Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:38:19 GMT

شاعران، امید به آینده را در دل مردم زنده کنند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۱۷۴۰

شاعران، امید به آینده را در دل مردم زنده کنند

آیت الله محمدرضا ناصری ، شنبه شب در دیدار شاعران کشوری شرکت کننده در جشنواره ملی امتداد فجر افزود: توکل به خدا و امید به آینده یکی از مواردی است که شاعران باید همواره مد نظر داشته و در همه سروده‌های خود به آن اشاره کنند.

وی ادامه داد: در این مسیر باید قدم‌ها را محکم برداشته و همچون امام خمینی (ره) که عشق به خدا و عشق به مردم را همواره در وجودش داشت، ما نیز در همین مسیر حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه همین عشق به مردم و خدا باعث شد تا امام خمینی (ره) شجره طیبه بسیج را پایه گذاری کند و بسیج به معنای واقعی مدرسه عشق شد اظهار داشت: عشق به مردم بسیج را به وجود آورد و خود مردم را حاکم بر جامعه کرد و باید به تمام معنا این خصلت‌های خدایی گسترش یابد.

همچنین علی محمد پارساییان، رییس بسیج هنرمندان استان یزد در این دیدار گفت:  برگزاری جشنواره ملی شعر در امتداد فجر افتخاری است که نصیب سازمان بسیج هنرمندان یزد شد و در چهل  سالگی تاسیس بسیج گام دوم انقلاب محوریت این جشنواره شد و توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور فراخوان آن تدوین و در دو بخش اصلی و ویژه طراحی شد.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل دو بخش اصلی شامل قالب‌های کلاسیک، شعر طنز، ترانه و سرود و شعر کودک و نوجوان و بخش ویژه شامل گویش‌های محلی با محوریت هجو استکبار و جاهلیت مدرن است و در جمع بندی انجمن مرکزی سازمان بسیج هنرمندان کشور ۵۱۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که ۴۵۰۰ اثر در بخش اصلی و ۶۰۰ اثر در بخش ویژه بود.

پارساییان افزود: این جشنواره با موضوعات مرتبط با محوریت خودسازی، جامعه سازی و تمدن نوین اسلامی، عزت و اقتدار ملی، جوانان، محور پیشرفت، ولایت، عاشورا، طلیعه ظهور، بسیج، شجره طیبه انقلاب، خودباوری، خودکفایی و امید به آینده، عدالت علوی و مبارزه با فساد، نگاه انقلابی، عمل جهادی، راهیان نور، راویان عشق، اخلاق و معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرجام برجام، راهبرد مقاومت، وحدت امت اسلام، هجو استکبار و جاهلیت مدرن برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: اختتامیه این جشنواره ملی از ساعت ۱۸ روز یکشنبه در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار و از برگزیدگان جشنواره و همچنین خانواده‌های شهدای شاعر بویژه خانواده شهید ارسلان از استان یزد تجلیل به عمل می‌آید.

در پایان این نشست تعدادی از شاعران کشوری و استانی سروده‌های خود را قرائت کردند.

برچسب‌ها جشنواره ملی فرهنگی سازمان بسیج هنرمندان یزد شعر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره ملی فرهنگی سازمان بسیج هنرمندان یزد شعر جشنواره ملی فرهنگی سازمان بسیج هنرمندان یزد شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • گزارش زنده: استقلال ملاثانی ۰ - 0 سپاهان