Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:35:41 GMT

گیاهی که باعث رفع سوزش سر دل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۰۵۸۶

گیاهی که باعث رفع سوزش سر دل می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بیدمشک، درختچه‌ای برگدار است که بیشتر در مناطق اروپا، آسیای غربی و آسیای مرکزی به ثمر می‌رسد. این گیاه نمی‌تواند مناطق سایه را کامل تحمل کند و اغلب در زمین‌های باز، جنگل‌های خلوت، در امتداد سواحل، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و جاده‌ها رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عرق گیاه بیدمشک خواص دارویی فراوانی دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: خوراکی‌هایی که اگر آن‌ها را ناشتا بخورید، مثل سیانور عمل می‌کنند!

جریان خون در کبد پوست گیاه بیدمشک سرشار از فلانوئیدها، سیناروزئید، کوروتوسین و لووتولتین است که سبب جذب جریان خون در کبد و باعث بهبود عملکرد کبد می‌شود. ضد درد و تب طبیبان گذشته ایرانی و چینی از این گیاه به عنوان ضدتب و ضددرد در طب سنتی خود استفاده می‌کردند. علاوه بر این، پزشکان و فیلسوفان یونان از پوست این گیاه برای رفع سردرد و دندان درد استفاده می‌کردند. دفع خونریزی از پوست گیاه بیدمشک برای متوقف کردن خونریزی، بهبود اسهال، رفع التهاب استفاده می‌شود. درمان زگیل

این گیاه زمانی که با سرکه مخلوط می‌شود باعث بهبود زگیل‌های پوستی می‌شود و همچنین برای رفع درد‌های جزئی پوستی نیز موثر است.

تقویت کننده قلب و سلامتی آن

عرق گیاه بیدمشک به دلیل موادی که در خود دارد باعث تقویت قلب می‌شود و در حفظ سلامت قلب نیز تأثیرگذار است.

درمان بیماری‌های عصبی و افسردگی

عرق بیدمشک تقویت کننده دستگا‌ه‌های عصبی است، جوشانده برگ بیدمشک را با عسل مخلوط و روزی ۲ تا ۳ بار مصرف کنید؛ این محلول آرام کننده اعصاب است و همچین باعث بهبود بیماری‌های افسردگی نیز می‌شود.

بهبود اختلالات گوارشی و اشتهاآور

جوشانده گیاه بیدمشک یا عرق این گیاه موجب افزایش اشتها می‌شود و اختلالات گوارشی را بهبود می‌بخشد، همچنین این گیاه باعث از بین رفتن انگل‌ها، کرم‌ها و ویروس‌های داخل معده می‌شود.

درمان گلودرد

پوست بیدمشک سرشار از تانین‌هاست و می‌توان از عصاره این گیاه برای درمان گلودرد و سرفه استفاده کرد. چای ساخته شده از بیدمشک در بهبود سوزش سر دل، عارضه‌های معده، مسمومیت‌های غذایی تأثیر بسزایی دارد.

بیدمشک همچنین می‌تواند عرق‌های شبانه و گُرگرفتگی مرتبط با یائسگی را نیز کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت کلینیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


او ادامه داد: پرورش دهندگان گل و گیاه روستای وازیک با تولید و پرورش انواع گل‌های آپارتمانی، درخت و درختچه‌های زینتی در جشنواره‌های متعدد گل وگیاه حضور دارند و محصولاتشان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.


استان مازندران دارای ۱۱۴۵ هکتار فضای گلحانه‌ای است که در این زمینه، رتبه نخست کشور را دارد.

زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • عادت های روزمره ای که نمی دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟