Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:29:46 GMT

یونان شرایط را برای مهاجران سخت تر می کند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۰۲۰۸

یونان شرایط را برای مهاجران سخت تر می کند

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ ، دولت یونان ضمن اعلام این خبر تاکید کرد از امروز بر شمار مرزبانان خود می‌افزاید تا راه‌های ورود را به روی مهاجرانی که شرایط دریافت پناهندگی ندارند، سخت تر کند.

"کاریا یاکوس" نخست وزیر یونان که در مقابل پارلمان این کشور سخنرانی می کرد، گفت: از امروز  ۴۰۰ نگهبان برای کنترل مرز زمینی این کشور با ترکیه و ۸۰۰ نگهبان دیگر برای کنترل جزایر یونان به کار گرفته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر یونان با بیان این مطلب که مهاجرانی که ما آنها را انتخاب نمی کنیم باید هر چه سریع تر به کشورهایشان بازگردند، خاطرنشان کرد: ما برای همیشه در را به روی قاچاقچیان انسان و کسانی می‌بندیم که با وجود آنکه شرایط دریافت پناهندگی را ندارند می‌خواهند وارد خاک ما بشوند.»

روز گذشته دولت محافظه‌کار یونان که در ماه ژوئیه بر سر کار آمد، اعلام کرد که قصد دارد اردوگاه‌های پرجمعیت مهاجران در جزایر این کشور را تعطیل و مراکزی با کنترل سفت و سخت‌تر را جایگزین آنها کند.

هم اکنون بیش از ۲۷ هزار نفر در این سه اردوگاه واقع در جزایر «لسبوس» ، «خیوس» و «ساموس» در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند.

شرایط زندگی افراد ساکن در این اردوگاه ها به حدی وخیم است که گروه های مدافع حقوق بشر و شورای اروپا بارها از آن انتقاد کرده اند. ظرفیت پذیرش در این اردوگاه ها، چهار هزار و ۵۰۰ نفر است.

دولت محافظه کار جدید یونان در حالی در نظر دارد درخواست پناهندگی برای مهاجران را سخت تر کند که تصویب این قانون با عنوان "حمایت‌ های بین‌ المللی و سایر مقررات" برای اعمال محدودیت ورود مهاجران، موجب خشم بسیاری از گروه‌های حقوق بشری، سازمان‌ های امدادی و احزاب مخالف شد که ادعا می‌کنند این قانون امکان حفاظت از پناهجویان را بشدت محدود خواهد کرد.

 نخست وزیر یونان هفته گذشته اتحادیه اروپا را متهم کرد که با کشورهای واقع در مرز خارجی این اتحادیه به عنوان پارکینگ مهاجران رفتار می کند.

از سویی، سازمان بین المللی مهاجرت ماه گذشته اعلام کرد که ظرفیت اردوگاه های مهاجران در یونان در زمان حاضر تکمیل شده و حتی از حد معمول نیز گذشته است.

در جزایر مناطق شرقی دریای اژه یونان حدود ۳۵ هزار مهاجر مستقر هستند. در واقع این بالاترین آمار مهاجران در جزایر یونان پس از امضای توافق نامه میان اتحادیه اروپا و ترکیه در ماه مارس سال ۲۰۱۶ است.

سازمان های مردم نهاد ، کمیسیون مهاجران اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد بارها از یونان خواسته اند که اقداماتی برای بهبود وضع محل های نگهداری پناهجویان انجام دهد؛ زیرا اکثر این گونه مکان ها حتی دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی و سرویس های بهداشتی کافی نیستند.

جنگ های نیابتی آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در کشورهای سوریه، افغانستان، عراق، یمن، لیبی و کشورهای دیگر، بسیاری از شهروندان این کشورها را بی خانمان کرد و این افراد مجبور شدند برای نجات جان خود و فرزندانشان، خانه و کاشانه را در زادگاه رها کنند و راهی کشورهای دیگر شوند. شماری از این افراد نیز در مسیر سفرهای زمینی و دریا، جان خود را از دست داده اند.  ۹۰۴۱

برچسب‌ها مهاجران یونان پناهندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجران یونان پناهندگی مهاجران یونان پناهندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا