Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@14:23:07 GMT

اختتامیه جشنواره ملی فانوس

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۱۲۴۳

اختتامیه جشنواره ملی فانوس

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد: مادامی که تفکر بسیجی در کشورمان باشد انقلاب و امنیت در منطقه باقی خواهد ماند. جمهوری اسلامی ایران به برکت فرهنگ بسیج تاکنون حیات داشته است.

وی افزود: جشنواره فانوس با ابتکار و پشتکار سراسری مراکز بنیاد استان‌ها برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه سال گذشته این جشنواره از نظر کمی و کیفی با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. دوره نخست این جشنواره در استان مازندران و دور دوم نیز در استان هرمزگان برگزار شد که به ترتیب ۶۰۰ و ۱۵۰۰ اثر دریافت شده بود. در این دور نیز حدود ۳۴۰۰ اثر دریافت کردیم که حدودا ۶۵ اثر برگزیده شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ما به دنبال کار حرفه‌ای نیستیم، گفت: کار حرفه‌ای را عزیزان ما در صدا و سیما و سینما انجام می‌دهند. ما در موضوع دفاع مقدس به دنبال هنرمندان آماتور رفتیم تا با حمایت و آموزش آن‌ها بتوانیم هنرمندانی حرفه‌ای تربیت کنیم. توجه بیشتر ما به جوانان و استان‌ها بوده است که با کمترین امکانات آثار خوبی را تولید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا در بخش دیگر این مراسم علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با قرائت پیام سرلشگر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح بیان کرد: ما در این سازمان ۱۲ جشنواره در سطح ملی، کشوری و بین‌المللی طراحی کرده‌ایم. جشنواره‌های فانوس، رسام، ترامپیسم، ترنم فتح و حماسه بخشی از این جشنواره‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: دو سریال بلند شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری مراحل تولید را طی می‌کند. همچنین در راستای تقویت تئاتر نیز در مجموع ۶۰ عنوان متن فاخر نمایشنامه تهیه شده است.

جعفری با اشاره به وضعیت سینمای دفاع مقدس گفت: متاسفانه در زمینه سینمای دفاع مقدس وضعیت خوبی نداریم. هزینه بالای تولید آثار سینمایی باعث شده است که هنرمندان رغبت کمتری به آن داشته باشند. در این راستا برای کاهش هزینه‌های تولید فیلم سینمایی شورایی با تدبیر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شد. همچنین تیپ ویژه هنروران دفاع مقدس نیز در حال ایجاد است. از طرف دیگر ما به تقویت شهرک سینمایی دفاع مقدس پرداخته‌ایم و آئین‌نامه نظارت و ضوابط نمایش فیلم‌های دفاع مقدس هم در بخش آماده سازی است.

به گزارش ایسنا در بخش‌های دیگر این جشنواره ضمن تقدیر از خانواده شهدا از هنرمندان و برگزیدگان سومین جشنواره ملی فانوس تقدیر شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین مزدک میرزایی رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی سلیم موذن زاده اردبیلی پالرمو اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی سومین جشنواره ملی فانوس اختتامیه جشنواره ملی فانوس موزه انقلاب اسلامی ستادکل نیرو های مسلح قیمت بنزین مزدک میرزایی رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی سلیم موذن زاده اردبیلی پالرمو اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن