Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:36:15 GMT

دانشگاه‎ها پرچمدار علم و فناوری هستند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۱۲۷۰

دانشگاه‎ها پرچمدار علم و فناوری هستند

ایسنا/خراسان رضوی گفت: دانشگاه در مباحث علم و فناوری پرچمدار این حوزه محسوب می‌شود و نه تنها دانشگاه پرورش دهنده نیروی خلاق، پژوهشگر و مبتکر است بلکه از نظر امکانات زیرساختی در بردارنده امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی‌ نیز است.

حمیده رضوی در همایش چگونگی تامین و اخذ حمایت‌های مالی که در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد، عنوان کرد: انتظار داریم عمده پژوهش و تحقیقات در کشور توسط دانشگاهیان انجام شود، همچنین باید نقطه آغاز استارتاپ‎ها و شرکت‎های نوآور، خلاق و هسته‌های فناور و مراکز رشد پژوهشگران دانشگاهی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگرچه در دوره‎ای به خاطر تشدید تحریم‌ها و یا افزایش نرخ ارز فشارهایی وارد شد اما خود این مسائل نیز برکاتی برای جامعه داشت و موجب شد در بسیاری از حوزه‎ها رشد بسیار چشمگیری داشته باشیم.

رضوی اظهار کرد: کسب و کارهای جدید باید کشف و با همت و اراده جوانان، فعالیت در این حوزه‎ها بیشتر شود، در واقع آخرین امید ملت ایران به این است که کسب و کارهای جدید و نوپا نتیجه دهد.

وی گفت: اگرچه سال‌هاست در حوزه‎های مختلف صنعت‎گران و تولیدکنندگان خدمات ارائه داده‎اند، اما هنوز عقب هستیم و به رشد و شکوفایی مطلوب نرسیده‌ایم چون در حوزه‎های دانشی، عرصه‌های فناوری، علوم بنیادی و کاربردی و در حوزه‌های جدید سرمایه‎گذاری لازم صورت نگرفته است.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی سعی می‎کند از نظر حمایتی و مالی تاجایی که ممکن است کمک‎های لازم را داشته باشد.

وی گفت: هرچند همه مشکلات با توجه به حوزه مالی رفع نمی‎شود و مشکلات دست و پاگیر بسیاری وجود دارد، اما مشکلات مالی یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که طرح، ایده‎ و ابتکاری دارند و برای به ثمر رساندن آن‌ها نیازمند منابع هستند.

رضوی عنوان کرد: صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی یک نهاد غیر دولتی است که بیش از 51 درصد سهام آن متعلق به نهادهای عمومی غیر دولتی، افراد حقیقی و شرکت‎های حقوقی غیر دولتی و 49 درصد سهام متعلق به بخش‎های دولتی است.

وی افزود: این صندوق از سال 87 تاسیس و سرمایه فعلی آن در خراسان رضوی بیش از 7 میلیارد تومان است و تلاش می‎شود این سرمایه تا پایان امسال به بیش از 12 میلیارد تومان افزایش یابد.

رضوی گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی بعد از صندوق دانشگاه تهران و صنعتی شریف رتبه سوم کشور را داراست که تلاش می‎شود به رتبه برتر دست یابد.

وی اظهار کرد: از سال 87 تاکنون بالغ بر 60 میلیارد تومان به بیش از 1600 طرح پژوهشی و خدماتی تسهیلات پرداخت شده، همچنین در سال 97 بالغ بر 14 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت گردیده است.

رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی باید بتواند از نظر علم، دانش و فناوری در کشور سرآمد باشد، گفت: دانشگاه در مباحث علم و فناوری پرچمدار این حوزه محسوب می شود، همچنین علاوه براینکه دانشگاه پرورش دهنده نیروی خلاق، پژوهشگر و مبتکر است بلکه از نظر امکانات زیرساختی در بردارنده امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی‌ نیز هست.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد؛ در منطقه ترشیز دفتر صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی فعال شود.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در این همایش که ویژه کارخانجات، هسته‎ها، واحدهای نوآور، فناور و شرکت‎ها بود، گفت: متاسفانه بسیاری از پژوهشگران و کارآفرینان از خدمات و حمایت‎هایی که صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی دارند، بی‎اطلاع هستند.

هادی معماریان افزود: در این راستا مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز و مرکز آموزش عالی کاشمر گام‎های خوبی را برداشته‎ است، به طوری که با دعوت از افراد تاثیرگذار، موسسات و نهادهای مختلف به شهرستان تلاش کرده افرادی که در حوزه نوآوری، فناوری، خلاقیت و کارآفرینی فعال هستند بتوانند از این تسهیلات و حمایت‎ها برخوردار شوند.

وی بیان کرد: فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز تنها مختص مرکز آموزش عالی نیست، بلکه تمامی منطقه ترشیز شامل شهرستان‌های کاشمر، خلیل‎‌آباد و بردسکن، کوهسرخ می‎شوند و حتی مه‎ولات نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد و می‏توانند از امکانات موجود بهره‎مند شوند.

معماریان گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر حمایت از مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز را وظیفه و رسالت خود می‎داند، و از زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی حمایت می‎کند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق پژوهش و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد