Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@22:03:18 GMT

معجزه‌ای که کبدتان را از کار می‌اندازد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۰۱۵۳

معجزه‌ای که کبدتان را از کار می‌اندازد

گفته می‌شود مکمل‌های غذایی، راه حلی «جادویی» برای افرادی است که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند. تولیدکنندگان این محصولات با دادن وعده‌های اغراق‌آمیز، سعی در جذب مشتری دارند که در این زمینه تا حدودی موفق هم بوده‌اند. این دارو‌ها عواقب جبران‌ناپذیری روی سلامت دارند. با این همه و علی‌رغم توصیه پزشکان و متخصصان و علم به مضر بودن‌شان، درخواست برای این دارو‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این رفتار را بیشتر می‌توان در افرادی که دچار اختلال خوردن هستند، مشاهده کرد. آن‌ها از مکمل‌های گیاهی برای کاهش وزن استفاده می‌کنند که در مواردی بدون نسخه پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: «بیشتر افراد به دنبال میان‌بری هستند تا افزایش وزنی که در طی چند سال به آن دچار شده‌اند را یک شبه از بین ببرند. این افراد شاید به دلایلی در کنترل غذای خود توفیق نداشتند. هر چه هم که ما پزشکان می‌گوییم این دارو‌ها موثر نیستند، گوش شنوایی وجود ندارد.»

چه چیز‌هایی مکمل واقعی رژیم غذایی هستند؟
مکمل غذایی در واقع محصولی خوراکی است که در کنار رژیم عادی‌تان می‌توانید از آن استفاده کنید. مکمل‌های غذایی همیشه برای کاهش وزن استفاده نمی‌شوند. گاهی هم می‌توان آن‌ها را جایگزین یک ماده غذایی در نظر گرفت. مکمل غذایی می‌توانید شامل موارد زیر باشد:
ویتامین‌ها
مواد معدنی
اسید‌های آمینه (بلوک پروتئین)
آنزیم‌ها
محصولات گیاهی / گیاهان دارویی
عصاره‌های غده‌ای
محصولات ارگانیک
افراد به دلایل مختلف از مکمل‌های رژیم غذایی استفاده می‌کنند: از دست دادن یا افزایش وزن، بازگرداندن مواد مغذی از دست رفته، ساختن بافت ماهیچه‌ای، پشتیبانی از عملکرد‌های بدنی مانند بینایی، بهبود خواب و یا تقویت انرژی.


چگونه می‌توان وزن اضافی را از دست داد؟
اگر به دنبال مکمل‌های غذایی هستید که به شما در کاهش وزن کمک کنند، حق انتخاب‌های زیادی خواهید داشت. شرکت‌هایی که این محصولات را توزیع می‌کنند ادعا می‌کنند که ترکیبات موجود در مکمل‌های آن‌ها می‌توانند به شما در دستیابی به نتایج زیر کمک کنند:
تمایلات غذایی خود را کاهش دهید (نخودچی، گرده زنبور عسل، رازیانه)
قبل از این که غذای زیادی بخورید احساس سیری می‌کنید (آدامس)
متابولیسم خود را سرعت بخشید (کافئین، گوارانا، سینفرین، ویتامین ب)
تولید چربی بدن خود را آهسته کنید (چای سبز، اسید هیدروسریک، دانه کتان)
بدن خود را از جذب چربی در غذا‌هایی که می‌خورید، نگه دارید (کندریتین)
مکمل‌های رژیم غذایی را تقریباً به هر شکلی می‌توانید مصرف کنید - از قرص و کپسول گرفته تا پودر‌ها، مایعات و چای‌ها. بعضی از محصولات با یک وعده غذایی مصرف می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به جای وعده غذایی مصرف می‌شوند. قرص‌های بدون نسخه رژیم غذایی ظاهراً با تحریک متابولیسم، سیستم بدن برای استفاده از انرژی به شما در کاهش وزن کمک می‌کند. ماده اصلی در محصولاتی مانند دکسارتین. با پشتیبانی متابولیک، کافئین، یک محرک عصبی مرکزی است که ممکن است به شما کمک کند چربی را بسوزانید. اما خطرات استفاده از این محرک‌ها ممکن است از مزایای آن فراتر رود.


چرا قرص‌های لاغری خطرناکند؟
بسیاری از مکمل‌های غذایی بی ضرر هستند و برخی حتی ممکن است در ایجاد حس پر بودن، سوزاندن چربی یا تقویت سوخت و ساز بدن موثر باشند. اما به دلیل برخی عوارض جانبی عناصر محبوب در محصولات کاهش وزن که در زیر آمده است، مضر و ممنوع اعلام شده‌اند:
ضربان قلب افزایش یافته است، فشار خون بالا، تحریک، اسهال، بی خوابی، مشکلات کلیوی، آسیب کبدی

نیستانی همچنین در این مورد می‌افزاید: «مشخصا هیچ دارویی چه با عوارض کم یا زیاد، نتوانسته مشکل وزنی را حل کند و آن را کاهش دهد. با توجه به این که هر خواسته‌ای، ما به ازایی دارد. یک دفعه معجزه نمی‌شود و وزنتان کمک نمی‌شود. کار ما متخصصان این است که آن‌ها در این راه یاری کنیم و نگذاریم به‌شان آسیبی وارد شود.»

چرا قرص‌های لاغری خطرناکند؟

در ترکیب این دارو‌ها موادی، چون جلبک دریایی، تمکش، کاکتوس و مواردی ازاین دست وجود دارد که به گفته کارشناسان نیازبه مطالعه‌های بالینی گسترده برای بررسی اثر مصرف آن‌ها بربدن انسان است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد درصورتی که حتما تمایل به استفاده از دارو‌های چربی سوز دارند، این گونه دارو‌ها را از مراکزمجاز با نظارت پزشک و برای بازه زمانی کم مورد استفاده قرار دهند.

عوارض خطرناک مصرف قرص‌های لاغری بدین شرح است:

اعتیاد آوری:

براساس اعلام کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بسیاری از فوایدی که در وصف قرص‌های لاغری در تبلیغات بیان می‌شود، واقعیت ندارند. وعده‌هایی همچون «کم کردن ۱۰ کیلوگرم وزن در یک هفته» یا «هرچه می‌خواهید بخورید و لاغر شوید» دروغی بیش نیستند. در بسیاری از افراد، این قرص‌ها می‌توانند زمینه‌ساز مشکلات مزمنی شوند. امکان دارد شما نیز به‌جای تغییر عادات غذایی و سبک زندگی‌تان برای کاهش وزن، در دام این ادعا‌های رنگارنگ و دروغین گرفتار شوید.


ایجاد مشکل کبدی:

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار می‌دهد در موارد نادر احتمال بروز نارسایی‌های کبدی در اثر مصرف برخی از قرص‌های لاغری وجود دارد. اگر در اثر مصرف چنین دارو‌هایی علایم آسیب کبدی مانند خارش، زردی چشم، ادرار تیره، مدفوع روشن و از دست دادن اشتها را تجربه کردید، مصرف این دارو‌ها را متوقف و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

افزایش سکته مغزی و افسردگی:

در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ سازمان غذا و داروی آمریکا درمورد ۶۹ محصول لاغری موجود در بازار هشدار داد. این سازمان درمورد ترکیبات فعال دارویی غیرمجاز موجود در این محصولات ابراز نگرانی کرد. بسیاری از محصولات موجود در این فهرست، محتوی «سیبوترامین» هستند. سیبوترامین می‌تواند موجب فشار خون بالا، تشنج، تپش قلب، حمله قلبی و سکته‌های مغزی شود. ماده دیگری که در این محصولات وجود دارد «ریمونوبانت» نام دارد. این ماده به دستور سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه فروش در ایالات متحده را ندارد، ولی استفاده از آن در اروپا مورد تایید قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این ماده خطر افسردگی و گرایش فرد به خودکشی را تقویت می‌کند.

سایر عوارض قرص‌های لاغری:

قرص‌های لاغری می‌توانند عوارض جانبی مختلفی داشته باشند. با اینکه این قرص‌ها اختلالاتی در زندگی فرد ایجاد می‌کنند، ولی معمولا خطری جدی به همراه ندارند. بی خوابی، بی‌قراری، سردرد، اسهال، خشکی دهان، اظطراب، فشار خون بالا، وضعیت روحی بدتر، کم‌آبی یا دهیدراته شدن و مرگ از جمله عوارض قرص‌های لاغری هستند. قرص‌هایی که وعده‌ی مسدود کردن جذب کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را می‌دهند، می‌توانند موجب اسهال، گرفتگی‌ها و سایر اختلالات روده‌ای شوند. در بیشتر موارد، عوارض جانبی قرص‌های لاغری با توقف مصرف آن‌ها ناپدید می‌شود، ولی همیشه هم این‌گونه نیست. آریتمی قلب، تپش قلب، سفتی قفسه‌ی سینه، گیجی و کنفوزیون (نوعی حالت گیجی و کاهش هشیاری) از علایمی هستند که می‌توانند در اثر مصرف درازمدت قرص‌های لاغری ایجاد شوند. همچنین نارسایی‌های قلبی، سکته مغزی، تشنج و نارسایی‌های کلیوی نیز می‌تواند از عوارض قرص‌های لاغری باشد. برخی از قرص‌های لاغری در تعدادی از مصرف‌کنندگان موجب پرفشاری ریوی مقدماتی می‌شود که این امر می‌تواند منجر به نارسایی تنفسی و مرگ شود.


قرص‌های لاغری تبلیغ شده در فضای مجازی مورد تایید نیست

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراین‌باره معتقد است: مکمل‌های گیاهی مثل چای سبز و قهوه هم آن طور که برخی از تبلیغات عنوان می‌کنند، معجزه آسا و اثر گذار نیستند، صد‌ها قرص لاغری و محصولات کاهش وزن تقلبی در بازار موجود هستند که با عناوینی مثل مکمل‌های لاغری یا قرص‌های لاغری و کاهش وزن ... به فروش می‌رسند که دارای ترکیبات نامشخص هستند و میتوانند مشکلات زیادی همچون مشکلات قلبی، گوارشی و عصبی برای فرد ایجاد کنند.

سپیده دولتی به ایرنا می‌گوید: از قرص لاغری فقط در صورتی که تحت نظارت کامل پزشک باشد می‌توان استفاده کرد، این در حالی است که بسیاری از این محصولات به‌صورت آنلاین یا در بازار به‌راحتی قابل خرید هستند و به‌خصوص در سال‌های اخیر به دلیل حضور شبکه‌های اجتماعی و ظهور مراجع فروش غیر معتبر، احتمال ابتلا به عوارض استفاده از دارو‌های کاهش وزن فوری بسیار بیشتر شده است.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قرص های لاغری کبد افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر از یک رژیم کاهش وزن پیروی می کنید، احتمالاً حاوی تخم مرغ است و دلیل خوبی هم دارد. تخم مرغ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید ;i انواع مواد مغذی ضروری را بدون کالری اضافی تامین می کند.

بیشتر بخوانید: کارهایی که هنگام رژیم لاغری باعث استپ وزنی می‌شود

درک چگونگی گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی و اینکه چگونه این غذا می تواند برای سلامت کلی شما مفید باشد، برای انتخاب رژیم غذایی آگاهانه ضروری است.

ارتباط بین تخم مرغ و کاهش وزن

خوردن تخم مرغ می تواند با افزایش سیری و کاهش کالری دریافتی به کاهش وزن سالم تر و سریعتر کمک کند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خوردن تخم مرغ به طور منظم می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و هوس غذایی شما را کاهش دهد که عمدتا به دلیل محتوای چربی و پروتئین در تخم مرغ است که می تواند رضایت از غذا را افزایش دهد.

با گذشت زمان، این احساس سیری به کاهش مقدار غذای مصرفی، کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن کمک می کند.

ارزش غذایی تخم مرغ
یک تخم مرغ بزرگ حاوی:

کالری: ۷۰ کیلو کالری
پروتئین: ۶.۵ گرم
چربی: ۴.۸ گرم
ویتامین آ: ۱۶۰ میکروگرم
کلسیم: ۵۶ میلی گرم
ویتامین دی: ۲ میکروگرم
ریبوفلاوین: .۴۷۵ میلی گرم
ویتامین ب ۱۲: ۰.۸۹ میکروگرم
فولات: ۴۷ میکروگرم
ویتامین E: ۱ میلی گرم
نیاسین: ۰.۰۷۵ میلی گرم
آهن: ۱.۷۵ میلی گرم

تخم مرغ دقیقا چگونه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ پروتئین بالا

تخم مرغ سرشار از پروتئین باکیفیت است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

مصرف یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به کاهش هوس شما برای میان وعده های پرکالری بین وعده های غذایی کمک کند.

بدن همچنین انرژی بیشتری را برای متابولیسم پروتئین ها در مقایسه با هضم چربی ها یا کربوهیدرات ها مصرف می کند. بنابراین، مصرف غذاهای پر پروتئین می تواند متابولیسم را افزایش داده و به شما کمک کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.

پروتئین همچنین برای حفظ توده عضلانی در طول کاهش وزن ضروری است و تضمین می کند که بدن به جای عضله، چربی می سوزاند. این پدیده می تواند به شما کمک کند لاغرتر به نظر برسید.

غذای مغذی و کم کالری

تخم مرغ می تواند مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی را بدون افزایش کالری دریافتی شما فراهم کند.

یک تخم مرغ بزرگ که حدود ۷۰ کالری است، حاوی ویتامین های A، B، D و E می باشد که بدن سالم و سیستم ایمنی قوی را تقویت می کند.

همچنین حاوی کلسیم، نیاسین و آهن است که برای استخوان‌های قوی، سلامت مغز، پوست شفاف و رشد کلی ماهیچه‌ها حیاتی هستند.

تطبیق پذیری

اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی لزوما به معنای وعده های غذایی ساده یا یکنواخت نیست. تهیه تخم مرغ به روش های مختلف می تواند طعم آنها را افزایش دهد و الهام بخش دستور العمل های جدید خلاقانه باشد.

آنها همچنین طعم خنثی دارند، به این معنی که می توانید آنها را با غذاهای دیگر میل کنید.

می تواند ثبات قند خون را افزایش دهد

تخم مرغ کربوهیدرات کمی دارد، ماده مغذی که به دلیل افزایش قند خون و ایجاد هوس در بدن شناخته شده است.

به دلیل محتوای کم کربوهیدرات، تخم مرغ می تواند به جلوگیری از این هوس های غذایی و بهبود کنترل اشتها کمک کند که می تواند به شما کمک کند کالری دریافتی خود را کاهش دهید و برای کاهش وزن پایدار ضروری است.

بهبود سلامت متابولیک

مواد مغذی موجود در تخم مرغ، مانند ویتامین های B و سلنیوم، می توانند از سلامت متابولیک حمایت کرده و آن را بهبود بخشند. این مواد مغذی می توانند به شما در حفظ متابولیسم کارآمد و جلوگیری از بیماری هایی که بر سیستم گوارشی تأثیر می گذارند کمک کنند.

چگونه برای کاهش وزن تخم مرغ بخوریم؟

از آنها در تهیه صبحانه استفاده کنید

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در روز است، زیرا متابولیسم شما را به سرعت آغاز می‌کند و انرژی به شما می بخشد.

خوردن تخم مرغ برای صبحانه یک انتخاب عالی برای یک وعده غذایی غنی از مواد مغذی و رضایت بخش است.چند ایده برای تهیه تخم مرغ:

گزینه های کلاسیک: تخم مرغ های همزده، املت یا تخم مرغ های عسلی از غذاهای سنتی صبحانه هستند که سریع آماده می شوند و به راحتی می توان آنها را با افزودن سبزیجات - مانند اسفناج یا قارچ - یا گوشت بدون چربی برای افزایش ارزش غذایی آنها خوشمزه کرد.

ایده های نوآورانه برای صبحانه : کسانی که بیشتر ماجراجو هستند ممکن است بخواهند تخم مرغ پخته شده آووکادو، شاکشوکا، یا اسفناج و ... را در نظر بگیرند. این غذاها می توانند به برنامه صبحانه شما تنوع دهند و سرشار از مواد مغذی هستند.

گزینه‌های آماده: برای صبح‌های شلوغ ابتدای هفته یک تخم‌مرغ آب پز همراه با ژامبون، اسفناج و فنجان مافین تخم‌مرغ تهیه کنید. اینها صبحانه های سریع یا میان وعده های غنی از پروتئین هستند. برای یک وعده غذایی متعادل، آن را با نان تست سبوس دار یا یک طرف میوه همراه کنید.

روش های آشپزی خود را تغییر دهید

برای جلوگیری از یکنواختی و جذاب نگه داشتن وعده های غذایی خود، روش های مختلف تهیه تخم مرغ را امتحان کنید. مانند آب پز، نیمرو، عسلی و ..

یک منبع چربی و فیبر به آن اضافه کنید

ترکیب تخم مرغ با چربی های سالم و فیبر می تواند به شما در ایجاد وعده های غذایی متعادل کمک کند. برخی از گزینه های محبوب عبارتند از:

آووکادو
روغن زیتون
آجیل
سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، فلفل دلمه ای و قارچ
توت ها
غلات کامل، مانند نان تست یا حبوبات
بهترین زمان خوردن تخم مرغ برای کاهش وزن
اگرچه تخم‌مرغ را می‌توان در هر زمانی خورد، اما برخی مطالعات نشان می‌دهند که اگر صبح تخم مرغ بخورید، ممکن است برای کاهش وزن مؤثرتر باشد.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که برای صبحانه تخم مرغ می خورند کالری کمتری در بقیه روز مصرف می کنند. این در مقایسه با شرکت کنندگانی است که صبحانه غنی از کربوهیدرات با پروتئین کم مصرف می کردند.

این شرکت کنندگان عموماً به ناهارهای بزرگ تری نیاز داشتند و در طول روز هوس بیشتری برای مصرف غذاهای شیرین داشتند.

مضرات احتمالی خوردن تخم مرغ چیست؟

در حالی که تخم مرغ فواید سلامتی مختلفی را ارائه می دهد و می تواند یک مکمل ارزشمند برای رژیم کاهش وزن باشد، باید از مضرات بالقوه این غذا آگاه باشید:

نگرانی های مربوط به کلسترول

یکی از رایج ترین نگرانی ها در مورد مصرف منظم تخم مرغ، میزان کلسترول آن است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود ۱۸۶ میلی گرم کلسترول است که در زرده یافت می شود.

اگرچه ممکن است میزان کلسترول در تخم مرغ کم به نظر برسد، اما مصرف بیش از حد تخم مرغ می تواند آن را به یک نگرانی مهم تبدیل کند.

افزایش مصرف کلسترول می تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد و شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و بیماری قلبی قرار دهد.

تاثیر بر شرایط خاص سلامتی

برخی تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به شرایط خاص باید هنگام افزایش مصرف تخم مرغ مراقب باشند.

این شامل افراد مبتلا به دیابت، بیماری قلبی و سایر شرایط سلامت مرتبط با کلسترول می شود، زیرا تخم مرغ ممکن است آنها را بدتر کند.

با این حال، از آنجایی که کلسترول در زرده تخم مرغ وجود دارد، پزشکان معمولاً خوردن قسمت‌های سفید آن را توصیه می‌کنند که به شما امکان می دهد از مزایای خوردن تخم مرغ بدون آسیب رساندن به سلامت خود بهره مند شوید.

چه زمانی در مورد کاهش وزن باید با پزشک مشورت کرد؟

اگرچه ایجاد تغییرات رژیم غذایی برای کاهش وزن نیازی به مراجعه به پزشک ندارد، اما مهم است که از شرایط مرتبط با آن آگاه باشید.

شما باید به پزشک خود مراجعه کنید اگر:

مقدار قابل توجهی چربی بدنی داشته باشید

شاخص توده بدنی (BMI) ۳۰ و بالاتر داشته باشید

از شرایط قبلی مانند بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا رنج می برید

هر گونه داروی مزمن مصرف می کنید

کاهش وزن قابل توجه و بدون دلیل را تجربه کنید

سابقه اختلالات خوردن (EDs) داشته باشید یا شروع به تجربه علائم ED کنید

در کاهش وزن با مشکلات شدید مواجه شوید

می خواهید در مورد جراحی های کاهش وزن بیشتر بدانید

مشورت با پزشک در این شرایط می تواند به شما کمک کند تا راهنمایی و مشاوره حرفه ای در مورد چگونگی کاهش وزن ایمن و در عین حال اولویت دادن به سلامت کلی خود دریافت کنید.

منبع:

کد خبر: 1229690 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • معجزه آب سیب‌زمینی برای سلامت کلیه و کبد
  • صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان