمادهای فرهنگی و ارزشی جوامع را به نفع استکبار عوض کند لذا وظیفه دانشجویان بسیجی است که با هوشیاری و بصیرت به عنوان مرزبانان فرهنگی کشور، نگذارند جریان منحرف دگراندیشی استکباری در اندیشه و فرهنگ ما نفوذ کند.

وی اظهار داشت: دانشجویان مرزبانان فرهنگی کشور هستند که باید جلو نفوذ دگراندیشان خارجی و داخلی را بگیرند، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند دانشجویان باید پای آرمان‌های انقلاب بایستند و از هیچ چیز نترسند و احساس مسوولیت کنند.

سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه با ۲ پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد و چهار واحد دانشگاهی دارای پنج هزار و ۸۷ دانشجو است که از این تعداد حدود چهار هزار نفر طی ۲ سال اخیر جذب این دانشگاه شدند.

رمضان نیری افزود: این دانشگاه دارای ۶۴ عضو هیات علمی و ۳۰۰ عضو مدعو است و در بخش پژوهش، آموزش و تحصیلات تکمیلی، فرهنگی، مسابقات قرآنی و ورزشی از جایگاه نخست و برتر در کشور برخوردار است.

وی اظهار داشت: با همه توان علمی و ورود رتبه‌های ۲ رقمی و تک رقمی کنکور در این دانشگاه، این واحد از کمبود شدید فضای آموزشی و خوابگاهی در رنج است که انتظار می‌رود مسوولان در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند.

کد خبر 1323815

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا سهمیه بندی بنزین گابریل کالدرون بنزین اینترنت دونالد ترامپ باشگاه استقلال قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود

عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته فرهنگی فرصتی است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی و سرمایه‌های معنوی را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته فرهنگی با دهه کرامت همزمانی دارد این اتفاق را به فال نیک گرفت و گفت: مردم فریدن مردمی ولایت مدار و عاشق اهل بیت هستند و اجرای برنامه‌های تأثیرگذار و متناسب با نیاز مردم و جامعه علاوه بر تقویت نشاط اجتماعی می‌تواند دستاوردهای خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان افزود: امسال برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمام دستگاه‌ها و ادارات هم باید همکاری لازم را داشته باشند تا برنامه‌هایی در شأن دهه کرامت و هفته فرهنگی اجرا شود.

عباسی افزود: شورای فرهنگ عمومی فریدن در سال ۹۴ از روز ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت را به عنوان هفته فرهنگی مصوب کرد که با توجه به ماده ۳ آئین نامه داخلی هفته فرهنگی مبنی بر امکان تغییر در زمان برگزاری برنامه‌ها امسال به دلیل همزمانی هفته فرهنگی با دهه کرامت برنامه‌های هفته فرهنگی از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 6098175

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود