Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری در نشست مشترک شورای هماهنگی امور حقوقی و دستیاران حقوق شهروندی به تشکیل یک نهاد مستقل جدید در حوزه حقوق شهروندی و حقوق بشر اشاره کرد و گفت: تشکیل «نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» حلقه مکمل حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: بدون این نهاد ملی، منشور حقوق بشر ناقص است چراکه خیلی نمی‌توان از کسانی که حقوق شهروندی را نقض می‌کنند، انتظار داشت گزارش‌دهنده نقض حقوق مردم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنا بیان کرد: پس باید یک نهاد به صورت قانونی تشکیل شده باشد، اما تحت نظارت ضابطین و نهادهای دولتی و قوه قضائیه نباشد تا هم به شکایات رسیدگی و هم به صورت شفاف گزارش‌ها را اعلام کند.

وی افزود: گزارش‌ها هم از نظر ملی و هم از لحاظ بین‌المللی باید قابل استناد باشد. در سطح ملی نهادی باید باشد که به دولت و قوه قضائیه بگوید که چه مواردی را در این حوزه نقض کرده است.

مشاور رئیس‌جمهوری گفت: از همه مهم‌تر این است که این نهاد بتواند نتایج بررسی‌هایش را صریحا بیان کند. چنین نهاد ناظری می‌تواند منشور حقوق شهروندی را از یک متن صامت به یک متن پویا تبدیل کند.

آشنا ادامه داد: رایزنی‌های سنگینی انجام شده است که منشور حقوق شهروندی اجرایی شود. برای رفع سوءبرداشت‌هایی که از حقوق شهروندی باید صورت بگیرد، معاون حقوقی تلاش‌های متنوعی انجام داده است، از جمله رایزنی با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این دستاورد به دستاوردهای حقوق شهروندی دولت و جامعه افزوده شود و با افتخار نهاد مستقل ملی حقوق بشر و شهروندی کارش را آغاز کند.

کد خبر 464894 برچسب‌ها حقوق شهروندی حسام‌الدین آشنا حقوق بشر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق شهروندی حسام الدین آشنا حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.   به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»   به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»   وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»   ۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.   ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم