Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، تابستان امسال بود که شهرکی ۳۵۰ هکتاری در روستای باستی در شمال لواسان، شمال شرقی تهران، واقع در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا با نمای ۳۶۰ درجه به پایتخت و دریاچه سد لتیان که به تأسی از شهرکی لاکچری و مشابه در شمال غربی لس‌آنجلس با نام بورنی هیلز به نام باستی هیلز نام‌گذاری شده، حاشیه ساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرکی که برخی ویلاهای منحصر به فرد آن در ایران، بعضا تا چند صد میلیارد تومان ارزشگذاری شده و از امکاناتی مانند استخر در ارتفاعات و موارد عجیب و غریبی از این دست بهره می برند و البته ورودی این شهرک گیت بازرسی دارد که با تغییر رئیس قوه قضائیه و با دستور آیت‌الله رئیسی در تیرماه امسال، این گیت جمع آوری شد.

بر اساس اعلام معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، احداث این شهرک هیچ‌گونه مصوبه‌ای در شورای عالی شهرسازی و طرح جامع لواسان نداشته است؛ بنابراین صدور مجوز از سوی شهرداری لواسان برای احداث چنین شهرکی و ساخت و سازهای آن، کاملا غیر قانونی است.

ورود سازمان بازرسی به ساخت‌وسازهای غیرقانونی در باستی‌هیلز و هفت‌سنگان قزوین

اراضی این شهرک از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در هر متر مربع قیمت گذاری شده‌اند که برخی مالکان برای یک ویلای ۲ هزار متری تا ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه می‌کنند.

هنوز مشخص نیست آیا قوه قضائیه قرار است به این پرونده ورود کرده و حکم قلع و قمع برای مستحدثات آن صادر شود یا اینکه صرف احداث این واحدها و صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری لواسان، برای مالکان این شهرک فوق لوکس ایرانی، حقوق مکتسبه ایجاد کرده است.

معاون وزیر راه: وجود تخلف در صدور مجوز ساخت باستی هیلز، قطعی است

در همین ارتباط، فرزانه صادق مالواجرد دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری درباره تخلفات شهرک باستی هیلز اظهار داشت: سوداگری، رانت و قدرتی که می‌تواند فساد ایجاد کند، عامل تولید شهرکی مانند باستی هیلز در شمال شرق تهران شده است.

وی افزود: این سه عامل تخلف از اصول شهرسازی را هم ایجاد می کند و باعث صدور مجوز برای محصور ماندن (Gated) این شهرک شده است.

به گفته معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، قبلا از احداث چنین شهرکی حمایت‌های قضایی صورت می‌گرفت اما با تغییر ریاست در قوه قضائیه، این حمایت های قضایی دیگر انجام نمی شود.

صادق مالواجرد تصریح کرد: این موارد، مهمترین تخلفاتی است که در شهرک باستی هیلز اتفاق افتاده است اما این موارد هیچ گاه در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه آیا احداث چنین شهرکی در طرح جامع و تفصیلی لواسانات در شمال استان تهران به تصویب رسیده بود یا خیر؟ گفت: احداث چنین شهرکی در طرح جامع لواسانات وجود خارجی ندارد.

احتمال بررسی پرونده باستی هیلز در شورای عالی شهرسازی

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: اینکه گفته شود چنین شهرکی باید قلع و قمع شود، جزء وظایف شورای عالی شهرسازی و معماری نیست اما اینکه در لواسان چه بازنگری هایی باید انجام شود و چه تخلفاتی صورت گرفته، می‌تواند پرونده‌ای باشد که در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شود؛ به خصوص که موارد مشابه و از این دست در شورای عالی شهرسازی مطرح شده است.

پرونده تخلفات پدیده شاندیز با پیگیری‌های شورای عالی شهرسازی به نتیجه رسید

وی درباره موارد تخلفات شهرسازی که در شورای عالی شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار گرفت و به نتیجه رسید، گفت: پرونده رسیدگی به تخلفات شهرسازی در پدیده شاندیز از مواردی بود که در این شورای عالی مطرح و منتج به نتیجه شد.

اطلاعیه دادگستری خراسان رضوی درباره پدیده | حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت پدیده مسترد شده است

کد خبر 464945 برچسب‌ها قوه قضائیه مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قوه قضائیه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهدی قلندری ضمن تبریک سالروز تولد شیخ بهایی که به عنوان روز معماری در ایران نامگذاری شده است، بیان کرد: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعداد‌های نوآورانه برای ارتقای فضا‌های عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.

وی تاکید کرد: از این پس تمام مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • کمیته انضباطی حسینی را محکوم کرد؛ یک جلسه محرومیت قطعی شد
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز