Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@03:14:03 GMT

تولید ۷۵ هزار بشکه نفت از آزادگان شمالی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۱۳۰۰

تولید ۷۵ هزار بشکه نفت از آزادگان شمالی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل غلامپور آهنگر، مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی، از برنامه‌ریزی برای حفاری ۵ حلقه چاه جدید در این میدان مشترک نفتی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه درحال حاضر بدون هیچگونه وقفه‌ای این طرح، ۷۵ هزار بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند، با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده حفاری ۵ حلقه چاه جدید و یک حلقه چاه ارزیابی با هدف حفظ تولید بعد از سال پنجم و ششم برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی، در خصوص هدف‌گذاری ازدیاد برداشت از این میدان نفتی توضیح داد: علاوه بر این ۶ حلقه چاه، طبق بررسی‌های فنی انجام شده در این راستا، چاه‌های دیگر که به مرور دچار افت تولید شده‌اند نیز تعمیر می شوند؛ این چاه‌ها در برنامه توسعه فاز ۲ میدان آزادگان شمالی هستند.

وی افزود: در چاه‌های میدان نفتی آزادگان شمالی به منظور ارتقای برداشت و همچنین حفظ و نگهداشت سطح تولید، از مکانیزم «فرازآوری با گاز» (Gas Lift) استفاده شده است.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی درباره فرآیند توسعه این میدان بزرگ نفتی اظهار داشت: پس از تفکیک میدان نفتی آزادگان به دو بخش شمالی و جنوبی، فاز نخست میدان آزادگان شمالی، در قالب قرارداد بیع متقابل توسط شرکت ملی نفت چین (CNPCI) توسعه داده شده و از فروردین ماه سال ۹۵ رسماً وارد مدار تولید شده و تا کنون حدود ۹۰ میلیون بشکه نفت سنگین از میدان مشترک تولید و به مبادی صادرات ارسال شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: هزینه‌ی بهره‌برداری هر بشکه نفت از میدان نفتی آزادگان شمالی به  ازای هر بشکه زیر ۲ دلار است و این رقم کاهش هزینه قابل توجهی در مقیاس تولید نفت سنگین محسوب می‌شود. همچنین، دستیابی به میزان تولید پایدار و مستمر از این میدان تا کنون ۹۹.۹۷ درصد بوده‌ است، و این رقم نیز نشانگر عدم وقفه‌ تولید نفت در این میدان مشترک است.

غلامپور در ادامه گفت: نفت فرآورش شده از این میدان توسط خط لوله ۱۶ اینچی به طول ۷۳ کیلومتر به تلمبه خانه غرب کارون ارسال می شود و در برنامه توسعه است که گاز استحصال شده آن نیز، با خط لوله‌ای ۱۲ اینچی و به طول ۴۲ کیلومتر به واحد  NGL۳۲۰۰ منتقل شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تولید نفت افزایش تولید نفت قیمت نفت میدان نفتی آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز دوشنبه و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، مینی پالایشگاه شهر دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز کلنگ زنی شد

ظرفیت تولید روزانه این پالایشگاه معادل یکهزار و ۴٠٠ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین است.

مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد.

ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۹٠ لیتری بنزین در پالایشگاه دیده شده است.

این پالایشگاه ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر را در سه شیفت کاری فراهم و خروجی اشتغال مستقیم نهایی آن بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

کد خبر 6092432

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران