Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وحدت میان کشورهای اسلامی را ضامن بهبود شرایط برای مردم مبارز فلسطین دانست و گفت: دیدگاه جمهوری اسلامی درخصوص فلسطین همواره شفاف، بدون تغییر و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین جدی و ثابت بوده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به سوریه با جمعی از رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ابتدای این دیدار مسئله فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام دانست و گفت: استقامت و پایداری ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس، مقدمات سقوط این رژیم غاصب را فراهم کرده است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: تجاوزات مقطعی و فجایع انسانی در نوار غزه، نشان از نگرانی عمیق رژیم صهیونیستی در موجودیت رو به زوال خود و تسریع در سقوط و نابودی کامل این دولت جعلی است.

وی وحدت، استقامت و ایستادگی مردم فلسطین در مسیر آرمان‌های آزادی‌خواهی را رمز پیروزی آنها بیان کرد و افزود: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درخصوص فلسطین همواره شفاف، بدون تغییر و در حمایت از  ملت مظلوم فلسطین جدی و ثابت است.

ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین قاطع، جدی و ثابت قدم است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وحدت میان کشورهای اسلامی را ضامن بهبود شرایط برای مردم مبارز فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: پراکندگی و تفرقه در کشورهای اسلامی، دلیل عدم نیل به پیروزی در کوتاه مدت برای مردم فلسطین خواهد بود و لازم است سران کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین به وحدت کلمه برسند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از دلایل دشمنی استکبار جهانی و نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران را حمایت از محور مقاومت و مردم  فلسطین ذکر کرد و تاکید کرد: فلسطین حیثیت جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران در حمایت خود از موضوع فلسطین ثابت قدم خواهد بود.

ذوالنوری، معامله قرن را توطئه برای بی‌هویت کردن مردم فلسطین ذکر کرد و راه مقابله با آن را ایستادگی و پایداری در راه آرمان‌های فلسطین تا آزادی قدس شریف دانست.

همواره قدردان حمایت‌های همیشگی مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران از مردم فلسطین هستیم

 احمد فواد از رهبران گروه‌های فلسطینی حاضر در این دیدار نیز بیان کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران همواره بر حمایت قاطعانه و تغییرناپذیر در موضوع فلسطین بوده است.

وی همچنین افزود: گروه‌های مبارز فلسطینی، اقدام خصمانه و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را نتیجه حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و محور مقاومت می‌دانند.

این رهبر گروه‌ فلسطینی تاکید کرد: به عنوان رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی، همبستگی و همراهی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم.

احمد فواد با قدردانی از صراحت گفتار حضرت آیت الله خامنه‌ای در حمایت همه جانبه از آرمان فلسطین یادآور شد: همواره قدردان حمایت‌های همیشگی مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران از مردم فلسطین هستیم.

بیشتر بخوانید: طرح دو فوریتی تحریم "آیفون" جزو 15 طرح کمیسیون امنیت برای مقابله با رفتارهای آمریکا نیست / طرح های 15 گانه کمیسیون امنیت از امکان پیگیری حقوقی و بین المللی، برخوردار است تصویب لایحه موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا/ بررسی ریشه ها و دلایل تحولات ونزوئلا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران فلسطین کمیسیون امنیت ملی مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)

به گزارش صدای ایران ازایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.



در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

"سید محمد شوالا حیدرا" همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است