Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@07:18:26 GMT

مجازات نگهداری سگ در ساختمان؟

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۱۶۱۱

بر اساس قانون نگهداری از سگ پر سر و صدا در ساختمان مجازات حبس دارد. ناطقان: یکی از معضلات فرهنگی اجتماعی که چندین سال است در کشور رواج پیدا کرده‌اند، نگهداری از حیوانات خانگی همچون سگ و گرداندن آن‌ها در خیابان‌ها و معابر عمومی است.

این معضل اجتماعی نه تنها برای سلامت عمومی مضر به شمار می‌رود بلکه قانون‌گذار برای آن قوانین سختی را تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر سر و صدای حیوانات باعث بر هم خوردن آرامش همسایه‌ها شود آن‌ها می‌توانند با استناد به قانون رفع مزاحمت را از خود دور کنند.


بر اساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات هر کسی که با هیاهو، جنجال یا حرکات غیر متعارف سبب اخلال نظم و آسایش عمومی شود مجازات خواهد شد.
نگهداری از سگ پر سر و صدا جرم است

اگر در یک ساختمان مسکونی یکی از اعضا حیوان خانگی داشته باشد و برای دیگران مزاحمت ایجاد کند اعضای ساختمان می‌توانند بر اساس قانون با او مقابله کنند.

برهم زدن نظم و آسایش عمومی و ایجاد نارضایتی برای دیگران از ۳ ماه تا یک سال حبس دارد و فرد متخلف ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

به همین دلیل نگهداری حیوانات در صورتی که مزاحم همسایگان شود جرم به حساب می‌آید و فرد متخلف باید مجازات آن را تحمل کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مجازات ، نگهدار سگ ، ساختمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مجازات ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ و تکالیف جدیدی برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین شد.

به گزارش ایسنا، مصوبات هشتادوسومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور در نامه‌ای از سوی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد. 

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را می‌توان اینجا مشاهده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات