Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴   کارشناس مسائل اقتصادی بر این بارو است که اگر همین مقداری که در نتیجه افزایش نرخ بنزین پیش‌بینی شده و مطرح می‌شود، در بخش تولید به کار گرفته می‌شد، حدودا می‌توانست سالانه چند صد هزار شغل ایجاد کند. ۴۰ هزار میلیارد تومان اگر سرمایه‌گذاری شود و در بخش تولید به کار گرفته شود، برای هر شغل می‌تواند به طور میانگین حدود ۳۰ میلیون تومان درآمد به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.

مرتضی عزتی، اقتصاددان و استاد دانشگاه تربیت مدرس، در ارزیابی خود از طرح دولت برای نوع هزینه کردن افزایش درآمد‌های ناشی از قیمت بنزین گفت: «اساسا با این‌که یارانه نقدی به مردم داده شود موافق نیستم و باید به جای دادن مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین از سوی دولت به صورت نقدی به مردم، ضروری است در زمینه امور عمرانی، توسعه و ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری انجام شود. باید مردم مستقیما در مشاغل مختلف مشغول به کار شوند و در نتیجه رونق اقتصادی خود مردم بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند نه با کمک.»   بیشتر بخوانید: چه کسانی آخرین گروه دریافت کننده کمک معیشتی خواهند بود؟

وی افزود: «این طرح دولت موجب خواهد شد، بسیاری از پول‌هایی که می‌توانست به سمت سرمایه‌گذاری روانه شود، به سمت مصرف برود. این رخداد به هیچ‌عنوان برای بهبود وضعیت عمومی اقتصاد کشور مناسب نیست. زمانی پولی که می‌تواند در مسیر سرمایه‌گذاری هزینه شود، در مسیر مصرف قرار می‌گیرد، در همان ابتدای امر رشد اقتصادی را متوقف می‌کند.»

این اقتصاددان در ادامه اظهارات خود پیرامون این ادعا که طرح دولت به‌منظور اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی در دستور کار قرار گرفته، تاکید کرد: «مفهوم عدالت خود باید تعریف و تفسیر شود. این‌که پول از یک عده گرفته شود و به عده‌ایی دیگر داده شود، این امر به هیچ‌عنوان عدالت نیست. مفهوم عدالت این است که هر کس به حق خود برسد و در جایگاه خاص خود قرار داشته باشد. باید برای تحقق این هدف نیز روش‌های محاسباتی خاصی اتخاذ شود که خود نیازمند بحث و تفسیر جداگانه است.»

این استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس در بخشی دیگر از گفته‌های خود تصریح کرد: «این‌که پول از مسیر رشد و توسعه خارج و به محور مصرف سوق پیدا کند، بزرگ‌ترین ظلم در حق اقتصاد و مردم کشورمان است. این امر را می‌توان در مقام ظلم به شهروندان ارزیابی کرد. شاید اکنون این مساله قابل طرح باشد که دولت قصد داشته به نوعی فشار‌ها را کاهش دهد؛ آن‌هم به صورت کوتاه مدت، اما قدر مسلم این است که چنین راهبردی در بلندمدت به هیچ‌عنوان در راستای مصالح کشور قرار ندارد. طرح دولت را بیشتر می‌توان مرهمی موقت و درمانی کوتاه مدت برای کاهش فشار‌ها و انتقاد‌ها دانست.»

عزتی در بخش پایانی سخنان خود گفت: «اگر همین مقداری که در نتیجه افزایش نرخ بنزین پیش‌بینی شده و مطرح می‌شود، در بخش تولید به کار گرفته می‌شد، حدودا می‌توانست سالانه چند صد هزار شغل ایجاد کند. ۴۰ هزار میلیارد تومان اگر سرمایه‌گذاری شود و در بخش تولید به کار گرفته شود، برای هر شغل می‌تواند به طور میانگین حدود ۳۰ میلیون تومان درآمد به همراه داشته باشد. این امر اثرگذای و تاثیرات بسیار مثبت‌تری برای جامعه و مردم دارد تا این‌که به صورت نقد یارانه به شهروندان پرداخت شود.» منبع: انتخاب خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 یارانه نقد افزایش قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها

علیرضا انجلاسی گفت: براساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد، درباره مستمری مددجویان گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانوارهای یک نفره ماهیانه (۹۹۳۷۲۰)، ۲ نفره (۱۴۱۹۶۰۰)، ۳ نفره (۱۹۷۸۴۴۰)، چهار نفره (۲۵۵۵۲۸۰) و خانواده پنج نفره و بالاتر (۳۱۲۳۱۲۰) تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند