Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:07:03 GMT

جدال فولاد و ذوب آهن در هفته یازدهم لیگ برتر

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۱۵۳۰

جدال فولاد و ذوب آهن در هفته یازدهم لیگ برتر

به گزارش ایرنا هفته یازدهم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تقابل  فولاد و ذوب آهن حساسیت کار را بیشتر می‌کند.

در هفته دهم این رقابت‌ها هر سه نماینده خوزستان نتایج ضعیفی کسب کردند؛ تیم‌های فولاد و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری پرسپولیس به پایان رسید، تیم نفت آبادان بیرون از خانه به مصاف تیم استقلال رفت که شکست سنگینی متحمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم نفت مسجدسلیمان در خانه به مصاف نساجی رفت که با نتیجه بدون گل متوقف شد.

اما در هفته یازدهم رقابت‌ها تیم فولاد خوزستان که تاکنون نتایج خوبی کسب کرده و هوادارانش را به کسب سهمیه آسیایی امیدوار کرده است به مصاف تیم جوان شده ذوب آهن می رود تا در صورت برد در این دیدار جایگاهش را در جدول ارتقا دهد.

* ذوب آهن - فولاد

شاگردان  جواد نکونام تاکنون ۱۶ امتیاز کسب کرده و با تفاضل گل بهتر نسبت به نفت آبادان در رده ششم جدول قرار دارند. فولادی‌ها در بازی برگشت فصل گذشته برابر ذوب آهن پیروز میدان شدند که این موضوع انگیزه ذوب‌آهنی‌ها را برای جبران دوچندان می‌کند.

فولادی‌ها تاکنون هفت بار موفق به گلزنی شدند و پنج بار ازسوی حریفان گل دریافت کرده‌اند؛ در سوی مقابل سبزپوشان اصفهانی ۹ گل به ثمر رسانده و ۱۳ گل دریافت کرده‌اند. در تیم فولاد خوزستان عبداله زاده و ایوب والی با ۲ گل زده بهترین گلزنان این تیم هستند و در تیم ذوب آهن امیرارسلان مطهری با چهار گل زده بهترین گلزن است. 
تیم فولاد برای کسب سهمیه آسیایی نیاز به سه امتیاز بازی دارد و در سوی مقابل تیم ذوب آهن به دنبال برد در این دیدار بوده تا از انتهای جدول فاصله گرفته و امتیازات خود را نسبت به حریفان بیشتر کند.
تیم ذوب آهن که چند تغییر در بازیکنان خود داشتند فصل را نسبتا خوب شروع کرد اما در ادامه روند آنها سیر نزولی به خود گرفت؛ شاگردان منصوریان در ۱۰ بازی قبلی خود هفت امتیاز کسب کرده و در مکان چهاردهم قرار دارند البته سرمربی ذوب آهن معتقد است که روند تیمش روز به روز بهتر می‌شود و هواداران نسبت به تیم امیدوار باشند.

بازیکنان فولاد خوزستان در این فصل با جواد نکونام نتایج خوبی گرفته‌اند و این موضوع توجه بسیاری از تیم‌ها را به خود جلب کرده است. نکونام با تیم فولاد نشان داد که تحت تاثیر نام‌ها قرار نمی‌گیرد، این مربی جوان فوتبال کشورمان امیدوار است که خاطرات خوبش با تیم نساجی را بار دیگر با تیم فولاد تکرار کند.

تیم فولاد خوزستان با تصمیم نکونام پیش از سایر تیم‌های لیگ برتری تمرینات آماده‌سازی خود را شروع کرد و علاوه بر برگزاری چهار اردوی تمرینی در شهرستان‌های مختلف، چندین بازی تدارکاتی انجام داد که این کار در کسب نتایج خوب آنها موثر بود. 

بی شک بازی این ۲ تیم پرطرفدار کشور جذابیت خاص خود را دارد و هواداران هر ۲ تیم خواستار ارایه یک فوتبال هجومی از بازیکنان هستند چیزی که در یک دهه اخیر کمتر مشاهده شده است.

خط دفاع فولاد نقطه قوت آنها است؛ حضور ایوب والی و موسی کولیبالی در فولاد باعث استحکام خط دفاعی این تیم شده است و در سوی مقابل وجود امیرارسلان مطهری به خط تهاجمی ذوب آهن قدرت بیشتری داده است حال باید دید جنگ بین نکونام و منصوریان به سود کدام یک تمام می شود.

* نفت آبادان - سپاهان

دیدار تیم های نفت آبادان و سپاهان در هفته یازدهم لیگ برتر به دلیل نبود شرایط مناسب برای برگزاری بازی، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

* تیم نفت مسجدسلیمان نیز در هفته یازدهم به مصاف پرسپولیس رفت که نتیجه ای فراتر از انتظار کسب و شکستی دیگر در کارنامه این تیم پایتخت نشین ثبت کرد. نفتی ها در این فصل با مهدی تارتار نتایج درخشانی کسب کرده‌اند و این موضوع توجه بسیاری از تیم ها را به خود جلب کرده است. این تیم از ۱۱ بازی گذشته خود تاکنون سه برد و هشت مساوی کسب کرده و با ۱۷ امتیاز در مکان هفتم رده بندی قرار دارد.

نفتی ها که تغییرات بسیاری در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند و در کنار سپاهان تنها تیم بدون شکست رقابت ها هستند.
تارتار که در نخستین حضور با تیم پارس‌جنوبی جم در لیگ برتر، نتایج خوبی گرفت و به عنوان پنجمی رسید حال به دنبال تکرار این موضوع است و تلاش می کند جایگاه تیم نفت مسجدسلیمان را در جدول بهبود دهد.

این تیم خوزستانی اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم‌های لیگ نیست اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانش تاکنون نتیجه‌ای فراتر از انتظار کسب کرده است.

دیدار نماینده فوتبال خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر:
یکشنبه ۳ آذر:
ذوب آهن – فولاد ( ورزشگاه فولادشهر - ساعت ۱۷:۳۰)

برچسب‌ها فوتبال خوزستان اهواز ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال خوزستان اهواز ورزشی فوتبال خوزستان اهواز ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد - تراکتور؛ بجنگ و در لیگ برتر بمان! | پیش بازی

نه تراکتور اوضاع جالبی دارد و نه فولاد. تی‌تی‌ها هیچ یک از ۵ دیدار اخیرشان را نبرده‌اند و تنها ۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن عایدشان شده است. در سمت مقابل از آخرین برد فولاد در حال سقوط، ۸ هفته می‌گذرد و سرخ‌پوشان اهواز هفته‌هاست برای بقا در لیگ‌برتر دست و پا می‌زنند.

طرفداری | تراکتور و فولاد به مصاف هم می روند.

اطلاعات بازی

هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران؛ جام خلیج فارس

بازی: فولاد - تراکتور

تاریخ و ساعت برگزاری: دوشنبه 17 اردیبهشت ۱۴۰3؛ ساعت 19:30

ورزشگاه: فولاد آرنا

داور: بیژن حیدری

پیش بازی

- فولاد با ۲۲ امتیاز تیم چهاردهم جدول است. این تیم در صورت از دست دادن امتیاز در این مسابقه ممکن است در رده پانزدهم جدول قرار گیرد و تنها برد جایگاه فعلی فولاد را تضمین می‌کند.

- تراکتور با ۴۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول حضور دارد. باخت در این بازی ممکن است به قیمت سقوط تراکتور به رده پنجم تمام شود ولی قرمزپوشان با هر نتیجه‌ای از این رده بالاتر نخواهند رفت.

- فولاد در ۸ بازی اخیر لیگ‌برتری خود برنده نبوده است.

- تراکتور ۵ بازی آخر خود در چارچوب لیگ‌برتر را بدون برد پشت سر گذاشته است.

- آخرین برد تراکتور مقابل فولاد در اهواز به ۶ سال قبل برمی‌گردد. (یک بر صفر، لیگ هفدهم)

- تراکتور هیچ‌گاه در ورزشگاه شهدای فولاد موفق به بازگشایی دروازه فولاد خوزستان نشده است.

- فولاد از ۱۲ بازی خانگی خود در فصل جاری لیگ‌برتر، ۱۲ امتیاز به دست آورده است. تراکتور این فصل ۱۲ بار به خانه حریفان رفته‌ که حاصل آن ۱۷ امتیاز بوده است.

- لوسیانو پریرا با ۶ گل بهترین گلزن تقابل ۲ تیم است و پس از او ساسان انصاری با ۵ و لوسیانو ادینهو با ۴ گل قرار دارند.

- برد ۲ بر یک و تساوی یک بر یک هر کدام ۶ بار، پرتکرارترین نتیجه رویارویی‌های ۲ تیم بوده و پیروزی ۳ بر صفر فولاد و ۳ بر ۲ تراکتور بهترین بردهای ۲ تیم مقابل هم بوده‌اند.

- ساسان انصاری، حمید بوحمدان، علی شجاعی، احسان مرادیان، مهدی شیری، عارف آقاسی و احسان پهلوان بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را در کارنامه دارند.

جدول لیگ برتر

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • مارکا: گل شهاب زاهدی شایسته بردن جایزه پوشکاش است
  • روزنامه اسپانیایی: گل شهاب زاهدی شایسته بردن جایزه پوشکاش است
  • ۲ بازیکن استقلال بازی با فولاد را از دست دادند
  • دو بازیکن استقلال محروم شدند
  • دیدار تراکتور و فولاد زیر ذره‌بین!
  • باشگاه فولاد خوزستان از حق سرمربی خود کوتاه نمی‌آید
  • ویسی قصد توهین نداشت/ دنبال ماندن در لیگ برتر هستیم
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه عجیب ویسی!
  • فولاد - تراکتور؛ بجنگ و در لیگ برتر بمان! | پیش بازی
  • ۱۰ نکته درباره دیدار تراکتور و فولاد